Poradca

Aké autá sú dnes v ponuke do 20 000 €? Toto je zoznam tých, ktoré ešte nájdete na trhu

Hľadanie nového auta pod 20 000 € je dnes takmer nemožné, ale dá sa to. Pozrite si, čo ešte zostalo v ponuke.

Vydané  Text: 

Ak ste si mysleli, že dnes kúpite nové auto za rozumnú cenu, máme pre vás zlé správy. Inflácia, menšie zľavy a žiadna podpora spôsobili, že dostupnosť štvorkolesových kamarátov za priaznivé sumy je dnes len spomienkou. A preto sme si posvietili na aktuálnu ponuku a pokúsili sa nájsť odpoveď na otázku: „koľko dobra dostanete za menej ako 20 000 eur?“

Pamätáte si na obdobie, keď ste mohli mať nový Renault Twingo za 8 000 eur, Ford Focus za 13 000 eur alebo dokonca Mazdu MX-5 za 18 000 eur? To boli časy! Lenže tie sú už minulosťou. Kedysi súťaž medzi výrobcami, zľavy a šrotovné umožnili ľudom kúpiť auto za príjemné sumy. Dnes? Skôr zázrak. Pandémia, problémy s dodávkami polovodičov a zmeny v stratégiách automobiliek spôsobili, že lacnejšie modely postupne vymizli. Príklad? V roku 2019 ste mohli mať Volkswagen Golf za 19 995 eur, dnes za podobne vybavenú verziu zaplatíte takmer 30 000 eur. Niektoré modely sa dokonca stratili z ponuky, lebo výrobcovia radšej investujú do drahších a výnosnejších verzií.

Dobrou správou je, že niektoré značky začali zľavy vracať, hoci ich nazývajú rôznymi kreatívnymi názvami ako „uvádzacie akcie“. Preto sa oplatí sledovať ponuky a nebáť sa zjednávať. Naše trhové špecifiká neprestávajú prekvapovať. Šrotovné zlepšilo bezpečnosť na cestách, no pri dotáciách na elektromobily sme boli svedkami toho, že peniaze sa rozchytali v priebehu minút. Dnes sú hlavnými zákazníkmi elektrických vozidiel firemné flotily, a nie bežní vodiči.

Aj keď sa to zdá nemožné, stále nájdete zopár modelov, ktoré neprekročia hranicu 20 000 eur

Dacia Jogger

Hľadanie nového auta pod 20 000 € je dnes takmer nemožné, ale dá sa to. Pozrite si, čo ešte zostalo v ponuke.

Keby sme my, drahí spoluotcovia, boli takí rozumní, ako požadujeme od našich rastúcich detí, všetci by sme jazdili v Dacii Jogger. Nie je to len to najlepšie, najväčšie, vlastne jediné plnohodnotné stredne až veľké rodinné auto do 20 000 eur, ale aj najvšestrannejšie auto, aké potrebujete. Za 900 eur vybaví Dacia kufor dvoma sklopnými sedadlami. Takými veľkými, že v nich môžu deti bez reptania cestovať až do tínedžerského veku (teda, aspoň sa nebudú sťažovať na sedadlá). A predsa také kompaktné, že sklápacie sedadlá sa dajú ľahko vybrať, aj keď sú natesno zložené a prekážajú pri väčších nákladoch na prepravu. Aj keď musia byť oveľa väčšie. S tretím radom sedadiel má kufor objem 160 litrov, päťmiestny poskytuje 607 litrov a so sklopenou lavicou druhého radu získate 1 819 litrov.

Hľadanie nového auta pod 20 000 € je dnes takmer nemožné, ale dá sa to. Pozrite si, čo ešte zostalo v ponuke.

Inzercia

Navyše Jogger jazdí aj celkom zručne. Samozrejme, že v nedeľu o piatej ráno s ním nevyrazíte jazdiť po vidieckych cestách pre potešenie z jazdy, kým o ôsmej neotvoria pekáreň a vy sa nevrátite domov s čerstvými rožkami. Dacia jazdí bezpečne a nie je vôbec nemotorná. Úsporný (v teste 6,7 l/100 km) trojvalcový benzínový turbomotor medzitým nepotrebuje extra veľa otáčok, statočne ťahá a dodáva Joggeru dostatok elánu aj s nákladom. Odpruženie dostalo vzhľadom na očakávané vyššie zaťaženie tuhšie naladenie, takže vás nebude extra rozmaznávať, ale je v poriadku. Existuje aj malý, no schopný tím asistenčných systémov. Jogger navyše dokáže aj prudko zabrzdiť.

Jeho cena síce od uvedenia na trh stúpla, no zostáva najmodernejším, najlepším, najfunkčnejším a najpriestrannejším rodinným a plnohodnotným autom do 20 000 eur.

