Aktualita

Stellantis mení infotainment na reklamný priestor. Vodiči zúria, otravné reklamy sú priamo na displeji auta

Auto za 50 000 dolárov a reklamy na celú obrazovku? Stellantis rozbehol nový marketingový experiment, ktorý zákazníkov poriadne nahneval.

Vydané  Text: 

Automobilový priemysel už neraz ukázal, že kreativita pri hľadaní nových zdrojov príjmov nepozná hraníc. Ale Stellantis to tentokrát dotiahol na novú úroveň. Majitelia vozidiel Jeep, Dodge, Chrysler a Ram sa nestačia čudovať – na ich infotainment systémoch sa začali objavovať vyskakovacie reklamy. A nie hocijaké – rovno na celú obrazovku!

Stojíte na semafore? Stellantis má pre vás reklamu

Predstavte si , že zastavíte na červenej, chcete skontrolovať navigáciu alebo prepnete hudbu – a vtom sa na displeji objaví veľká reklama. Pekne na celú obrazovku, aby ste ju neprehliadli. Majitelia Jeepov hlásia, že im tieto inzeráty na predĺženú záruku Mopar vyskočia zakaždým, keď auto zastaví. Ak by ste čakali nejaký sofistikovaný spôsob, ako ich vypnúť, budete hľadať márne. Riešenie? Manuálne kliknúť na tlačidlo „X“ a dúfať, že o chvíľu nepríde ďalšia várka.

„Dal som 50 000 dolárov za auto a teraz musím zatvárať reklamy?“

Na diskusných fórach sa začali hromadiť rozhorčené príspevky. „Platíme 50 000 dolárov za sledovanie reklám?!“ napísal jeden majiteľ Jeepu 4xe. Ďalší vodiči pridávajú skúsenosti, kde ich infotainment systém skôr pripomína mobilnú aplikáciu s otravnými reklamami než prémiový doplnok moderného auta.

Technology | New Jeep® Compass | Jeep® UK

A čo na to Stellantis? Spoločnosť prostredníctvom zákazníckeho servisu „JeepCares“ odkázala vodičom jednoduchú radu: „Stačí kliknúť na X a reklamu zatvoríte.“ Problém vyriešený, nie?

Tento krok Stellantisu zapadá do širšieho trendu v automobilovom priemysle – zavádzania služieb na predplatné. BMW skúšalo spoplatniť vyhrievané sedadlá, Mercedes zamkol vylepšenia výkonu za paywall a teraz Stellantis objavil potenciál infotainment systémov ako reklamného priestoru.

Zákazníci však očakávajú, že keď si kúpia auto za desiatky tisíc dolárov alebo aj eur, dostanú za svoje peniaze komfort a prémiový zážitok – nie povinnú dávku reklám ako na lacnej aplikácii v mobile. Namiesto starostlivosti o spokojnosť vodičov sa zdá, že automobilky ich skôr vidia ako cieľovú skupinu pre agresívny marketing.

Najmodernejší tunel Európy? Takto vyzerá technologická revolúcia za miliardy