Novinka
Prémiový čínsky model mieri do Európy. Predávať sa začína u našich susedov
K nášmu južnému susedovi mieri nový model čínskej spoločnosti BYD. Bude sa tu onedlho aj vyrábať.
Vydané Text: Redakcia (sp)
Čínsky výrobca elektromobilov BYD rozširuje svoju ponuku v Európe a na maďarský trh prináša nový model Sealion 7. Toto štýlové elektrické SUV je postavené na platforme e-Platform 3.0 Evo a ponúka prevažne moderné technológie, vysoký výkon a prémiový interiér. Elektromobil sa v Maďarsku predáva v troch verziách – Comfort, Design AWD a Excellence AWD – s cenovkou v prepočte už od 49 500 €.
Zaujímavý výkon aj dojazd
BYD Sealion 7 (alebo aj Sealion 07, ako ho označujú v Maďarsku) ponúka dve verzie batérie LFP Blade. Väčšia s kapacitou 91,3 kWh poskytuje dojazd až 550 km podľa WLTP a umožňuje rýchle nabíjanie výkonom 230 kW, pričom z 30 na 80 % sa batéria nabije za 25 minút. Výkonnejšia verzia využíva dva elektromotory s celkovým výkonom 523 koní, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 214 km/h.
- BYD Sealion 7
- BYD Sealion 7
V interiéri model Sealion 7 prináša luxusné materiály a moderné funkcie tak, ako by sme to od elektromobilu v tejto triede očakávali. Nappa koža a mäkká vegánska koža pokrývajú až 80 % interiéru, čím model pôsobí prémiovejším dojmom než hlavný konkurent Tesla Model Y. Ten však už onedlho začne dodávať svojim zákazníkom facelift s označením Juniper, kde nájdu prémiovejšie pôsobiace materiály. Súčasťou výbavy čínskeho auta je aj elektricky ovládaný kryt panoramatickej strechy.
Expanzia BYD v Európe
Okrem Sealion 7 ponúka BYD na maďarskom trhu aj modely Atto 3, Dolphin, Seal, Seal U a Tang. V súčasnosti sa všetky dovážajú z Číny, no výrobca už podpísal dohodu o výstavbe továrne v meste Szeged, kde sa do troch rokov začne výroba vozidiel určených pre Európu. Deje sa tak najmä preto, aby spoločnosť vedela obísť vysoké clá na čínske elektromobily, ktoré na ne uvalila Európska komisia.
Sealion 7 bude v segmente SUV konkurovať nielen Tesle Model Y, ale aj Volkswagenu ID.4, Hyundai-u Ioniq 5 či Škode Enyaq. Či dokáže osloviť európskych zákazníkov viac ako jeho rivali, ukážu až prvé predajné čísla.