Inzercia

Dacia Jogger - Dynamic

Základný Jogger spaľuje vo verzii Essential aj plyn aj benzín, za príplatok 2 800 eur dostanete čisto benzínovú verziu Expression s výkonom 81 kW (110 k). Všetky verzie však ponúkajú pekný a solídne zariadený, priestranný interiér

Cena od: 16 700 €

TEST Dacia Jogger Hybrid 140: Toto auto zmení váš pohľad na rodinné vozidlá

Fiat Panda

Hľadanie nového auta pod 20 000 € je dnes takmer nemožné, ale dá sa to. Pozrite si, čo ešte zostalo v ponuke.

Fiat Panda má svoj šarm, čo je určite pekný, no nie nutne rozumný predpoklad na kúpu malého auta, ktoré získate od 14 490 eur. V mnohých ohľadoch je Panda, ktorá sa vyrába od roku 2011 a v júli minulého roka získala jemné osvieženie tvarov v prospech dobrodružnejších výletov, stále tým, čo by sa dalo chápať ako malé auto: krátke, menej priestranné, nie až také pohodlné a jednoducho vybavené. Miesta pre štyroch je dosť len vtedy, ak dvom na skromnej zadnej lavici neprekáža, že sa priblížia k sebe, alebo k nadýchaným čalúneným predným sedadlám. Áno, vzadu sú tri bezpečnostné pásy, čo v Taliansku vždy vzbudzuje optimizmus.

Fiat Pandina

Aj keď Fiat veľké množstvo tvrdého plastu vnútri pekne naaranžoval a poskladal solídne, stále je tam veľa tvrdého plastu. Ale to je takmer jedno, keďže Panda jazdí celkom príjemne. Sedíte vyvýšene a pozeráte sa do sveta, ktorý je vám s malým Fiatom otvorený, a do ktorého sľubov sa s radosťou vrhá dokonca aj s motorom, ktorému chutí LPG. Pláva zákrutami, no vždy zostáva v bezpečí, má slušnú výbavu asistentmi a za svoje služby si nepýta veľa paliva. Na to, aby sme boli z neho viac nadšení, by sme potrebovali, aby malý a chutný Fiat lepšie brzdil.

Hľadanie nového auta pod 20 000 € je dnes takmer nemožné, ale dá sa to. Pozrite si, čo ešte zostalo v ponuke.

Potešenie, ktoré Pandina ležérnosť prináša, nemožno merať objektívnymi meradlami. Objektívne však vieme povedať, že je trochu úzka, má svoju cenu a slabšie brzdy.

Digitalizácia prístrojov sa dostala aj do malého Fiatu. V najnovšej verzii dáva viac priestoru asistenčným systémom, ale nie cestujúcim

Cena od: 14 490 €

Fiat Tipo

Tipo Garmin

Fiat Tipo patrí medzi naše tajné tipy. Pri pohľade na aktuálne skladové zásoby na Slovensku nájdete v ponuke hatchback, aj kombi s litrovými motormi. Na našich cestách ho možno až tak nevidno, čo je na škodu. Za svoju cenu ponúka celkom dosť muziky, ktorá môže rozozvučať duše a otvoriť peňaženky ľuďom kladúcim dôraz najmä na cenu. Tipo prišlo na trh v roku 2016, aby sa podieľalo na oživení cenovo dostupných modelov, ktoré Škoda/SEAT s Rapidom/Toledo a Citroën s modelom C- Elysée (všetky tri nemenej zabudnuté ako Tipo) odštartovali v reakcii na úspech Dacie. Keďže Fiat rád stavia tom, čo má už dávno, Tipo naďalej schádza z výrobnej linky v tureckej Burse – a, mimochodom, do roku 2021 je k dispozícii aj americká verzia s názvom Dodge Neon.

Tipo Garmin

Ide o auto, na ktorého prednosti si rýchlo zvyknete: pragmatické, bez zbytočností, ale šikovne vybavené vrátane infotainmentu s integráciou telefónu a cúvacej kamery, s klimatizáciou a malým tímom asistenčných systémov. Istá rustikálnosť je zrejmá z výberu solídne spracovaných materiálov, prístupu pevného odpruženia a zvuku odhodlaného a úsporného motora. Popri tom vás osloví všetok priestor v interiéri a kufri! Tipo teda plní možno nie najtajnejšie, no nepochybne najdôležitejšie nároky na auto.

Tipo aktuálne nájdete v ponuke skladových vozidiel od 18 900 eur. Nie príliš veľa na tento celkom honosný, príjemne priestranný, úsporne motorizovaný, primerane vybavený hatchback, ktorý síce nikdy nebol v móde, no zostal primerane moderný už celkom dosť rokov. Tipo je, s prepáčením, aj bez neho, oveľa lepší Fiat ako Panda a jedno z najlepších áut za menej ako 20 000 eur.

