Test

TEST Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES DCT: Keď vás počúvajú

Príhody o tom, ako výrobcovia počúvajú svojich zákazníkov, poznáme a počúvame zo všetkých strán. Len málokedy veríme aj ich reálnemu základu. Pozrite sa však na novú Africu Twin a zožeriete ju aj s navijakom.

Vydané  Text: 

Všetci jazdci, najmä vy, ktorí ste sa pre túto Hondu doteraz nerozhodli, lebo ste sa obávali, že nedočiahnete na zem, zbystrite pozornosť. Práve vás v Japonsku počúvali a vyšli vám v ústrety. Koleso s priemerom 19 palcov vpredu a zníženie zdvihov pruženia na 210 mm vpredu a 200 vzadu spôsobilo, že sedadlo máte teraz o povšimnutia hodné 3 cm nižšie. Celá ergonómia sedenia sa tak upravila v prospech nižších jazdcov. Presne tých, ktorí sa doteraz dotýkali cesty iba špičkami, prípadne v náklone. Alebo vôbec, lebo sa rozhodli pre iný motocykel. Presne tí sa môžu opäť zaľúbene pozerať na model Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports.

Hoci jej názov, ešte aj s označením automatickej dvojspojkovej prevodovky, akoby nemal konca, evokuje, že na ňu môžete vyraziť a jazdiť donekonečna. A na dlhých cestách, ktoré s plnou nádržou poľahky presiahnu 400 km, si môžete opakovať názov, až kým si ho budete pamätať. Vďaka vynikajúcemu elektronickému odpruženiu s možnosťou širokého rozsahu nastavenia sa vám pritom v hlave ani nepomiešajú písmenká. Prispeje k tomu aj pohodlnejšie a väčšie sedadlo. Štandardne si ho nastavíte do výšky 850 až 870 mm, príplatkové ponúkajú 825 až 885 mm. A tak už len zostáva nabaliť bočné kufre, prípadne zobrať ľadvinku a hurá na cesty.

Vďaka mohutnej prednej stavbe a vysokému štítu na vás nebude fúkať a nemusíte sa báť ani iných živlov. Akurát sa musíte dohodnúť s prevodovkou. Honda na svojom automate intenzívne pracuje a oproti prvým verziám cítiť riadny pokrok. Napriek tomu sa nemožno vyhnúť pocitu, akoby prevodovka stále dusila motor nízkymi otáčkami. Pritom aj z utlmeného výfuku vychádza stále príjemne počúvateľný zvuk.

Riešením môže byť prepnutie prevodovky do športového režimu a voľba niektorého z troch spôsobov radenia. Myslite však aj na to, že softvér sa dokáže prispôsobiť vášmu štýlu jazdy a radiť podľa vašich predstáv. Takéto učenie môže priniesť veľa radosti do dlhodobého jazdenia. Veľa radosti vám pri veľmi pragmatickom pohľade na vec prinesie aj spotreba. S hodnotou okolo 5 l/100 km nemá v tomto segmente takmer konkurenciu, takže už môžete začať plánovať ďaleké cesty. Najmä po asfalte, tam sa táto Africa Twin cíti najlepšie.

Teleport / Test BMW M 1000 XR

Inzercia

Inzercia

Inzercia


Inzercia

Inzercia




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.