Nová rýchlostná cesta R3 dostáva vozovku. Vieme, kedy ju otvoria
Obchvat Tvrdošína pomôže mnohým motoristom, ešte stále nie je hotový.
Vydané Text: Redakcia
Výstavba rýchlostného ťahu R3 Tvrdošín – Nižná pokračuje. Stavebníci aktuálne svoje kapacity sústreďujú na položenie asfaltových podkladových vrstiev a vrstiev asfaltového krytu v celom rozsahu rýchlostnej cesty. Takisto chcú čo najskôr dokončiť vozovky na mostoch. Následne sa osadia výplne do protihlukových stien a dokončí sa informačný systém, ktorý nová rýchlostná cesta R3 taktiež potrebuje. Na stavbe pracuje v tomto čase 150 stavbárov.
V trase rýchlostnej cesty ukončili práce na zárezoch a násypoch a rovnako dokončili už aj práce na vybudovaní cestnej kanalizácie. Boli kompletne zrealizované úpravy podložia a tiež vozovkové vrstvy do úrovne tuhej podkladovej vrstvy. Na mostoch dokončili nosné konštrukcie, rímsy, izolácie mostoviek vrátane ochrany, sfinalizované sú už aj práce na zárubných múroch.
Po kompletnom dokončení vozovkových vrstiev príde na rad osadenie trvalého dopravného značenia, vegetačné úpravy a rekultivácie. Počas výstavby objavili na časti hlavnej trasy tvrdšiu horninu oproti predpokladom, preto museli pristúpiť k zmene technológie a technologického postupu. Dôvodom boli mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu. Horninu museli rozpojovať odstreľovaním, predchádzali tomu rozsiahle vŕtacie práce.
Takto vyzerá nová rýchlostná cesta R3 Tvrdošín – Nižná v číslach:
- celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
- približne 100 stavebných objektov
- 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
- najdlhší most s dĺžkou 248 m
- viac ako 1 800 m protihlukových stien
Úsek, ktorý odovzdá Národná diaľničná spoločnosť motoristom už tento rok, odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy a zvýši aj bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Znížením hluku, prašnosti a vibrácií sa zlepšia životné podmienky miestnych obyvateľov. Motoristom prinesie R3 skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok.