Aktualita

Zákaz vjazdu na Prístavný most: Vykázali tieto vozidlá

Vylúčenie tranzitnej dopravy je bežné vo väčšine veľkých európskych miest. Cieľom presmerovania dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívny vplyv dopravy na obyvateľov.

Vydané  Text: 

Tranzitnú dopravu presmerujú z Prístavného mosta na obchvat Bratislavy

Pred pár dňami začal platiť zákaz vjazdu na Prístavný most – týka sa kamiónov, výnimku má zásobovanie pre hlavné mesto. Ministerstvo dopravy SR v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou takto odbremeňuje Bratislavu od tranzitnej dopravy v smere na Žilinu.

Minulý týždeň rozmiestnili desiatky dopravných značiek, ktoré navigujú tranzit už z D2 (Pečňa – Petržalka) na D4 a následne na križovatku D1/D4. Tým „vyprevadili“ tranzitné nákladné vozidlá z mimoriadne frekventovaného Prístavného mosta. Vďaka presmerovaniu tranzitnej dopravy smerujúcej na Žilinu mimo intravilánu Bratislavy sa postupne zjednoduší aj dopravná situácia na obchádzkovej vetve D1 v smere z Bratislavy.

„Nejde len o otázku dopravy, ale aj o otázku kvality života v meste. Cieľom presmerovania tranzitnej dopravy je totiž zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívne vplyvy dopravy na obyvateľov ako je hlučnosť, prašnosť či znečistenie ovzdušia,“ vysvetlil minister dopravy SR Jozef Ráž. Odklon nákladnej dopravy, ktorá len prechádza Bratislavou, je možný práve vďaka investíciám do križovatky D1/D4.

Inzercia

Zákaz tranzitu na Prístavnom moste (D1) a povolená alternatívna trasa cez vonkajší obchvat Bratislavy.

Križovatka D1 a D4 ako kľúčová investícia

Diaľničiari v decembri minulého roka otvorili vetvy diaľnic D1 a D4 pri Bratislave. Umožňujú vozidlám napojenie z D4 od Jaroviec na D1 v smere na Trnavu a naopak z D1 v smere od Trnavy na diaľnicu D4. Vďaka otvoreniu nových diaľničných vetiev už dnes obchvat D4/R7 pohlcuje celý medziročný nárast nákladnej dopravy. Ten by za iných okolností ešte viac zaťažil bratislavský Prístavný most.

Intravilánom hlavného mesta už teraz denne prechádza v priemere až o 570 kamiónov menej v porovnaní s obdobím, kedy prepojenie D1/D4 ešte neexistovalo. Podľa nových pravidiel by cez bratislavský Prístavný most mali prechádzať iba tie vozidlá nad 7,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie. Tranzitná doprava je odklonená z D2 (Pečňa – Petržalka) na D4 a následne sa tranzitujúce vozidlá dostanú na D1 prostredníctvom novootvorenej vetvy z D4 v križovatke D1/D4.

Inzercia

„Na osadení nového dopravného značenia sa pracovalo v noci, kedy tento úsek nie je intenzívne využívaný motoristami. Za jednu noc sa podarilo umiestniť viac ako 55 dopravných značení bez zásadného obmedzenia dopravy. Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak zostane trvalým riešením,“ podotkol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček.

V neposlednom treba povedať, že odklon dopravy šetrí aj samotný Prístavný most. Mosty cez Dunaj vedia narobiť vodičom poriadne komplikácie. V prípade problémov ich pocítia mnohí motoristi – príkladom je nevyhovujúci stav Mosta SNP a zníženie rýchlosti.

Zdroj: TA3, Ministerstvo dopravy


Inzercia

Inzercia