Nová Honda GT šokuje počtom obrazoviek, zachráni to volant?

Nová Honda GT kombinuje odvážny dizajn s extrémnym množstvom obrazoviek. Výkon poteší, ale interiér vzbudzuje otázky.

Vydané  Text: 

Honda GT sa na čínskom trhu rozhodla vytiahnuť poriadne ťažké zbrane. Nový model z radu Ye vyzerá, akoby priletel z budúcnosti – ostré línie, futuristický tvar a na prvý pohľad vás oslepí technológia, ktorá vás obklopí zo všetkých strán. Doslova.

Honda totiž nenechala nič na náhodu a interiér vybavila šiestimi (!) obrazovkami. Jedna na každej strane namiesto klasických spätných zrkadiel (kamerový pohľad), jedna pred vodičom ako prístrojový panel, ďalšia pre infotainment, jedna pod infotainmentom na doplnkové funkcie a ešte k tomu bonus – obrazovka pre spolujazdca. Ak máte pocit, že som slovo „obrazovka“ použil príliš veľakrát, vitajte v kabíne Hondy GT. Takto to tam skutočne vyzerá.

Nová Honda GT kombinuje odvážny dizajn s extrémnym množstvom obrazoviek. Výkon poteší, ale interiér vzbudzuje otázky.

A teraz trochu reality. V praxi ten „wau efekt“ rýchlo opadne. Obrovské displeje na fotografiách síce vyzerajú ako z high-end sci-fi filmu, ale keď si sadnete za volant, všetko pôsobí skôr ako digitálny klon jednej a tej istej myšlienky. Našťastie, volant ostal pri zemi – našli sa na ňom aj normálne funkčné tlačidlá, ktoré človek nemusí loviť v menu desiatej obrazovky.

Čo je Honda GT zač?

Ale poďme späť na začiatok. Honda GT je súčasťou novej elektrickej rodiny Ye určenú exkluzívne pre Čínu, nadväzujúc na modely S7 a P7 z minulého roka. Oproti nim má GT športovejší nádych – línia strechy pripomína kupé a celé auto pôsobí agresívnejšie. Fotky ukazujú dve verzie – modrú Dongfeng Honda GT a červenú GAC Honda GT. Obidve vznikajú pod taktovkou čínskych partnerov Hondy.

Nová Honda GT kombinuje odvážny dizajn s extrémnym množstvom obrazoviek. Výkon poteší, ale interiér vzbudzuje otázky.

Pod sexy kabátom sa skrýva platforma Honda e:N Architecture W, ktorá podporuje zadný aj všetky štyri poháňané kolesá. A výkon? Jednomotorové verzie ponúkajú 268 koní, dvojmotorové až 469 koní. Energie majú dosť, zásluhou 89,8 kWh batérie od CATL. Oficiálne čísla dojazdu hovoria o 650 kilometroch pri pohone zadných kolies a 620 kilometroch pri štvorkolke. Ale pozor – merané čínskou normou, takže v európskych podmienkach si pokojne odpočítajte nejakých 50 kilometrov.

Dizajnovo GT síce veľmi nesedí do tradičného rukopisu Hondy, aký poznáme z Európy alebo Ameriky, ale to je zámer. Čína je iný svet a Honda si myslí (alebo aspoň dúfa), že tamojší zákazníci budú z každého displeja nadšení. My si zatiaľ kladieme otázku – kde je hranica medzi technologickou vychytávkou a technologickým chaosom?

Inzercia

TEST Honda ZR-V e:HEV Advance: Toto auto neprehliadajte!


Inzercia