Aktualita

Tradičný výrobca automobilov hlási problémy, bude musieť prepustiť tisíce zamestnancov

Nissan plánuje do konca roka 2025 znížiť počet zamestnancov o 5 300 ľudí, pričom ďalších 1 200 príde o prácu v roku 2026. Tento krok je súčasťou širšieho plánu znižovania nákladov, ktorý celkovo zahŕňa zrušenie 9 000 pracovných miest.

Vydané  Text: 

Kedysi to vyzeralo ako sľubné partnerstvo, no rokovania medzi Nissanom a Hondou o spoločnom vývoji elektromobilov padli do vody. Nissan sa preto musí postaviť na vlastné nohy – a to nie je jednoduché. Hneď prvý krok je tvrdý: prepustenie 6 500 zamestnancov. Nissan plánuje do konca roka 2025 znížiť počet zamestnancov o 5 300 ľudí, pričom ďalších 1 200 príde o prácu v roku 2026. Tento krok je súčasťou širšieho plánu znižovania nákladov, ktorý celkovo zahŕňa zrušenie 9 000 pracovných miest.

Zvyšné miesta sa zrušia prostredníctvom dobrovoľných odchodov a eliminácie pozícií. Automobilka plánuje do roku 2026 znížiť globálnu výrobnú kapacitu zo súčasných piatich len na štyri milióny vozidiel ročne.

Roadmapa budúcnosti nových modelov Nissanu | Zdroj: Motor1

Súčasťou tohto plánu je zatvorenie troch tovární, pričom prvá (v Thajsku) ukončí činnosť v prvom štvrťroku 2025. Zvyšné dve budú zatvorené neskôr, hoci ich presná identita zatiaľ nebola odhalená. Okrem toho sa Nissan chystá znížiť počet pracovných zmien v montážnych závodoch v USA. Firma sa okrem iného snaží šetriť aj skrátením vývojového cyklu nových modelov.

Chystajú nové modely

Vývoj úplne novej generácie vozidiel sa skráti z 52 na 37 mesiacov a pri nástupcoch existujúcich modelov len na 30 mesiacov. Okrem toho chce automobilka zjednodušiť dizajn hlavných globálnych modelov a znížiť počet použitých dielov až o 70 %. Napriek úsporným opatreniam chystajú aj nové modely. V roku 2025 príde plug-in hybridná verzia modelu Rogue a nová generácia Leafu.

Nissan plánuje do konca roka 2025 znížiť počet zamestnancov o 5 300 ľudí, pričom ďalších 1 200 príde o prácu v roku 2026.

O rok neskôr sa dočkáme veľkého minivanu pre Japonsko a tretej generácie systému e-Power, ktorý zlepší efektivitu paliva o 20 % a zníži výrobné náklady. Hoci fúzia s Hondou nevyšla, Nissan s nimi naďalej plánuje spolupracovať na softvéri a elektromobiloch. Zároveň hľadá nového strategického partnera, ktorý by mu pomohol stabilizovať situáciu. Automobilka prechádza ťažkým obdobím, no stále má šancu na návrat medzi úspešné značky.

Inzercia

Inzercia


Inzercia

Inzercia