Aktualita
Hyundai Ioniq 5 dokázal to, čo mnohí nečakali – „kradne“ zákazníkov iným značkám
Hyundai Ioniq 5 prepisuje pravidlá trhu! Až 74 % jeho majiteľov predtým jazdilo na iných značkách. Prečo si získal takú popularitu?
Vydané Text: Marek Lehmann
Ak ste si všimli, že na cestách stretávate čoraz viac Hyundai Ioniq 5, nie je to náhoda. Tento futuristický elektromobil nielenže vyzerá ako auto z iného sveta, ale aj doslova odvracia zákazníkov od konkurenčných značiek. Najnovšie údaje ukazujú, že 74 % jeho kupujúcich predtým jazdilo na vozidle inej značky.
Prečo je to také zaujímavé? Bežné modely Hyundai síce lákajú nových zákazníkov, no Ioniq 5 v tomto smere exceluje – je na tom o 22 percentuálnych bodov lepšie než priemerný model značky. Kórejci tak majú dôvod na oslavu, zatiaľ čo niektorí konkurenti sa asi chytajú za hlavu.
Kto ešte dokázal „ukradnúť“ zákazníkov iným?
Ioniq 5 však nie je jediným modelom, ktorý si vie pritiahnuť nových vodičov. Cadillac Lyriq je ďalším silným hráčom – až 73 % jeho majiteľov predtým jazdilo na autách iných značiek. Pre Cadillac je to veľký úspech, pretože ich ostatné modely v tomto smere zaostávajú. Lyriq tak urobil to, čo sa iným Cadillacom nepodarilo – priniesol do značky novú krv.
Ford sa v tomto rebríčku tiež nestratil. Jeho Mustang Mach-E a elektrický pick-up F-150 Lightning vykazujú nadpriemerné výsledky. Aj keď celková úspešnosť značky pri oslovovaní nových zákazníkov je len 37 %, práve tieto dva modely dosahujú o 21 percentuálnych bodov viac.
Kto je na tom naopak?
Samozrejme, nie všetkým elektromobilom sa darí rovnako. Napríklad Porsche Taycan síce získava nových zákazníkov v 61,2 % prípadoch, ale to je len o zanedbateľných 0,3 percentuálneho bodu menej, ako je priemer značky. Čiže žiadny prelom, skôr potvrdenie toho, že Porsche zostáva Porsche – verní zákazníci ho neopúšťajú, ale ani nepribúdajú v rekordných počtoch.
Toyota bZ4X je na opačnom konci spektra. Len 33,5 % jej kupujúcich prešlo z inej značky, čo je dokonca menej, než je priemer Toyoty (40,5 %). Jej sesterský model Subaru Solterra je na tom o čosi lepšie s výsledkom 45,3 %.
Elektromobily menia pravidlá hry a Hyundai Ioniq 5 je toho dôkazom. Ak sa predtým na značku pozerali niektorí vodiči s rezervou, dnes sa to mení. Naopak, niektoré modely, ako Toyota bZ4X, zatiaľ nedokážu osloviť taký počet nových zákazníkov, ako by si ich výrobcovia želali. Ak by sa automobilky zapojili do súťaže o „najlepší magnet na nových vodičov“, víťaz by bol jasný. Hyundai Ioniq 5 sa totiž ukázal ako elektromobil, ktorý nielenže mení vnímanie značky, ale aj láka zákazníkov od konkurencie vo veľkom štýle.
Nečakaná pravda: Vaša stará Škoda 120 môže mať menšiu uhlíkovú stopu ako nová Tesla