Výsledky Euro NCAP: Toto auto je pre deti najbezpečnejšie na svete

Euro NCAP testovalo 7 modelov a Polestar 3 sa ukázal ako absolútny líder v ochrane detských pasažierov s rekordným skóre 93 %.

Vydané  Text: 

Keď sa povie „najbezpečnejšie auto pre deti“, málokto si predstaví elektrické SUV, ktoré váži dve tony a vyzerá ako futuristická beštia. Ale pozor, práve také auto si odnieslo najvyššie skóre v teste ochrany detských pasažierov za posledných deväť rokov. Volá sa Polestar 3 a v najnovšom kole Euro NCAP testov poriadne vyčnievalo z radu.

Euro NCAP testovalo 7 modelov a Polestar 3 sa ukázal ako absolútny líder v ochrane detských pasažierov s rekordným skóre 93 %.

Aj riaditeľ Euro NCAP bol prekvapený

Tento veľký Švéd s čínskymi koreňmi sa postavil proti silnej konkurencii – testovaných bolo dokopy sedem áut, z toho šesť SUV a jedno kombi. Polestar si v tejto zostave vybojoval päť hviezdičiek, čo je najvyššie možné hodnotenie. Ale to nie je všetko. V kategórii ochrany detských pasažierov dosiahol skóre 93 %. To je niečo, čo sa naposledy podarilo pred deviatimi rokmi.

Inzercia

Inzercia

Za Euro NCAP to komentoval programový riaditeľ Aled Williams: „Výsledok Polestaru 3 je prekvapivo blízko dokonalosti.“ A aj keď by sa dalo povedať, že zástupcovia značky si môžu otvoriť šampanské, zvyšok testu ukazuje, že v bezpečnosti už nestačí len nablýskaná karoséria a pár airbagov navyše.

Konkurencia sa snažila držať krok. BYD Sealion 7, tiež elektrické SUV z Číny, získalo rovnaké skóre pre detskú ochranu (93 %), no v ostatných oblastiach zaostávalo. Napriek tomu dostalo tiež päť hviezdičiek. Cupra TerramarAudi A6 (jediné spaľovacie auto v teste) si odniesli tiež plné hodnotenie, no bez výrazných prekvapení. Ich výsledky boli solídne, ale bez dramatických momentov. A potom tu boli tri modely, ktoré si síce päť hviezdičiek uchmatli, ale nezabudli si pribaliť aj zopár chýb.

Euro NCAP testovalo 7 modelov a Polestar 3 sa ukázal ako absolútny líder v ochrane detských pasažierov s rekordným skóre 93 %.

A čo zvyšok?

Geely EX5 doplatilo na slabý systém detekcie detí – jednoducho neprešiel štandardmi Euro NCAP. Navyše sa po náraze ukázalo, že niektoré zvary na A-stĺpiku povolili a objavili sa praskliny. Znie to ako drobnosť, ale pri bezpečnosti ide o milimetre a milisekundy. Hongqi E-HS9 zase sklamalo priamo tam, kde by to človek čakal najmenej – airbag vodiča pri náraze praskol. Nie úplne ideálna vizitka pre značku, ktorá má ambíciu byť luxusná.

Jaecoo 7, plug-in hybrid, nezvládol aktiváciu bočného airbagu pri čelnom náraze. Výrobcovia týchto modelov už údajne pracujú na náprave, ale v takýchto testoch ide o reputáciu – a tú si len tak ľahko nekúpite. Na záver len pripomeniem, že Euro NCAP testuje autá v štyroch hlavných oblastiach: ochrana dospelých pasažierov, detí, zraniteľných účastníkov premávky a asistenčné systémy. A ak chcete auto, do ktorého by ste bez výčitiek posadili svoje dieťa – a ešte by ste ho pri tom aj obdivovali – zdá sa, že Polestar 3 je aktuálne zásah do čierneho.

KGB si postavila vlastný muscle car – a vyzeralo ako úradnícke auto


Inzercia

Inzercia