Suzuki Ignis sa stále vyrába, napriek tomu sa na trhu jazdených vozidiel objavujú jeho prvé exempláre. Toto mestské autíčko dokáže najmä vo verzii s pohonom všetkých kolies v ľahkom teréne veru poriadne prekvapiť.
Naraziť na jazdený Ignis v autobazáre nie je napriek jeho mladému veku až takou raritou, nájsť však verziu s pohonom všetkých štyroch kolies a benzínovým motorom s objemom 1,3 litra je už pekný úlovok. Štvorkolky sa totiž na našom trhu najprv kombinovali výlučne s väčším motorom 1.5i.
Neváhali sme preto a hneď ako sme na jednatrojku s pohonom 4×4 narazili, naskočili sme do nej a vyskúšali, v akom stave je po najazdení viac než 70 000 km. Naše auto bolo z roku 2005 a na jeho cenovke svietila optimistická cena 270 000 Sk.
Podľa interiéru by ste tomuto Ignisu vek hádali len ťažko. Plasty sú síce tvrdé a pôsobia veľmi lacným dojmom, v najlepšom svetle sa tu však prejavila ich nenáročnosť na údržbu a takmer nulové opotrebenie. Tvrdé sedadlá neboli vysedené, ale na pohodlné cestovanie na dlhšie vzdialenosti v nich zabudnite. Tie zadné sú tiež tvrdé ako trestná lavica, no vzhľadom na určenie auta im to nezazlievame.
Čo nás však otravovalo, boli neustále vŕzgajúce plasty v celom interiéri. Podobným problémom trpia havarované autá, náš Ignis sa však tváril ako nehavarované vozidlo. Páka manuálnej prevodovky mala namiesto hlavice imitáciu lebky, čo svedčí o neochvejnej túžbe predchádzajúceho majiteľa odlíšiť sa za každú cenu. Túto jeho ambíciu prezrádza aj prídavný ochranný rám pred predným nárazníkom. V skutočnosti ide len o estetický doplnok, ktorý pri ľahkej nehode napácha na vlastnom aute väčšie škody, ako keby tam nebol.
Motor s výkonom 69 kW (94 k) prepožičiava autu priemerné dynamické schopnosti. Svoje si totiž z výkonu zoberú trecie odpory systému pohonu všetkých kolies a koniec koncov aj vyššia pohotovostná hmotnosť auta.
Výsledkom je tak aj vyššia spotreba benzínu, ktorá vytvára v kombinácii s malou palivovou nádržou (41 litrov) nebezpečne malý dojazd. Útechou vám môže byť, že verzia s motorom 1.5i má dojazd ešte menší. Každopádne, motor bol stále v dobrom stave a nič nenasvedčovalo tomu, že by sa to malo v krátkom čase zmeniť k horšiemu. Podvozok už bol mierne hlučnejší, ale stále v norme.
Žiadne veľké vôle sme v ňom nezaznamenali. To isté platí aj o samotnom pohone všetkých kolies. Skrátka, testované auto bolo aj po takmer troch rokoch prevádzky stále fit.
Text: Václav Lipavský
Foto: autor
**Plusy**
\+ dobrá trakcia
\+ vnútorný priestor
\+ spoľahlivosť
**Mínusy**
\- vŕzgajúce plasty v interiéri
\- spotreba verzií s pohonom 4×4
\- malý dojazd
**Časté poruchy**
Korózia výfukového potrubia, úniky oleja z motora a prevodovky, poruchy elektrickej sústavy, poruchy dobíjania, predčasne opotrebované spojkové obloženie, vôle v horných uloženiach predných tlmičov.
**Naše odporúčanie**
Pokiaľ hľadáte malú obratnú štvorkolku, máte na výber len z dvoch benzínových motorov, konkrétne jednatrojku s výkonom 69 kW (94 k), alebo o niečo výkonnejšiu jednapäťku (73 kW/99 k). V reálnej premávke sa dynamicky veľmi nelíšia, preto si zvážte, či je pre vás výhodnejšia úspora 0,5 l/100 km, alebo o 4 kW viac výkonu. Najúspornejším je naftový motor s objemom 1,25 litra, ten sa však kombinuje len s pohonom predných kolies.
Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.