Aktualita
Bývalí manažéri spoločností Jaguar, Bentley a Lotus zakladajú novú automobilku
Svet už čoskoro spozná novú automobilku Perseus. Chce predávať svoje autá online bez sprostredkovateľov, predajcov a klasických showroomov.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Automobilový svet má novú automobilku – Perseus. Tentoraz nejde o čínsku značku, ako sme si v posledných rokoch zvykli, ale o projekt zo Spojeného kráľovstva. Za touto ambicióznou značkou stoja bývalí manažéri luxusných a renomovaných automobiliek ako Jaguar, Bentley, Lotus či Ineos. Ich cieľ? Ponúknuť prémiové elektrické vozidlá priamo z výroby zákazníkovi, bez prostredníkov a klasických predajných sietí.
Perseus: Nová značka so silným základom
Perseus môžeme definovať ako prémiovú automobilku so zameraním na elektrické vozidlá. Sídlo spoločnosti sa nachádza vo Veľkej Británii, no jej aktivity presahujú hranice ostrovného štátu. Hoci značka vznikla len nedávno, v jej čele stoja skúsení profesionáli (každý z renomovanej automobilky), ktorí majú jasno v tom, akým smerom sa chcú uberať.
Debutový model Perseus bude SUV. Hoci značka zatiaľ neprezradila jeho názov, už vieme, že pôjde o kompaktné SUV postavené na platforme jednej z európskych automobilových skupín. Ktorá to bude, zatiaľ ostáva tajomstvom. Platforma bude plne elektrická a prispôsobená potrebám moderného trhu. Zaujímavosťou je, že Perseus nespolupracuje len s britskými inžiniermi. Na dizajne modelu sa podieľa taliansky dizajnérsky tím a podľa dostupných informácií Taliani prevzali aj veľkú časť samotného vývoja vozidla.
Okrem špičkového dizajnu a kvalitných materiálov Perseus avizuje aj pokročilé technologické riešenia. V hre je umelá inteligencia, ktorá bude pomáhať vodičovi s jazdou, navigáciou a konektivitou. Zaujímavo znie aj prísľub, že systém bude „spamovať používateľa“, hoci presná interpretácia tohto vyjadrenia zatiaľ nie je známa.
Jednou z najväčších zmien, ktoré Perseus prinesie, je spôsob predaja. Značka sa rozhodla obísť klasické predajné siete a showroomy. Namiesto toho budú vozidlá dostupné iba online, priamo od výrobcu. Tento model predaja už používajú niektoré moderné automobilky a zdá sa, že je to trend budúcnosti. Dokáže si vybudovať meno v čoraz konkurenčnejšom svete elektromobility? Aká bude jeho cenová politika a aké technologické riešenia naozaj ponúkne? Odpovede prinesie najbližších niekoľko rokov.
Inzercia