Vedenie nemeckého giganta prekvapilo zákazníkov novým logom. Prečo?
Minimalizmus v dizajne Mercedesu? Novým logom vyjadruje moderný prístup a prehľadnosť, no autá stále zostávajú verné klasickej 3D hviezde.
Vydané Text: Marek Lehmann
Od tohto roku sa ikonická hviezda Mercedesu bude v komunikácii objavovať v novom minimalistickom štýle. 3D tvar s lesklými chrómovými kontúrami, ktorý bol roky synonymom luxusu a prestíže, je preč. Nahradí ho jednoduchý 2D dizajn s čistou bielou farbou. Na prvý pohľad môže byť tento krok s logom skôr prekvapením, ale pozrime sa na to o niečo detailnejšie.
Nápadné je, že táto zmena sa netýka loga, ktoré nájdeme na autách, ale výhradne komunikačných kanálov: webovej stránky, výročných správ, sociálnych sietí, e-mailov alebo aj takého hlavičkového papiera. Už teraz je dizajn s novým logom na stránkach v Nemecku, Francúzsku, Taliansku a USA. No, pre fanúšikov retro štýlu je tu dobrá správa – 3D hviezda bude naďalej zdobiť autá. Mercedes teda nezanevrel na klasiku.
Tento krok prichádza ako odpoveď na širší trend v automobilovom priemysle, kde mnoho značiek opúšťa od komplexných 3D dizajnov a prechádza k jednoduchším, čistejším 2D verziám. Podľa hovorcov Mercedesu má dizajn s novým logom priniesť modernejší, prehľadnejší a efektívnejší dojem, ktorý sa lepšie hodí k digitálnym médiám. „V kombinácii s použitím 2D verzie loga sa komunikácia stane vizuálne konzistentnejšia,“ dodal hovorca spoločnosti. Zaujímavé je to, že hviezda, ktorá vznikla ešte v roku 1909, symbolizovala nielen automobily, ale aj motory do lietadiel a lodí. Dnes je to už len symbol, ktorý sa neustále mení, ale stále si zachováva svoju silu a pôvodný význam.
TOP20: Toto sú najhodnotnejšie značky áut na svete. Mercedes-Benz bol zosadený z trónu…
Inzercia