Novinka
Nissan to ešte zďaleka nevzdáva a predstavil nové modely. Budú bestesellermi vo svojej triede?!
Do predaja na európske trhy dorazia prvé dva modely Nissan v priebehu 4. kvartálu tohto roka, tretí až na budúci rok.
Vydané Text: Redakcia (PK)
Japonská automobilka Nissan ukázala včera svetu, napriek podnikovým problémom, komplet nové modely. Ide o veľmi známe mená – Micra, Leaf a Juke. K prvým dvom menovaným modelom poskytla automobilka stručne technické informácie, model Juke bol len poodhalený.
Nissan Micra
Nová generácia tohto malého mestského automobilu bude po novom čisto elektromobil. Dizajn auta bol vytvorený v európskom dizajnérskom centre Nissanu v Londýne, samotný automobil sa bude vyrábať v spolupráci s Renaultom vo francúzskom Douai. Nová Micra je (okrem dizajnu) dvojčaťom Renaultu 5 vďaka spoločným technickým základom a novej platforme CMF-BEV. Obidva modely sú vyvinuté na mieru pre európske trhy. Globálny riaditeľ dizajnu Nissan Alfonso Albaisa, uviedol, že nová Micra bola od začiatku vyvíjaná spolu s Renaultom 5.
K dizajnu Albaisa podotkol, že cieľom novej štylistiky je vytvoriť malé roztomilé auto so „šteňacími očami“, kým Renault 5 prirovnal k buldogovi. Automobilka potvrdila, že novú Micru bude poháňať elektromotor so 40 a 52 kWh batériami. Pri 52 kWh batérii deklaruje japonská automobilka dojazd maximálne 400 km. Zatiaľ síce nepotvrdila oficiálne výkon oboch verzií, no predpokladá sa, aj na základe spoločného technického základu, výkon 118 koní, resp. 148 koní pre vyššiu verziu.
Cenu pre európske trhy automobilka zatiaľ nezverejnila. François Bailly, európsky produktový riaditeľ Nissanu však uviedol, že „Micra je v Európe skutočne silné meno a bude to vstupný bod“ pre ľudí, ktorí si tieto malé autá môžu dovoliť. Môžeme nateraz len špekulovať. Keďže nový Renault 5 stojí v základe 27 500 € a vezmeme v úvahu slová riaditeľa, cena bude pravdepodobne niekde v rozmedzí 20 000 – 25 000 €.
Nissan Leaf 3
Väčšiu pozornosť však púta nový Nissan Leaf tretej generácie. To z dôvodu, že Leaf bol jedným z prvých masovo vyrábaných elektromobilov. Už prvá generácia bola elektrickým bestsellerom. Sme tak zvedavý či sa novému modelu podarí aspoň čiastočne oživiť zašlú slávu. Dopomôcť má k tomu aj karoséria typu crossover, keďže tie spolu s SUV-čkami aktuálne kraľujú v predajoch na úkor hatchbackov.
Dizajn je inšpirovaný konceptom Nissan Chill-Out (predstavený v roku 2021), pričom nový Leaf nesie z neho niekoľko kľúčových prvkov. Napríklad jedinečná interpretácia charakteristických svetiel tvaru bumerang a dizajn kolies. Disky sú však o 2 “ menšie ako na koncepte. Nový Nissan Leaf je postavených na aliančnej platforme CMF-EV, neskôr premenovanej AmpR Medium. Tá je tiež základom modelov Nissan Ariva, Renault Megane E-Tech a Renault Scenic E-tech.
Sériovo bude mať Nissan Leaf na predných dverách kľučky, ale kľučky zadných dverí sú ukryté v C-stĺpiku. Dizajnéri to úmyselne skoncipovali tak, aby Leaf vyzeral ako kupé. Ohľadom motorizácie japonská automobilka nepredložila podobnejšie informácie. Britský web Autoexpress predpokladá, že Leaf sa bude predávať so 63 kWh a 87 kWh batériou ako súrodenec Ariya. V tomto prípade by bol dojazd v rozmedzí 400 – 510 km. Naproti tomu produktový riaditeľ Francois Bailly v rozhovore pre TopGear.com uviedol, že nový Leaf by mal mať maximálny dojazd 600 km podľa WLTP. Na presnejšie a podrobnejšie informácie si musíme pár mesiacov počkať.
Nissan Juke
K tomuto modelu sa zatiaľ japonská automobilka bližšie nevyjadrila. Potvrdila len informáciu, že do predaja príde v roku 2026, bude to elektromobil a dizajnovo vychádza z konceptu Hyper Punk.
Zdroje: AutoCar, Autoexpress