Poradca pri kúpe Hyundai i30: Do akej výbavy a karosérie sa oplatí investovať?

Modernizovaný Hyundai i30 ponúka rozmanité verzie, od praktického hatchbacku po športovejší fastback, pričom všetky dostanete s vynikajúcim pomerom ceny a výbavy. Ktorá je tá pravá pre vás?

Vydané  Text: 

Ak by ste mi pred pár rokmi povedali, že si nové auto s atmosférickým motorom a manuálnou prevodovkou môžete kúpiť pod hranicou 20-tisíc eur, asi by som sa len pousmiala. Dnes je to však realita a volá sa Hyundai i30. Nie je to len o cene – práve tento model je jedným z posledných zástupcov klasickej školy, kde má auto všetko, čo treba, bez toho, aby sa hralo na niečo, čím nie je.

Ak ste práve v procese rozhodovania a premýšľate, čo si vybrať, možno vám pomôže nasledovných pár riadkov. Pozrime sa spolu na to, čo ponúka modernizovaný Hyundai i30 a čo by ste si pri jeho kúpe mali rozmyslieť.

Tri karosérie, tri povahy

Základné rozhodnutie začína pri karosérii. Hyundai i30 môžete mať vo verzii hatchback, kombi alebo fastback. Hatchback je ideálny mestský spoločník – kompaktný, ľahko ovládateľný a dobre “zaparkovateľný”. Kombi zas cieli na rodiny a tých, ktorí často cestujú s väčšou batožinou. Má o poznanie väčší kufor a v niektorých verziách dokonca vyššiu užitočnú hmotnosť. Ak však túžite po niečom netradičnejšom, pri fastbacku môže ísť o dizajnovo zaujímavý kompromis medzi sedanom a hatchbackom.

Inzercia

Inzercia

Vybavený interiér

Vo vnútri sa neudiala revolúcia, ale skôr drobná evolúcia. Nové dekory, čalúnenie a lesklé plastové detaily dodávajú kabíne sviežosť. Čo však poteší viac ako vizuál, je praktická stránka – Hyundai pridal do štandardnej výbavy prvky, ktoré sa ešte nedávno nachádzali skôr vo vyšších triedach. Predné aj zadné parkovacie senzory, výstraha pri prekročení rýchlosti (povinná podľa normy GSR2), tri USB-C porty, navigáciu a kvalitnú parkovaciu kameru – to všetko dnes i30 ponúka už bez príplatku. Ak si potrpíte na digitálnu konektivitu, poteší vás možnosť vzdialených aktualizácií máp a systémov, čo ušetrí čas aj peniaze pri návšteve servisu.

Jednoduchý výber, ale s rozvahou

Hyundai tradične ponúka jasne odstupňované výbavové línie. Základná verzia poteší asistenčnými systémami a konektivitou, no ak chcete trochu viac komfortu v podobe takého vyhrievania sedadiel, odporúčam siahnuť po vyššej výbave.

Zaujímavou voľbou môže byť aj verzia N-Line – najmä ak hľadáte auto s vizuálnym nádychom športu, ale bez vyšších prevádzkových nákladov. Nejde o ostrú verziu N, ale o dizajnový balíček, ktorý zahŕňa agresívnejšie nárazníky, špecifické disky či športovejšie sedadlá. Ak teda chcete auto, ktoré nepôsobí ako „šedá myš“, ale zároveň nechcete platiť poistku ako za hothatch, N-Line je dobrý kompromis.

Čo dostanete za svoje peniaze?

Každá z výbav má trochu inú filozofiu a cieľového zákazníka. 

Comfort – základ, ktorý vôbec nepôsobí oklieštene

Inzercia

Ak hľadáte funkčné, bezpečné a spoľahlivé auto bez zbytočností, Comfort vás príjemne prekvapí. Už v základnej výbave dostanete:

  • LED svetlomety a denné svietenie

  • 10,25″ dotykový displej s navigáciou, Apple CarPlay a Android Auto

  • predné a zadné parkovacie senzory

  • zadnú parkovaciu kameru

  • systém na udržiavanie v jazdnom pruhu a autonómne brzdenie

  • manuálnu klimatizáciu a tempomat

  • digitálny prístrojový panel (4,2″)

Cena pri hatchback verzii začína na 18 840 € (1.5i / manuál) a vrcholí pri 21 090 € za verziu 1.0 T-GDi DCT s automatom.  Ak hľadáte jednoduché, ale moderne vybavené kombi, suma sa pohybuje medzi 19 840 € (1.5i / manuál) a 22 090 € (za 1.0 T-GDi s automatickou prevodovkou). V prípade fastbacku pohybujeme sa medzi 20 440 € (1,0 T-GDi / manuál) a 23 990 € (1,5 T-GDi MHEV / automat).

