Aktualita
Audi R8: Legenda sa možno vráti – a nebude len na baterky! Tento motor sme nečakali
Hybridný superšport s výkonom vyše 900 koní? Nové Audi R8 by mohlo vyraziť do boja s Lamborghini a priniesť modernú technológiu s dávkou emócií.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Nejaký čas to vyzeralo tak, že za ikonickým Audi R8 sa definitívne zatvorili dvere. Lamborghini už predstavilo svojho nástupcu Huracanu, model Temerario, a Ingolstadt bol ticho. Ale možno sa predsa len dočkáme návratu slávneho superšportu so štyrmi kruhmi! Najlepšie je, že nebude čisto elektrický.
Posledný kus Audi R8 zišiel z výrobnej linky pred rokom a ako fanúšikovia sme sa zmierili s tým, že tento model už zostane len v učebniciach automobilovej histórie. Aktuálne správy ale naznačujú, že značka plánuje nový superšportový model. A nie hocijaký – má sa vrátiť ako plug-in hybrid s poriadnym benzínovým motorom.
Podľa britského magazínu Autocar by sa nový model mohol objaviť koncom roka 2027. Motoristická verejnosť zatiaľ nemá oficiálne info, ale hovorí sa, že Audi dostalo na tento projekt zelenú od samotného šéfa, Gernota Döllnera.
Inzercia
Nové Audi R8: Návrat do vyššej ligy
Ak sa pýtate, čo bude pod kapotou, odpoveď vás poteší. Žiadna čisto elektrická budúcnosť sa (zatiaľ) nekoná. Nové Audi R8 má využívať 4,0-litrový twin-turbo V8, ktorý poháňa aj Lamborghini Temerario. A keďže ide o plug-in hybrid, očakávať môžeme aj podporu elektromotorov. Ak sa podarí doladiť všetky technické detaily, mohol by výkon presiahnuť magickú hranicu 1000 koní.
Samotné Lamborghini Temerario má už teraz 907 koní a hybridnú sústavu s troma elektromotormi. Audi R8 bolo vždy o niečo civilizovanejšie ako jeho taliansky súrodenec, ale v tomto prípade sa hovorí, že Ingolstadt bude vychádzať z ostrejšej verzie Temeraria. Možno nás teda čaká R8 Performance už pri uvedení na trh.
Audi sa v posledných rokoch snaží posunúť do luxusnejšej kategórie. Menej áut, ale drahších a exkluzívnejších – to je stratégia, ktorou sa značka uberá. Oživenie modelu R8 by do tejto filozofie perfektne zapadalo. Zaujímavé je, že Audi sa nedávno stiahlo z čisto elektrických plánov. Pôvodne malo prejsť na plnú elektrifikáciu do roku 2033, ale vedenie firmy už pripustilo, že tempo prechodu na elektromobily je pomalšie, než sa čakalo. A práve preto dáva hybridný superšport s V8 zmysel. Minimálne pre nás, petrolheadov.
Keď sa Audi rozhodlo v roku 2023 ukončiť výrobu R8, zrejme si mysleli, že trh smeruje úplne iným smerom. Dnes je však jasné, že emocionálne autá s benzínovým motorom ešte nepatria do minulosti. A my sa pýtame: Prečo sa Audi nevrhlo do novej generácie R8 už dávno? Možno mali plné ruky práce s elektrifikáciou, možno to bol strategický ťah. Jedno je však isté – ak sa R8 vráti, automobilový svet si to všimne.
Zdroje: Autocar