Hľadanie nového auta pod 20 000 € je dnes takmer nemožné, ale dá sa to. Pozrite si, čo ešte zostalo v ponuke.

Uspokojujúci pohľad na skutočné analógové ukazovatele, skôr funkčný ako pôsobivo zariadený kokpit, hlboký kufor a zadné sedadlo pre troch

Cena od: 18 900 €

Kia Picanto

Každý, kto si myslí, že výkon by mal opäť stáť za to, môže ako najlepší príklad uviesť Picanto. – presne tak: v slabšej verzii s benzínovým trojvalcom s objemom 998 cm3 a výkonom 46 kW (63 k). tento motor nájdete aj v koncernovom súrodencovi Hyundai i10 a zároveň patrí medzi najslabšie motory na trhu. Ale určite nie najnepríjemnejšie. Pretože výkon je jedna vec a to, ako vám ho motor naservíruje, je niečo úplne iné. Vedelo by to tom rozprávať aj Porsche 356, ktoré dokázalo urobiť veľké divadlo s výkonom iba 44 kW (60 k). dovolíme si povedať, že slušnú zábavu vám poskytne aj Kia. A to nielen preto, že motor ťahá iba 979 kg pohotovostnej hmotnosti, ale aj preto, že od nej nikto nečaká vehemenciu.

Rozbieha sa teda energicky, pričom rýchlo prebehne cez nakrátko odstupňované prevody, ktoré zaradíte potešiteľne presne. Navyše krútiaci moment 93 Nm predvádza trochu ťahavej akrobacie. Samozrejme, na schladenie rozpálených emócií stačí prudší kopec. Kia ale bez zbytočného hluku v interiéri brázdi po diaľnici odporúčanou rýchlosťou a jej odpruženie je starostlivo tuhé. Na vidieckych cestách pocítite cez trochu odťažité riadenie aj závan nadšenia. Koniec-koncov, štyria dospelí sa pohodlne zmestia na sedadlá bez toho, aby boli príliš natlačení, čo sa už nedá úplne povedať o batožine. Kia vybavuje Picanto množstvom štandardných funkcií, od online navigácie v reálnom čase, až po asistenčné systémy. Áno, 14 890 eur nie je úplne málo za auto dlhé 3 605 milimetrov. Ale dobre investovaná suma na auto takého významu.

Hľadanie nového auta pod 20 000 € je dnes takmer nemožné, ale dá sa to. Pozrite si, čo ešte zostalo v ponuke.

Ak nepotrebujete viac miesta alebo väčšie auto, úsporná, solídna, živá Kia môže byť pre vás malé auto plnohodnotného formátu. Všetko sa používa tak ľahko, ale v pevnom Picante nie je nič primitívne. Jeho hodnotu odzrkadľujú aj na danú triedu dobré sedadlá a štandardná výbava aj s online navigáciou

Cena od: 14 890 €

Test Kia Picanto: Má síce malé rozmery, ale za to ponúka obrovskú dávku zábavy!

Suzuki Swift

Tri body, dve sekundy a je rozhodnuté. Proti Swiftovi. Už pri prvom z desiatich meraných brzdných manévrov zo 100 km/h trvalo zastavenie 3,2 sekundy a 44,5 metra. Tretie, najhoršie, je 3,35 sekundy a 46,5 metra. To sa nedá nijako zladiť, najmä vzhľadom na množstvo štandardných asistenčných funkcií od adaptívneho tempomatu, po núdzové brzdenie. Lepšie brzdy k dispozícii nemajú. Aj keď na Slovensku dostanete do 20 000 eur aj verzie s automatom CVT, alebo so štvorkolkou.

Úplne novo vyvinuté malé auto patrí medzi vzácne veci, ktoré sa oplatí oslavovať. Siedma generácia modelu Swift prišla na trh v apríli 2024. Na rozdiel od Škody Fabia, či Renaultu Clio jeho rozmery nepresahujú štvormetrovú hranicu, pričom zostávajú hlboko pod 3,86 m. Vopred viete, že po kúpe by ste sa na stiesnený priestor nemali sťažovať. Swift ponúka dostatok priestoru pre vodiča a ostatných v prehľadne usporiadanom kokpite. Ale dospelí, možno mylne predpokladať, že Suzuki je plnohodnotné štvormiestne vozidlo vďaka prítomnosti štandardných zadných dverí, sa ocitnú prilepení na rovnej lavici v úzkej zadnej časti. Za nimi je potom ešte 265 litrov batožinového priestoru.

Benzínový 1,2-litrový trojvalcový motor a 12-voltový hybridný modul s 2 kW/60 Nm poháňa Swift celkom temperamentne a rozhodne úsporne. V priemere postačuje 4,8 l S/100 km, keď sa posnažíte, dokonca 4,0 l. Áno, veľmi málo. Ale na našom rozhodnutí proti Swiftu to mení len veľmi málo, vlastne vôbec nič.