Family – viac pohodlia a technológií pre každodenný život

Výbava Family je ideálna pre tých, ktorí hľadajú niečo navyše, ale stále s rozumnou cenovkou. Oproti Comfortu k autu dostanete:

  • zliatinové disky kolies

  • automatickú dvojzónovú klimatizáciu

  • vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant

  • zadnú lakťovú opierku s držiakom na nápoje

  • digitálny prístrojový panel Supervision s 10,25″ displejom

  • solárne a zatmavené sklá

Family je dostupná s celou paletou motorov – od atmosférického 1.5i až po mild-hybrid 1.5 T-GDi (140 k). Cenovo sa pri hatchbackoch pohybujeme v rozmedzí 20 340 €24 190 € v závislosti od zvoleného motora a prevodovky. Pri kombi sa cenové rozpätie pohybuje od 21 340 € až po 25 190 €, a v prípade fastbacku od 21 400 € (1,0 T-GDi / manuál) do 24 990 € (1.5 T-GDi / automat).

Style – komfort a elegancia v jednom balení

Verzia Style vychádza z výbavy Family, ale cieli na vodičov, ktorí si potrpia na prémiovejší vzhľad a technológie. V štandarde získate navyše:

  • polokožené čalúnenie sedadiel

  • elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča

  • dažďový senzor

  • bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu

  • inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom (Smart Pack)

  • 17″ disky kolies

Za Style zaplatíte v karosérii hatchbackod 23 540 € (manuál) alebo 25 490 € (automat). Kombi verzia s touto výbavou začína na 24 540 € (1.5 T-GDi MHEV, manuál), verzia s automatom stojí 26 490 €. A pri fastbacku máte tiež na výber manuál (24 340 €) alebo automat (26 290 €).

N Line – športový vzhľad, bežný komfort

Ak túžite po ostrejšom výraze, ale nechcete ísť až do výkonnej triedy, N Line je pre vás. Ponúka športový body kit, väčšie 18″ disky, čierne spätné zrkadlá, dvojitú koncovku výfuku a navyše:

  • športové predné sedadlá a volant

  • kovové pedále

  • vodičovo sedadlo s nastaviteľnou dĺžkou sedáka

Pod kapotou nájdete výlučne 1.5 T-GDi MHEV s výkonom 140 koní. Cena začína na 23 840 €, s automatom sa dostanete na 25 790 €. Pri kombi sa cena zvýši na 24 840 € (manuál) alebo 26 790 € (automat), a za fastback v tejto výbave zaplatíte dokonca o 200 € menej ako pri kombíku.

N Line+ – všetko, čo i30 ponúka, v najvyššej výbave

Vrchol ponuky je jasný – N Line+ kombinuje športový vzhľad s maximálnym komfortom. V štandarde dostanete:

  • čalúnenie v kombinácii koža/Alcantara

  • elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou

  • predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáka

  • zadný difúzor a plné LED osvetlenie

  • dažďový senzor, bezdrôtové nabíjanie, Smart Pack

Za túto výbavu zaplatíte 25 140 € s manuálnou prevodovkou a 27 090 € so 7-stupňovým automatom DCT. S manuálom stojí fastback 25 940 €, s DCT automatom 27 890 €, kombi s manuálom zasa 26 140 € a s DCT automatom 28 090 €

Tip redakcie

Ak plánujete auto využívať najmä v meste a ročne najazdíte do 10–12-tisíc kilometrov, základný motor 1.5i v kombinácii s výbavou Family je podľa mňa veľmi vyvážená voľba (neplatí pre fastback, tam je základom 1,0 T-GDi). Dostanete jednoduchý motor, ktorý zvláda aj krátke trasy bez zbytočnej technickej zložitosti, a zároveň veľmi slušnú výbavu bez nutnosti čokoľvek dokupovať. Jedinou drobnou nevýhodou je absencia automatu – túto motorizáciu kúpite len s 6-stupňovým manuálom.

Naopak, ak často jazdíte po diaľniciach, máte radi väčšiu výkonovú rezervu alebo prosto nechcete radiť, siahnite po 1.5 T-GDi s automatom. V ponuke je ako mild-hybrid, takže spotreba vie byť rozumne pod kontrolou. A pre tých, čo chcú viac priestoru, odporúčam pozrieť sa na verziu i30 kombi. Kufor je väčší, zadné sedadlá pohodlnejšie a motorová paleta rovnaká.

Hyundai i30 má čo ponúknuť

Ak hľadáte spoľahlivý každodenný dopravný prostriedok, ktorý má v talóne dostatok komfortu, rozumne nastavenú výbavu, a ktorý vás nebude každý rok prekvapovať nečakanými problémami, Hyundai i30 je osvedčený kompromis.

Ide o dobre vyladený model, ktorý zrel a zdokonaľoval sa postupne – ako kvalitné víno. A je tu aj skvelý bonus. Hyundai vám totiž kryje chrbát päťročnou zárukou bez obmedzenia kilometrov, takže sa môžete sústrediť len na to, čo je dôležité – na jazdu. Ktorú verziu si vyberiete, je už len na vás – model i30 je však navrhnutý tak, aby sa ľahko prispôsobil rôznym potrebám. Namiesto módnych experimentov tu dostávate rozumné auto s reálnymi hodnotami. A to je v dnešnej dobe možno to najdôležitejšie.


Inzercia