Týchto 5 motorov si pýta olej už po niekoľkých kilometroch

Niektoré agregáty sú známe extrémnou spotrebou oleja už od novoty. Týchto 5 motorov patrí medzi najväčších olejožrútov.

Vydané  Text: 

Niektoré motory sú známe svojou dlhou životnosťou a spoľahlivosťou, iné si však medzi vodičmi získali neslávnu povesť. Jedným z najčastejších problémov, s ktorými sa stretávajú majitelia áut podľa Consumer Reports, je nadmerná spotreba oleja. Hoci sa s ňou v určitej fáze používania stretne takmer každý vodič, niektoré motory začínajú „hltať“ olej oveľa skôr, než je prijateľné. Navyše, v niektorých prípadoch sa situácia rýchlo zhoršuje a spotreba oleja rastie každým kilometrom. Tu je prehľad piatich motorov, ktoré majú v tomto smere najhoršiu povesť.

1. Volkswagen EA888 

The EA888 Evo4 engine: A performance spearpoint sharpened - Volkswagen US  Media Site

Motor EA888 z dielne koncernu Volkswagen je jedným z najrozšírenejších benzínových agregátov, ktoré nájdeme v širokej škále modelov vrátane Volkswagen Tiguan a Škoda Octavia. Tento štvorvalcový turbomotor s objemom 1,8 a 2,0 litra mal od začiatku problémy s nadmernou spotrebou oleja. Hlavným vinníkom sú extrémne tenké piestne krúžky a úzke odtokové otvory v kanáloch piestov. Už od novoty môže motor „zožrať“ aj liter oleja na 1 000 km. Hoci koncern VAG vykonal viacero úprav, problém sa nikdy nepodarilo úplne odstrániť.

Inzercia

2. Nissan MR20DE 

Nissan MR engine - Wikipedia

Japonský pôvod nie je vždy zárukou dokonalosti. Motor Nissan MR20DE, ktorý sa montoval do modelov Nissan Qashqai a X-Trail (prvá a druhá generácia), začína vykazovať nadmernú spotrebu oleja približne po najazdení 200 000 km. Hoci sa nejedná o katastrofálnu hodnotu, problémom je progresia – kým v prvých fázach ide o liter oleja na 5 000 km, neskôr sa spotreba môže dramaticky zvýšiť. Najhoršie exempláre pochádzajú z rokov 2007 – 2008, pričom po roku 2014 sa situácia výrazne zlepšila.

3. Subaru FB/FA 

Subaru FA engine - Wikipedia

Majitelia Subaru často žartujú, že ich autá spotrebujú viac oleja než paliva. Hoci to nie je doslovná pravda, faktom ostáva, že motory FB/FA sú známe svojou chuťou po oleji. Prvé problémy sa objavujú už po 5 000 km, pričom pri vyššom nájazde sa situácia zhoršuje. Zasiahnuté sú hlavne modely Subaru Forester a Subaru Levorg, pričom najhoršie sú na tom verzie s motormi FB20/25. Ideálnym riešením je generálka.

4. Toyota ZZ 

Toyota ZZ engine - Wikipedia

Toyota si síce vybudovala povesť spoľahlivej značky, ale séria motorov ZZ má svoje slabé miesto – tenké piestne krúžky a slabé odvodnenie. Napríklad 1,8-litrový 1ZZ-FE začne spotrebovávať približne 1 liter oleja na 1 000 km už pri nájazde 35 000 – 50 000 km. Majitelia Toyoty Corolly alebo Avensisu, ktorí sa tešili na „nesmrteľný“ motor, boli preto nepríjemne prekvapení. Lepšie sú na tom 2,4-litrové verzie (2AZ-FE), no aj tie sa pri nájazde 200 000 km nevyhnú zvýšenej spotrebe oleja.

5. Mitsubishi 4A91 

Mitsubishi 4A9 engine - Wikipedia

Motor 4A91 od Mitsubishi s objemom 1,5 litra by mohol byť ideálnou voľbou vďaka svojej jednoduchosti a dostupnosti. Bohužiaľ, už po 100 000 km začne vykazovať extrémnu spotrebu oleja, ktorá sa postupne zvyšuje. Na rozdiel od iných motorov však olej nemizne len cez spaľovací priestor, ale aj cez tesnenie kľukového hriadeľa. Tento problém sa týka najmä modelov Mitsubishi Lancer 10. generácie.

Ak zvažujete kúpu auta s jedným z týchto motorov, mali by ste počítať s vyššími nákladmi na údržbu a pravidelnou kontrolou hladiny oleja.

Jazda na 15-ročnom aute je vraj ako ruská ruleta, pri nehode je dvakrát smrteľnejšie


Inzercia

Inzercia