zahrievacie kolo / Volkswagen Tayron
Tayron V REČI ČÍSEL
Keď už SUV, tak poriadne! Aspoň tak podľa všetkého rozmýšľajú zákazníci po celom svete. Dôkazom toho je, že väčší model Tiguan Allspace tvoril viac ako polovicu predajov modelu Tiguan. Jeho štafetu preberá Volkswagen Tayron a má svoj vlastný plán, ako uspieť. 69 mm Aj keď rázvor modelu Tayron (2 789 mm) je prakticky nezmenený v porovnaní s jeho… Prečítať celé
Vydané Text: Juraj Hrivnák
Keď už SUV, tak poriadne! Aspoň tak podľa všetkého rozmýšľajú zákazníci po celom svete. Dôkazom toho je, že väčší model Tiguan Allspace tvoril viac ako polovicu predajov modelu Tiguan. Jeho štafetu preberá Volkswagen Tayron a má svoj vlastný plán, ako uspieť.
69 mm
Aj keď rázvor modelu Tayron (2 789 mm) je prakticky nezmenený v porovnaní s jeho predchodcom, ktorým je Tiguan Allspace, celkovo je Tayron dlhší až o 69 mm. Jeho rozmery sú 4 792 × 1 866 × 1 653 mm a výrazným nárastom ho značka pozicionuje do luxusnejšej kategórie, než do akej patrí súčasný Tiguan.
2 500 kg
Modely vybavené pohonom všetkých kolies 4Motion utiahnu príves s hmotnosťou až 2 500 kg. Samotný pohon 4Motion prešiel v prípade dieselových motorov úpravami tak, aby neutralizoval vibrácie a zvuky od motora pre ešte príjemnejšiu jazdu.
126 km
Plug-in hybridné verzie s prívlastkom eHybrid zvládnu vďaka 19,7 kWh batérii prejsť na čisto elektrickú energiu až 126 km podľa WLTP, pričom v batérii stále zostáva tom rezerva pre prípad potreby maximálneho výkonu. Skvelou novinkou je schopnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom (DC) maximálnym výkonom až 50 kW. Stačí polhodinka na nákupoch a máte nabité.
2 090 litrov
Päťmiestna verzia VW Tayron má po sklopení zadných sedadiel objem batožinového priestoru maximalistických 2 090 litrov. So sedadlami na mieste je to stále rekordných 885 litrov. Sedemmiestna verzia ponúka v päťmiestnej konfigurácii stále nadpriemerných 850 litrov. Aj pri plnom obsadení siedmimi pasažiermi zostáva na batožinu priestor 345 litrov, čo je podobný objem, aký ponúka VW Golf. Výlučne 5-miestna verzia eHybrid ponúka na batožinu štedrých 705 litrov.
38 400 segmentov
V noci sa o váš bezstarostný prehľad stará maximálne až 38 400 LED segmentov matrixových svetiel IQ.LIGHT HD. Ponúkajú mimoriadne vysoký jas a jemné rozlíšenie, vďaka ktorému dokážu presne rozložiť svetelný lúč tak, aby ste mali maximálny výhľad a aby zároveň nikoho neoslňovali.
2 ventily
Adaptívne tlmiče DCC Pro využívajú technológiu z oveľa drahších áut, kde tuhosť tlmičov ovládajú 2 nezávislé ventily. To znamená ešte väčšie rozpätie medzi komfortným a športovým nastavením, lepšie jazdné vlastnosti, vyšší komfort a bezpečnejšiu jazdu.
50 metrov
V prípade, že je vo výbave systém Park Assist Pro, dokáže si Tayron zapamätať posledných 50 metrov jazdy a úplne presne ich opätovne prejsť. To znamená uľahčenie napríklad vycúvania z komplikovaného dvora. Zároveň je tu možnosť uložiť si parkovací manéver. Stačí potom postaviť auto na štartovaciu pozíciu a zvyšok parkovacieho manévra dokončí auto za vás úplne samostatne.
7 motorizácii
Mimoriadne široká ponuka pohonných jednotiek zahŕňa až 7 motorizácií. V ponuke nájdete
štvorvalce spaľujúce naftu, benzín a aj také, ktoré spolupracujú s elektromotorom. Všetky využívajú prevodovku DSG. Základ tvorí mild-hybridná jednotka 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k). V ponuke je aj skvelý motor 2.0 TSI s výkonom buď 150 kW (204 k), alebo 195 kW
(265 k). Oba sú štandardne spojené s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Naftové motory zastupuje 2.0 TDI s výkonom buď 110 kW (150 k), alebo 142 kW (193 k), pričom
ten výkonnejší sa opäť dodáva s pohonom 4Motion.
