Ideálne autá na prestavbu na LPG? Toto je 5 favoritov odborníkov

Vybrali sme päť nemeckých áut, ktoré sú ako stvorené pre prestavbu na LPG. Spoľahlivé, jednoduché a šetrné k peňaženke.

Vydané  Text: 

V časoch, keď ceny benzínu poskakujú ako lopta na školskom dvore a motoristi rozmýšľajú, kde ešte ušetriť, sa LPG – teda jazda na plyn – znovu dostáva do hry. Lenže pozor, nie každé auto je stvorené na to, aby s touto lacnejšou alternatívou vydržalo roky bez problémov. Ak nechcete riskovať, že po pár tisícoch kilometrov začnete počuť klepot ako z traktora, dobre si vyberte, na čom budete jazdiť.

My sme sa pozreli na päť nemeckých kúskov, ktoré sa už rokmi osvedčili ako spoľahlivé „plynové“ držgroše. Nie sú to žiadne výkriky techniky s tridsiatimi senzormi či zložitou elektronikou, ale poctivé stroje so starou dobrou technikou. A ak im doprajete kvalitnú montáž LPG systému a aspoň základný servis, môžu vám vydržať dlhšie ako niektoré manželstvá.

1. Opel Zafira B a Astra H 

Opel Zafira B. Vybrali sme päť nemeckých áut, ktoré sú ako stvorené pre prestavbu na LPG. Spoľahlivé, jednoduché a šetrné k peňaženke.
Roky výroby: 2005–2013
Motor: 1.6 16V (Z16XEP / Z16XER)

Tieto Oply majú jednoduché atmosférické motory s hydraulickými zdvihákmi. Nič zložité, žiadna vysoká škola elektroniky. Aj po 200 000 km na LPG si držia výkon a netreba sa báť, že vás nechajú visieť niekde na D1. Stačí im len dopriať kvalitný servis a jazdiť.

2. Volkswagen Passat B5+ a B6 

Volkswagen Passat (B5/5.5) Vybrali sme päť nemeckých áut, ktoré sú ako stvorené pre prestavbu na LPG. Spoľahlivé, jednoduché a šetrné k peňaženke.
Roky výroby: 2001–2010
Motor: 2.0 MPI

Starý dobrý Passat – motoricky najlepšie funguje s jednoduchou dvojlitrovou jednotkou MPI. Na plyn šliape bez problémov, len sa vyhnite verziám FSI, tie majú priame vstrekovanie a to sa s LPG príliš nekamaráti. S touto konfiguráciou je to však takmer nesmrteľná voľba.

Inzercia

Inzercia

3. Mercedes-Benz triedy E W211 

Mercedes Benz E. Vybrali sme päť nemeckých áut, ktoré sú ako stvorené pre prestavbu na LPG. Spoľahlivé, jednoduché a šetrné k peňaženke.
Roky výroby: 2002–2009
Motory: 2.6 / 3.2 V6 (M112)

Liatinové bloky, atmosféra a šesťvalce – presne to, čo motoristi na LPG chcú. Motory M112 vydržia neuveriteľne veľa a keď im nainštalujete plynový systém štvrtej generácie, bez mihnutia oka ho akceptujú. Mercedes, ktorý vydrží a pritom netrhá peňaženku? Áno, existuje.

4. BMW radu 5 E39 a E60 

BMW 5 series 1995 E39 Sedan
Roky výroby: 1998–2007
Motory: 2.5 / 3.0 (M52 / M54)

BMW a plyn? Áno, ak máte atmosférickú verziu bez zbytočnej elektroniky. Tieto radové šesťvalce fungujú skvelo, no treba rátať s pravidelnou kontrolou ventilov. S dobrým nastavením vám to však auto vráti v podobe dynamiky aj spoľahlivosti.

5. Audi A4 B6 a B7 

Audi A4 (B6) Avant (2001 - 2004).
Roky výroby: 2001–2008
Motory: 1.8 / 2.0 atmosféra alebo 1.8 Turbo

Aj Audi vie byť jednoduché. Tieto modely, pokiaľ nemajú priame vstrekovanie, fungujú na LPG výborne. Konštrukčne jednoduché, spoľahlivé a bez výstrelkov. Ideálne pre tých, čo chcú nemeckú kvalitu, ale nemajú potrebu každý deň predbiehať ako šialenci.

Ak premýšľate nad LPG, vyberte si rozumne. Nemecké autá so staršími atmosférickými motormi sú ideálnym základom. Vyhýbajte sa priamemu vstrekovaniu, zložitej elektronike a zbytočnému luxusu, ktorý sa pri kombinácii s LPG môže ukázať ako problém. S týmito piatimi modelmi však máte veľkú šancu, že aj po rokoch pôjdu ako hodinky – a to za zlomok bežných nákladov.


Inzercia

Inzercia