Aktualita
Divízia Hyundai N vráti rýchle hothatche. Budú však trochu iné, ako sme zvyknutí
Hoci sa Hyundai i20 N a i30 N už nepredávajú, podľa vyjadrení automobilky dostanú nástupcov.
Vydané Text: Redakcia (PK)
Všetko nasvedčovalo tomu, že kórejská automobilka sa v športovej divízii N so spaľovacími motormi definitívne rozlúči. Dôkazom tohto tvrdenia je Hyundai Ioniq 5 N, po ktorom nasleduje Ioniq 6 N a ukončenie predaja modelov i20 N, i30 N. Kórejská automobilka Hyundai mala si so svojimi športovými modelmi získala skvelú reputáciu (i20 N, i30 N a Kona N)a my sa nečudujeme. Nielen že pri zrode divízie N stál bývalý riaditeľ BMW M, ale aj samotné modely mali prijateľnú cenu.
Tieto ekvivalenty žali úspech aj v predaji. Podľa štatistík slovenského importéra Hyundai sa v roku 2021 na Slovensku predalo 44 vozidiel radu N, z toho až 41 kusov tvoril model i30 N. V prvej tretine roku 2022 sa predalo 35 kusov N modelov. Nakoniec im „zlomili väz“ prísnejšie emisné normy.
Čakanie na nástupcu
Pred pár dňami ale prišla dobrá správa, Hyundai svoj zámer prehodnotil a na trh ešte privedie nástupcov so spaľovacími motormi. Pre britský portál AutoExpress to potvrdil viceprezident koncernu a zakladateľ športovej divízie N – Joonwoo Park. Je tu však veľké ale. Tieto nové modely nebudú poháňané čisto spaľovacím motorom. Aby sa automobilka prispôsobila dobe a hlavne prísnym emisným limitom, budú nové hothatche hybridné.
„Ak chceme spĺňať emisnú normu Euro 7, hybrid je jediná cesta“. Tieto slová potvrdil aj riaditeľ testovacej divízie Hyundai v Európe Alex Eichler. „Sme v rannom štádiu vývoja hybridných systémov. Pri simuláciách sledujeme zaujímavosť v podobe zmeny času na kolo vždy, keď upravíme konkrétny parameter“.
Park taktiež priznal obavy z vysokej hmotnosti hybridov. „V tomto prípade existujú výhody, nevýhody, ale aj kompromisy. Príkladom kompromisu je váha. Pred nami stojí úloha, ako sa s týmito kompromismi vysporiadame tak, aby zákazník mohol aj naďalej jazdiť v zábavnom automobile“. Popri vývoji nových N-kových modelov prebieha aj vývoj elektromobilov N. Park potvrdzuje, že automobilka sa snaží zaviesť E-handbrake, ktorá sa prvýkrát objavila v prototype RN24, do sériových automobilov.
Park naznačil, že prvým hybridným modelom N bude automobil rozmerovo príbuzný s modelom Hyundai i20. Vzhľadom na potrebný čas na úpravu existujúcej platformy na hybridný pohon, resp. vývinu novej, nie je nateraz jasné, kedy príde nový model na trh. Eichler pre britský portál AutoExpress spomenul dátum najskôr na koniec roku 2027. Na záver rozhovoru Park okrajom poznamenal, že typická modrá farba pre N modely sa mierne zmení. „Pôvodne sme plánovali farbu Performance Blue používať len 10 rokov. V blízkej budúcnosti bude existovať určitá odlišnosť „ dodal na záver.
Kedy je čas vymeniť filter? TOTO musíte urobiť, ak chcete v aute dýchať čistejší vzduch