30 farieb
Od výbavy Elegance ponúka Tayron až 30 farieb ambientného osvetlenia. Štandardne si môžete vyberať spomedzi 10 farieb.
700 W
Za príplatok je k dispozícii špičkový audiosystém od špecialistov Harman Kardon. Výkon až
700 W rozozvučí 11 reprodukturov po celej kabíne.
10 vankúšov
Nové sedadlá ergoActive Plus majú v sebe okrem vyhrievania a ventilácie zabudovaných aj 10 vankúšov schopných vás príjemne a kvalitne vymasírovať. K dispozícii je niekoľko programov masáží s tromi rôznymi intenzitami. Samotné predné sedadlá si nastavíte v 14 smeroch.
15 palcov
Kedysi to bol rešpektovaný údaj pri uhlopriečke monitora domáceho počítača. Dnes má uhlopriečku 15 palcov informačno-zábavný systém Discover Pro Max. V základe má obrazovka uhlopriečku 12,9 palca. Štandardne podporuje konektivitu so smartfónmi.
5 dB
Od verzie Elegance je Tayron vďaka akustickému čelnému sklu a dvojitému preskleniu bočných okien vpredu aj vzadu vnútri tichší až o 5 dB.
230 V
V kabíne nájdete mnoho USB-C zásuviek. Ponúknu nabíjací výkon až 45 W, čo stačí aj na nabíjanie notebookov. Bezdrôtová nabíjačka má tiež nadštandardný výkon 15 W. Komu by sa málilo, priplatiť si môže za 230 V zásuvku v kufri.
14 systémov
Vysokú mieru aktívnej bezpečnosti demonštruje až 14 asistenčných systémov, ktoré v modeli
Tayron dostanete štandardne. O pasívnu bezpečnosť sa stará 9 airbagov v základe.
Motto modelu Volkswagen Tayron znie nasledovne:
Čokoľvek sa rozhodnete podniknúť so svojou rodinou, Volkswagen Tayron vám to musí umožniť. Niet teda divu, že vyzerá tak, ako vyzerá. Maximálne priestranné a variabilné SUV ponúka širokú paletu motorov, aby si každý typ zákazníka vedel vybrať to svoje. Od úsporných plug-in hybridov, cez dostupný mild-hybrid, až po výkonné dvojlitre spojené s pohonom 4Motion – Volkswagen Tayron ponúka naozaj všetko.
Nové meno znamená, že nejde iba o predĺžený Tiguan. Tayron má vlastnú identitu. Elegantne riešená maska chladiča, odlišný tvar blatníkov a charakteristické zadné svetlá tvoria spolu s celkovo odlišnými proporciami a líniami karosérie okamžite rozpoznateľné znaky. Vnútri vás prekvapí prémiovejšie spracovaná elegantná palubná doska so zapustenými displejmi a integrovaným štítom. Vyzerá to veľmi pekne. Inžinieri si dali záležať na prémiovom spracovaní, lepšom odhlučnení a špičkových jazdných vlastnostiach, ktoré skombinovali skvelý komfort jazdy s istými jazdnými vlastnosťami charakteristickými pre modely značky Volkswagen. V oblasti podvozka sa môžeme tešiť na štandardnú konfiguráciu s nápravou MacPherson vpredu a multilinkom vzadu. Priplatiť si môžete za nové dvojcestné tlmiče DCC Pro, ktoré dodáva Kayaba. Veľkým prekvapením je priaznivá cenová politika. Tayron je vzhľadom na svoju veľkosť a výbavu dostupný za naozaj rozumné peniaze. Jeho cena sa začína tesne pod hranicou 40 000 eur, pričom v základnej výbave dostanete motor 1.5 eTSI s výkonom 110 kW spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Nadviaže Tayron na úspech modelu Tiguan Allspace? Prvé signály hovoria, že je oň veľký záujem. Ani by sme neboli prekvapení, keby sa z neho stal bestseller.
Text: Juraj Hrivnák
39 990 €
Po zarátaní aktuálneho bonusu sa cena modelu Volkswagen Tayron začína na prekvapivo
priaznivej hladine 39 990 €. Tá zahŕňa už bohatú štandardnú výbavu ako napríklad digitálny prístrojový štít, predné aj zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, adaptívny tempomat, či 3-zónovú automatickú klimatizáciu.

Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.