Malá chorvátska spoločnosť Tedson Motors nedávno predstavila svoj nový výtvor so základom Lamborghini Gallardo prvej generácie. Čo sa oproti „malému“ Lamborghini zmenilo?
Slovo „Restomod“ sa väčšinou úzko spája s kompletnou prestavbou klasického auta s modernými technológiami, avšak do bodu, kde si auto stále zachováva charakter. Firmy ako Singer Vehicle Design (špecializujúca sa na Porsche 911), Ringbrothers (americké muscle cars) a Prodrive (nedávno predstavený P25, moderná interpretácia Subaru Impreza 22B) sú ikonami tohto segmentu.
Na tento široký trh teraz vstupuje nový zástupca – chorvátsky Tedson Motors, ktorý približne pred rokom predstavil svoj prvý výtvor Daydream. Auto vychádza z Porsche 911 generácie 964 a kombinuje prvky novších generácií značky, ako sú 991 alebo 992.
Ich nový projekt je však nevídaný aj na pomery restomodu. Tedson Motors Etna je založená na prvej generácii Lamborghini Gallardo. „Malé“ Lamborghini už má 21 rokov, no stále ide o pomerne moderné auto. Tedson Motors tento projekt robilo s cieľom vylepšiť prednosti a kompletne eliminovať nedostatky superauta.
Aké sú vlastne zmeny oproti štandardnému Gallardu?
Na prvý pohľad je rozdiel oproti základnému modelu výrazný – Etna dostala karosériu z uhlíkových vlákien, rozšírenú o 6 cm, s agresívnejšími prvkami pripomínajúcimi neskoršie modely značky, ako Huracán alebo Temerario. Vďaka tomu hmotnosť klesla z 1 340 kg na 1 134 kg.
Tým sa však úpravy nekončia. Každý kus dostane 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorá zabezpečí spoľahlivosť a lepší jazdný zážitok. Zákazníci, ktorí preferujú sekvenčný E-Gear, si ho môžu ponechať. Každé prestavané auto musí mať originálne E-Gear, lebo firma chce zachovať originálne exempláre s manuálom pre ďalšie generácie.
Mohutný 5-litrový V10 teraz ponúka výkon 592 koní namiesto pôvodných 500 alebo 510, pričom jeho otáčky stúpajú až na 10 000 ot/min. Okrem toho dostala Etna titánový výfukový systém, podvozkové komponenty z pretekárskych špeciálov Gallardo Super Trofeo a väčšie brzdy.
Tedson Motors sa rozhodol zachovať pôvodnú náturu malého superauta a ponechať kľúčové prvky, ktoré definovali jeho jazdný charakter. Spomínaný manuál spolu s hydraulickým posilňovačom riadenia ostávajú. Pomerne nevídaná kombinácia v dnešnej elektrifikovanej dobe.
Táto kombinácia by podľa výrobcu mala ponúknuť dokonalý kompromis medzi analógovým zážitkom a moderným prevedením. Na prestavbu je potrebné vlastné Gallardo a približne 800-tisíc amerických dolárov, pričom bude vyrobených len 77 kusov s rôznymi možnosťami výbavy. Zdá sa vám táto cenovka primeraná?