1 800 koní, osem výfukov a hybridný pohon? Vyrobia iba 250 kusov
Bugatti Tourbillon prichádza s balíkom Équipe Pur Sang, ktorý prináša osem výfukov, hybridný výkon 1 800 koní a revolučnú aerodynamiku.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Bugatti posúva hranice luxusu a výkonu na novú úroveň. Model Tourbillon, ktorý bol nedávno predstavený ako vrchol automobilovej techniky, dostáva exkluzívny balík vylepšení nazvaný Équipe Pur Sang. Tento balík zdôrazňuje športové dedičstvo značky a prináša množstvo aerodynamických a vizuálnych úprav. Najväčším prekvapením je osem výfukov, ktoré nahrádzajú štandardné štyri, čím dodávajú vozidlu ešte agresívnejší vzhľad a lepší systémový výkon.
Limitovaná séria Bugatti Tourbillon pozostáva len z 250 kusov, pričom prvé dodávky sa očakávajú až v roku 2026. Cena modelu štartuje na 4,36 milióna eur, čo z neho robí jeden z najexkluzívnejších automobilov na svete. Inšpiráciu čerpá z hodinárskeho umenia, o čom svedčí plne mechanický prístrojový panel pripomínajúci luxusné švajčiarske hodinky.
Inzercia
Balík Équipe Pur Sang prináša nový predný rozdeľovač, ktorý optimalizuje prúdenie vzduchu a zlepšuje stabilitu pri vysokých rýchlostiach. Špeciálne navrhnuté 20-palcové predné a 21-palcové zadné disky kolies znižujú turbulencie a zároveň zlepšujú chladenie bŕzd. Zadku dominuje prepracovaný spojler s dodatočnými aerodynamickými prvkami, ktoré zvyšujú prítlak na zadnú nápravu. Okrem toho bol upravený aj difúzor, vďaka čomu je Tourbillon ešte stabilnejší pri vyšších rýchlostiach.
Zmeny sa neobmedzujú iba na exteriér. V interiéri pribudlo nové čalúnenie Alcantara a športové sedadlá s výraznejšou bočnou oporou, ktoré ponúkajú ešte lepšiu stabilitu v zákrutách. Na opierkach hlavy sa objavuje výšivka „Équipe Pur Sang“, ktorá podčiarkuje exkluzivitu tohto modelu. Palubná doska dostala detaily v lesklej čiernej farbe a interiérový balík z uhlíkových vlákien, ktorý dodáva kabíne futuristický nádych.
Inzercia
Toto nie sú tiché kone
Pod kapotou Tourbillon ukrýva 8,3-litrový motor V16, ktorý bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Cosworth. Tento atmosférický motor dosahuje 1 000 koní, pričom sa dokáže roztočiť až na 9 000 otáčok za minútu. Krútiaci moment dosahuje 900 Nm, čo zaručuje brutálnu akceleráciu. Nájdeme tu aj hybridný systém s tromi elektromotormi – dva sú umiestnené na prednej náprave a tretí pomáha natáčať zadné kolesá. Celkový výkon tejto sústavy dosahuje ohromujúcich 1 800 koní.
Batéria s kapacitou 25 kWh umožňuje Tourbillonu jazdiť aj v čisto elektrickom režime, pričom dojazd v tomto nastavení dosahuje 60 kilometrov. Bugatti tvrdí, že nový model je ľahší ako jeho predchodca Chiron, čím sa zlepšila ovládateľnosť a dynamika. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 2 sekundy, ak má vozidlo dostatočnú priľnavosť vďaka špeciálnym pneumatikám Michelin Pilot Sport Cup 2.
Interiér Tourbillonu ponúka jedinečný zážitok. Tri veľké číselníky na volante zobrazujú rýchlosť, otáčky motora, stav paliva a teplotu agregátu. Displeje nahradili klasické analógové ukazovatele vyrobené švajčiarskymi hodinármi, pričom tieto meradlá zostávajú na mieste aj pri otáčaní volantu. Stredová konzola obsahuje hliníkové spínače, otočné voliče a jednosklenú páku, ktorou sa štartuje motor V16.
Aby Bugatti zachovalo nadčasový dizajn interiéru, v hornej časti konzoly je umiestnený skrytý digitálny displej. Vyklopí sa len v prípade, že vodič potrebuje použiť informačno-zábavný systém. Vďaka tomu si Tourbillon zachováva čistý, minimalistický vzhľad, ktorý je v kontraste s modernými autami preplnenými obrazovkami. Bugatti Tourbillon s balíkom Équipe Pur Sang predstavuje kombináciu extrémneho výkonu, exkluzívneho dizajnu a technickej dokonalosti. S osemmiestnym výfukovým systémom a hybridným pohonom s výkonom 1 800 koní ide o jedno z najvýkonnejších a najexkluzívnejších hyperáut súčasnosti.