Aktualita
Kia predstavila nový hatchback K4. Pozeráme sa na nástupcu Ceedu?
Podľa prvotných informácii má verzia hatchback K4 doraziť aj na európske trhy. Ponúkne moderný dizajn, veľký digitálny kokpit a dve motorizácie (pre americký trh).
Vydané Text: Redakcia (PK)
Na aktuálne prebiehajúcom autosalóne v New Yorku predstavila kórejská automobilka Kia nový model K4 hatchback. Tá vychádza technicky zo sedanu K4, ktorý sa predstavil na tom istom autosalóne, ale v roku 2024. Verzia sedan sa aktuálne predáva na domácom a americkom trhu, pričom V USA stojí verzia sedan v základnej výbave v prepočte približne 19 300 €. To je v celku prijateľná suma na sedan nižšej strednej triedy.
Slovenské zastúpenie automobilky Kia v roku 2024 vyhlásilo vo svojej tlačovej správe, že „ceny, konkrétne termíny dostupnosti v európskych krajinách, detaily výbavy a ďalšie podrobnosti o modeli K4 budú oznámené v budúcnosti.“ Uplynul rok a žiaľ, K4 sedan nie je dostupný na európskych trhoch. No práve predstavený K4 hatchback sa má podľa zákulisných informácií z prostredia automobilky dostať na európske trhy ako nástupca populárneho modelu Ceed. Kedy to však bude, nie je na teraz isté. Kórejská automobilka aktuálne nezverejnila ani podrobnejšie technické informácie. Prinášame vám aspoň ten základ, čo bol predstavený.
Najpodstatnejším rozdielom oproti sedanu je tvar karosérie, najmä zadnej časti. Odlišné sú aj v celkovej dĺžke. Kým sedan meria 4 710 mm na dĺžku, hatchback je kratší o 270 mm. Meria teda 4 440 mm. Osvetlenie má charakteristický svetelný podpis „starpoint“ LED v tvare T a svetlá sú umiestnené pod véčkovou kapotou. Kia bude ponúkať K4 hatchback v dvoch stupňoch výbavy. Základná výbava a GT-Line, ktorý ponúka športovejšie predné a zadné nárazníky či väčšie disky kolies.
Ohľadom motorizácie predstavila automobilka len dva druhy motorov, aj to určené len pre americký trh. Na výber sú dva 4-valcové benzínové motory, prvý s objemom 2,0 litra a výkonom 145 koní a druhý s objemom 1,6 litra (s turbodúchadlom) a výkonom 190 koní. Dvojliter bude spriahnutý s automatickou prevodovkou CVT a „jednašestka“ bude používať 8-st. automatickú prevodovku. Po vzore súrodenca sedanu bude aj hatchback disponovať iba pohonom predných kolies.
Vzhľadom na prísne európske emisné normy britský web AutoExpress predpokladá, K4 hatchbach sa na európske trhy dostane ako hybrid alebo plug-in-hybrid. Koniec koncov to potvrdila aj samotná automobilka, že „ v dohľadnej budúcnosti budeme aj naďalej ponúkať možnosti ICE (spaľovací motor pozn. red.) aj EV vo všetkých kľúčových segmentoch trhu v Európe“. Kto vie, možno sa dočkáme prekvapenia a na európske trhy príde aj čisto benzínová verzia.
Ohľadom výbavy nie sú teraz žiadne podrobnejšie informácie. No z prvých fotografií interiéru je vidno, že K4 hatchback „nasleduje“ svojho súrodenca. To znamená, že v štandardnej výbave bude mať hatchback bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay, Android Auto a kokpit s viacsegmentovým displejom s operačným systémom Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) a s možnosťou aktualizácií softvéru na diaľku (OTA). Celý kokpit je integrovaný do jedného takmer 30-palcového panela (76 cm). Tento panel tvoria dva 12,3″ displeje pre vodiča a informačno-zábavný systém plus ďalší dotykový displej medzi nimi, ktorý obsahuje všetky funkcie klimatizácie.
TEST Kia EV3: Ponúka dojazd 605 km a praktický interiér, ale čím ešte zaujme?
Inzercia