12 detailov o novej Audi A6: V6 zostáva, displeje pribúdajú

Nové Audi A6 prichádza s nižším odporom vzduchu, modernizovanými motormi a trojicou displejov v interiéri.

Vydané  Text: 

Audi oficiálne predstavilo šiestu generáciu modelu A6 so spaľovacím motorom. Biznis sedan s kódovým označením Typ 4L prichádza po kombi verzii Avant a sérii teaserovči videí – a má čo ponúknuť. Od elegantnejšieho dizajnu až po modernizované motory a špičkové technológie. Toto je 12 najdôležitejších faktov o novom modeli Audi A6:

1. Najaerodynamickejšie spaľovacie Audi

Nová A6 dosiahla rekordný koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,23, čo z nej robí najaerodynamickejší model značky so spaľovacím motorom. Vizuálne pôsobí nižšie a uhladenejšie než predchodca a znížený odpor sa pozitívne prejavuje aj na efektivite.

Nové Audi A6 prichádza s nižším odporom vzduchu, modernizovanými motormi a trojicou displejov v interiéri.

2. Nie je to e-tron

Hoci Audi predstavilo aj plne elektrickú A6 e-tron, tento model sa stále drží klasických spaľovacích pohonov. Nová nomenklatúra značky môže pôsobiť mätúco, no aktuálne A6 predstavuje prémiový sedan s tradičnými motorizáciami.

3. Benzínová verzia

Základom je známy 2,0-litrový štvorvalec TFSI s výkonom 204 koní. Motor spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 8,2 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 244 km/h.

Nové Audi A6 prichádza s nižším odporom vzduchu, modernizovanými motormi a trojicou displejov v interiéri.

Inzercia

4. Modernizovaný diesel

Naftová verzia ostáva v ponuke – ide o mild-hybridný systém so 48-voltovou technológiou. Motor 2.0 TDI má rovnako 204 koní, avšak lepšiu dynamiku – stovku zvládne za 7,8 sekundy. Maximálna rýchlosť ostáva rovnaká – 244 km/h.

5. V6 ostáva v hre

Najvýkonnejšia verzia prichádza s trojlitrovým motorom V6 TFSI. Ponúka výkon 367 koní a 550 Nm krútiaceho momentu. Vďaka novému turbodúchadlu s variabilnou geometriou zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Inzercia

Nové Audi A6 prichádza s nižším odporom vzduchu, modernizovanými motormi a trojicou displejov v interiéri.

6. Matrix svetlá s vlastným rozumom

Nová A6 využíva technológiu maticových svetiel s vysokým rozlíšením. Dokážu nielen presne osvetliť vozovku, ale aj zobrazovať symboly či výstražné správy pre ostatných účastníkov premávky. Systém sa navyše dokáže aktivovať automaticky, ak zaregistruje hrozbu kolízie pri parkovaní.

7. Zdieľa platformu s Q5

Sedan stojí na platforme PPC (Premium Platform Combustion), ktorú využíva aj nová Q5 a A5. Podvozková architektúra integruje najmodernejšiu elektroniku značky a je pripravená na dlhoročnú podporu prostredníctvom softvérových aktualizácií.

Nové Audi A6 prichádza s nižším odporom vzduchu, modernizovanými motormi a trojicou displejov v interiéri.

8. Návrat k oceľovému odpruženiu

Po rokoch experimentovania s hliníkovými komponentmi sa Audi vracia k oceľovému zaveseniu kolies. Už základný podvozok ponúka vyspelý systém filtrovania nerovností. Vyššie verzie môžu byť vybavené adaptívnym športovým alebo pneumatickým podvozkom s možnosťou regulácie výšky.

9. Riadenie zadných kolies a brake-by-wire

Pre lepšiu manévrovateľnosť je k dispozícii riadenie zadnej nápravy. Brzdový systém typu brake-by-wire (elektronické ovládanie bŕzd) zlepšuje reakcie a umožňuje precíznejšiu kontrolu. Ráfiky sú v ponuke od 19 do 21 palcov.

10. Väčšie rozmery

Nová A6 meria 4,99 metra, čo je o 6 cm viac ako predtým. Rázvor dosahuje 2,93 metra, vďaka čomu je vzadu citeľne viac priestoru. Šírka bez spätných zrkadiel je 1,88 metra. Model je dostupný s panoramatickou strechou, ktorú možno jednoducho stmaviť.

Nové Audi A6 prichádza s nižším odporom vzduchu, modernizovanými motormi a trojicou displejov v interiéri.

11. Batožinový priestor a komfort

Objem kufra je 492 litrov, v prípade plug-in hybridov o niečo menej. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40, elektrické dvere batožinového priestoru možno otvoriť pohybom nohy. Všetko je zamerané na pohodlie a praktickosť.

12. Tri displeje a prémiový zvuk

Interiér ovládli dotykové obrazovky – 11,9-palcový prístrojový panel pre vodiča, 14,5-palcový infotainment a voliteľná tretia obrazovka pre spolujazdca. Head-up displej má výrazne zväčšenú zobrazovaciu plochu. Na želanie je k dispozícii aj audiosystém Bang & Olufsen s 20 reproduktormi, pričom Audi tvrdí, že kabína je až o 30 % tichšia ako u predchodcu.

Kia predstavila nový hatchback K4. Pozeráme sa na nástupcu Ceedu?


Inzercia