Tunel Horelica po 20 rokoch: Neuveríte, čo všetko sa v ňom vymenilo

Prešiel veľkými zmenami a do budúcna v ňom pribudne ďalšia, druhá tunelová rúra. Tunel Horelica je dôležitý pre celé Kysuce.

Vydané  Text: 

Tunel Horelica s dĺžkou 605 metrov bol slávnostne sprístupnený motoristickej verejnosti v roku 2004 ako súčasť úseku cesty I. triedy Oščadnica – Čadca, Bukov. Jeho výstavba bola realizovaná na etapy, začiatok zachádza do rokov 1996 až 1997.

Aktuálna priemerná denná intenzita dopravy je na úrovni vyššej než 18-tisíc vozidiel, pričom podiel nákladnej dopravy je na úrovni viac ako 20 percent.

Počas 20-ročnej prevádzky tunela Horelica sa do vylepšení a rekonštrukcie investovalo viac ako 1,2 milióna eur. Ide o jednorúrový tunel s dvomi jazdnými pruhmi pre obojsmernú dopravu a zvýšeným peším chodníkom po oboch stranách.

Výnimočnosťou v rámci Slovenska je šírka vozovky medzi okrajmi chodníkov. So šírkou 9 metrov patrí tunel Horelica k najširším tunelom. Operátorské pracovisko tunela je priamo pri tunelovej rúre a riadi tri tunely (Horelica, Svrčinovec a Poľana).

tunel Horelica

Tunel Horelica a opravy

Počas 20-ročnej prevádzky tunela Horelica sa vymenili ventilátory, tunelový rozhlas, EPS systém, technológie, kamerový a detekčný systém, obnovili sa retroreflexné technológie.

Obnovila sa tiež drsnosť cementobetónovej vozovky v tunelovej rúre a aplikoval sa nový nástrek vodorovného dopravného značenia. Pristúpilo sa k modernizácii požiarneho núdzového osvetlenia a zabezpečený bol ochranný náter tunelového ostenia.

Diaľničný obchvat Čadce pomohol

Za tunelom Horelica v smere k hraniciam s Českou a Poľskou republikou sa infraštruktúra plynule napája na diaľničný úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec.

Sprevádzkovaním diaľničného úseku sa zlepšila dopravná situácia v regióne, najmä vo Svrčinovci, Čiernom, Skalitom a v samotnom meste Čadca. Tranzitná doprava bola presmerovaná na diaľnicu a dovtedy priebežné uzatváranie tunela Horelica sa takmer stalo minulosťou.

Zdroj: NDS


Inzercia