Bez ohľadu na to, aký temperamentný a úsporný je ľahký Swift a akokoľvek dobre je vybavený, brzdy vidíme ako problém. Okrem toho ponúka málo miesta a takmer žiadne pohodlie.

Funkcie Swiftu rozhodne nechýbajú, má dokonca navigáciu a adaptívny tempomat. Chcelo by to však výkonnejší brzdový systém, viac priestoru a komfortnejšie pruženie

Cena od: 15 260 €

Toyota Aygo X

Aygo X 2023

Niekedy by ste mali dostať návštevu od seba, od svojho vlastného ja, o 20 rokov mladšieho. Na kalibráciu vlastných požiadaviek. Lebo hranice našej dediny by boli za nami, boli by sme takí nadšení, keby sme raz mali také veselé, úsporné, bohato vybavené auto. Aygo X možno nemá veľkosť, no s rozlohou 6,44 m² ponúka viac priestoru, ako sme v tom čase mohli v aute snívať. Okrem priestoru – 59 cm ponúka zadným pasažierom najužšie štandardné miesto na sedenie. V dobre zorganizovanom kokpite je cestovanie pohodlné a celkom útulné aj napriek tenko čalúneným sedadlám.

Aygo X 2023

Teraz ideme, trojvalcový motor sa rozbehne a nedostatok ťažnej sily kompenzuje radostným nárastom do otáčok. Aygo X sviští mestskou premávkou a ľahko sa ovláda vďaka malému polomeru otáčania iba 9,9 m. Cestou sa dajú dosiahnuť dve veci na vidieku a na diaľnici. Na jednej strane nečakaná suverenita vzhľadom na jeho malú dĺžku (3 700 mm) a nízku hmotnosť (972 kg). Používa rovnakú platformu ako väčší Yaris. Na druhej strane Toyota zatáča nielen bezpečne, ale aj svižne, s presným a vyváženým citom v riadení. A keďže ani tuhšie odpruženie nikdy neskáče a jazdí úsporne (5,0 l/100 km v teste, 4,4 l na eko okruhu) a s vervou, všetko by mohlo byť dokonalé. Potom však Aygo slabo zabrzdí, čo ho stojí silnejší potlesk.

Aygo X 2023

Na pevnom základe jazdí priestorovo úsporné Aygo X bezpečne, úsporne, vôbec nie nepohodlne a skutočne príjemne. Slabé brzdy však vôbec nepotešia. Základná verzia Comfort ponúka málo miesta a komfortu vzadu, ale trochu ovládateľnosti a veľa výbavy: klimatizácia, adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, integrácia telefónu

Cena od: 14 890 €

Priemerné ceny nových a ojazdených áut

Naozaj autá zdraželi? Určite, kupujúci nových a ojazdených áut míňajú na svoje autá oveľa viac peňazí. Kým v roku 2015 bola priemerná cena nových áut n nemeckom trhu 28 590 eur, v roku 2023 to bolo 44 630 eur, čo predstavuje nárast o 56,1 percenta. Nárast je ešte silnejší pri ojazdených autách: z 10 620 eur v roku 2015 na 18 620 eur v roku 2023, čo predstavuje nárast o 75,3 percenta.

Ceny medzi rokmi 2015 a 2019 mierne vzrástli – o 17,5 percenta za nové aj ojazdené autá. Sú za tým dôvody ako zastavenia výroby, prekážky v dodávkach a ukončenie lacných základných modelov počas obdobia korony. Len ceny ojazdených áut teraz mierne klesajú. Ceny síce platia pre nemecký trh, no ukazujú jasný trend, voči ktorému nie je imúnne ani Slovensko.

Ceny základných verzií modelov Corsa, Golf a Trieda E vzrástli

Nová Corsa za promócie? Nový Golf pre každého? Nová Trieda E, keď deti vychodia školu? Pre mnohých ľudí je to už nedostupné, pretože ceny enormne vzrástli. Ukážeme to na základných modeloch. V roku 2016 stála základná Corsa v Nemecku 11 980 eur, najlacnejší Golf 17 650 eur a Trieda E otvárala dvere od 45 303 eur. Dnes je to 22 680 (+ 89 %), 28 330 (+ 60,5 %) a 58 905 eur (+ 30 %). Dôvody: V období korony VW vyradil z Golfu lacné motory a výbavu a Opel ho krátko nato nasledoval s Corsou. V Mercedese prišla zmena modelu na W 214 v roku 2024, ktorý stojí takmer o 10 000 eur viac ako jeho predchodca W 213.

Najčastejšie zvolávané autá v roku 2024: Ktoré značky mali najviac problémov?


Inzercia