Aktualita
Volkswagen žaluje svojho vlastného dílera. Dôvod je priam komický
Volkswagen prvýkrát upozornil Prestige už v roku 2010. O rok neskôr, 15. augusta 2011, im poslal oficiálne oznámenie o nesplnení záväzkov.
Vydané Text: Redakcia (sp)
Volkswagen má v USA problém s jedným zo svojich predajcov v New Yorku. Spoločnosť VWoA (Volkswagen of America) podala žalobu na firmu Prestige Imports pre dlhodobo slabé predaje a chce čo najrýchlejšie ukončiť ich dealerskú zmluvu. Podľa žaloby mal Prestige od roku 2011 stáť v prepočte automobilku až 1 500 predaných vozidiel, pričom neprijali žiadne účinné opatrenia na zlepšenie situácie.
Dlhoročné varovania bez zlepšenia
Volkswagen prvýkrát upozornil Prestige na ich nízke predaje už v roku 2010. O rok neskôr, 15. augusta 2011, im poslal oficiálne oznámenie o nesplnení záväzkov (Notice of Default). Pôvodne mal dealer čas na nápravu do februára 2012, no Volkswagen mu túto lehotu predĺžil až do konca roka 2013. Ani po predĺženom termíne si však Prestige nedokázal zlepšiť predajné čísla, aj keď automobilka s nimi naďalej spolupracovala.
Inzercia
V polovici roku 2023 už spoločnosť VWoA stratila trpezlivosť a poslala nový dokument. Tentokrát predajca dostal ultimátum do 30. septembra 2024, no na prekvapenie ani to nepomohlo. Podľa žaloby Prestige odmietol viaceré návrhy na zlepšenie a údajne v roku 2024 neinvestoval ani dolár do reklamy na najnovšie modely Volkswagen. To bola naozaj posledná kvapka.
Koniec spolupráce na obzore?
Podľa Volkswagen of America ide o zásadné porušenie zmluvy, ktoré zároveň spĺňa podmienky na ukončenie spolupráce podľa zákonov štátu New York. V Prestige Imports sa zatiaľ k situácii verejne nevyjadrili, aj keď sa ich na to dotazovalo hneď niekoľko novinárov. Rovnako aj Volkswagen sa odmietol vyjadriť k prebiehajúcemu súdnemu sporu.
Tento prípad ukazuje, aké dôležité sú pre automobilky predajné výsledky ich dealerov. Neefektívna predajná stratégia môže viesť k tomu, že značka ukončí spoluprácu a hľadá lepšieho partnera na dôležitom trhu, akým je New York. Dokonca niečo takéto môže vrhať zlé svetlo na celú firmu a vytvárať dojem, že sa im nedarí, aj keď tomu nemusí byť tak.
Inzercia