Subaru Forester je skutočný dobrodruh na šiestu. Čo prináša na Slovensko?

Subaru Forester oslavuje svoju šiestu generáciu a opäť sa drží tradície – je to SUV pripravené zdolať každý terén.

Vydané  Text: 

Novinka modelového roka 2025 prináša robustnejší dizajn, vylepšený podvozok a komfortnejší interiér. Technologicky napreduje nový Forester v oblasti bezpečnosti, jazdnej dynamiky a konektivity, pričom zostáva verný DNA značky Subaru – symetrickému pohonu všetkých kolies a motoru typu Boxer.

Technické fakty

·     Motorizácia: 2.0 e-Boxer (100 kW/136 k + 12,3 kW/16,7 k elektromotor) prešla dôslednou modernizáciou s až 24 vylepšeniami. Medzi ne patria: hlava valcov, plocha hlavy valcov, blok motora, tepelná izolácia valcov, predné olejové tesnenie, vrchná olejová vaňa, piestne krúžky, vačkový hriadeľ, AVCS, páka a vodidlo reťaze, konzola kompresora klimatizácie, kryt kolektora, uloženie motora, konzola uloženia motora, palivová nádrž, EGR ventil, hadica predhrievača, výfukové potrubie/tlmič, trojcestný katalyzátor, GPF katalyzátor, chladič, spínač hladiny oleja, riadiaca jednotka motora, hlavné relé.

·     Pohon: Symetrický pohon všetkých kolies S-AWD s funkciou X-MODE do ťažkého terénu, nová funkcia Motor Assist aj pri cúvaní. Plynulo radiaca prevodovka Lineatronic má nové mazacie potrubie, výstupný štít spojky, rotačný snímač a konektor káblového zväzku rotačného transformátora. Výsledkom sú nižšie trecie straty, vibrácie, aj hlučnosť.

·     Svetlá výška: 220 mm – najvyššia v triede.

·     Posilňovač riadenia s dvoma pastorkami dodáva priamejšie reakcie na riadenie a lepšie čitateľnú spätnú väzbu od podvozka.

Tuhosť karosérie sa oproti predchádzajúcej generácii zvýšila o 10 % vďaka rozšírenému použitiu pevnostných lepidiel. Miesto 8 metrov lepidla je tu až 27 metrov lepených spojov. Hmotnosť skeletu je pritom o čosi nižšia. Dôslednejšie naladený brzdový pedál umožňuje presnejšie dávkovanie brzdnej sily.

Viac priestoru, viac možností

Forester je synonymom praktickosti. Jeho rozšírená karoséria ponúka viac priestoru pre cestujúcich a ich výbavu. Batožinový priestor sa zväčšil a poskytuje variabilitu pre všetky dobrodružstvá.

Rozmery a kapacita

·     Dĺžka × šírka × výška: 4 670 × 1 830 × 1 730 mm

·     Rázvor: 2 670 mm

·     Objem kufra: 508 l (max. 1 731 l so sklopenými sedadlami)

·     Novinka: Bezdotykové elektrické otváranie kufra prvýkrát v Subaru! Veko sa navyše otvára o 30 mm vyššie než predtým.

Dizajnové prvky

·     Dynamické línie, masívne blatníky

·     LED svetlomety s vylepšeným osvetlením do zákrut

·     19-palcové disky kolies v novom dizajne

·     Optimalizovaný tvar nárazníka a krytov podvozka znamená lepšiu aerodynamiku

Bezpečnosť na prvom mieste: Subaru Forester získal v nárazových testoch Euro NCAP najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek so skóre 89 % za detských pasažierov, 86 % za ochranu zraniteľných účastníkov cestnej premávky a 83 % za ochranu bezpečnosti vodiča a dospelých cestujúcich. Špeciálne za bočný náraz získal Forester najvyššie hodnotenie.

High-tech komfort

Nový Forester ponúka interiér plný technológií a komfortu. Infotainment, bezpečnostné systémy a kvalitné materiály vytvárajú príjemné prostredie pre každú jazdu.

Výbava a technológie:

·     Infotainment: 11,6″ displej (rozlíšenie Full HD), bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto, 10 W bezdrôtová nabíjačka

·     Komfort: Sedadlá minimalizujúce kolísanie hlavy pri jazde po nerovnostiach a zvyšujúce výhľad a pohyblivosť posádky, lepšie celkové odhlučnenie

·     Bezpečnosť: EyeSight s 15 funkciami (z toho 5 je nových), nový 360° kamerový systém

·     Asistenti: Núdzové zastavenie EDSS, detekcia únavy vodiča

Zamykanie PIN kódom chráni pred únikom osobných údajov pri prenechaní auta napríklad obsluhe na parkovisku.

K aktívnej bezpečnosti prispievajú aj lepší výhľad z auta a minimalizované mŕtve uhly.

Tieto značky áut majú najvernejších zákazníkov – patríte medzi nich?


Inzercia

Inzercia




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.