Test

Test: Hyundai Tucson: Najpredávanejšie SUV v Európe sa zmenilo. Je facelift skutočne krok vpred?

Facelift Hyundai Tucson prináša osviežený dizajn, nové technológie a vylepšenia, ktoré zvýšia komfort a bezpečnosť.

Testu sa podrobila verzia FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium
Vydané  Text: 

Hyundai Tucson patrí v Európe medzi lídrov segmentu C-SUV. Dva roky po sebe (2022 a 2023) sa stal najpredávanejším modelom vo svojej triede a kórejská značka nechcela tento úspech nechať na náhodu. Preto prišla modernizácia. Facelift neprináša revolúciu, ale osviežený dizajn, viac technológií a zopár praktických vylepšení. Poďte sa pozrieť, ako sa to podarilo. 

TEST I Hyundai Tucson FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium.

Dostal to, čo mu chýbalo?

Predná časť Tucsonu si zachováva svoj futuristický charakter, ktorý si na tomto aute zamilovalo toľko ľudí. Jeho svetelný podpis je rozpoznateľný najmä v noci, ale teraz je o niečo viac modernejší. Full LED svetlomety sa postarajú o to, aby ste neoslepili ostatných vodičov, ale zároveň mali dostatok svetla pred sebou. Diaľkové sa navyše prispôsobujú podmienkam na ceste, takže aj v noci sa cítite bezpečne. 

Inzercia

TEST I Hyundai Tucson FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium.

Na rozdiel od očakávaní, že facelift by sa mal vyznačovať skôr jemnými kozmetickými zásahmi, je v tomto prípade výsledok decentný, ale stále viditeľný. Zároveň sa mi páči, že zadné svetlá si ponechali svoj tvar, keďže ľuďom je sympatický a je funkčný. Správna voľba.

TEST I Hyundai Tucson FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium.

Inzercia

Jedným z hlavných lákadiel interiéru je zakrivený dvojitý displej, ktorý je skutočným vizuálnym zážitkom. Dve 12,3-palcové obrazovky na prístrojovej doske a v systéme infotainmentu poskytujú dobrú viditeľnosť a čitateľnosť. Informácie o rýchlosti, spotrebe a asistenčných systémoch sú prehľadné a po ruke, čo môže niektorým vodičom dodať za volantom väčší pocit istoty. Navyše sa môžete sami rozhodnúť, na ktorých informáciách vám naozaj záleží a prispôsobiť si tak ponuku podľa seba. 

TEST I Hyundai Tucson FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium.

Inzercia

Pre tých, ktorí si vyberú verziu výbavy Premium, je tu pridaný bonus v podobe 12-palcového head-up displeja a prémiového audiosystému Krell. A veru, ten hudobný pôžitok je skutočne na úrovni. Hlasný a jasný zvuk sa ozýva zo 8 reproduktorov a dokáže spríjemniť každý deň, ktorý možno spočiatku nevyzeral až tak dokonale.

TEST I Hyundai Tucson FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium.

Pri rodinných autách je priestor kľúčový a Tucson v tomto ohľade neklame. Aj keď sa stále drží svojich rozmerov (4,51 metra na dĺžku a 1,87 metra na šírku), vnútorný priestor je oveľa väčší, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Volant je elegantný a presun radiacej páky za volant uvoľnil miesto pre stredový tunel. A to znamená viac miesta na odkladanie vecí, čo je skvelé, najmä ak máte tendenciu zabudnúť na všetky drobnosti, ktoré ale chcete mať v „prípade núdze“ po ruke. 

TEST I Hyundai Tucson FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium.

Ak vozíte vzadu deti, Tucson nezabúda ani na ich bezpečnosť a komfort. Vyhrievané sedadlá totiž nájdete aj vzadu. 

Pri kufri sa Hyundai rozhodol pre praktické riešenie. S plne hybridnou verziou je objem 616 litrov a po sklopení sedadiel sa dostanete až na 1 795 litrov. Ako mama oceňujem, že pri nakladaní „nezbytností“ nezavadzia žiadna vysoká nakladacia hrana. 

Oplatí sa full-hybrid?

Tucson si môžete kúpiť v troch pohonných verziách: 48-voltový mild hybrid s výkonom 160 koní, plug-in hybrid s 253 koňmi a napokon testovaný full-hybrid s výkonom 158 kW (215 koní). Kombinácia benzínového 1,6-litrového T-GDI motora a elektromotora dáva krútiaci moment 265 Nm a je to presne ten typ pohonu, ktorý tomuto SUV pristane. Plynulé, kultivované zrýchľovanie, žiadne trhanie, jednoducho pohoda.

V ponuke sú dva jazdné režimy – Eco (ktorý v iných autách poznáme ako Normal) a Sport. Ak čakáte dramatickú zmenu osobnosti auta po ich prepnutí, sklamem vás – Tucson zostáva verný svojej povahe. Nie je práve auto, ktoré by chcelo lámať rekordy na okreskách, skôr spoločník na dlhé, komfortné cesty. 

Tento dojem ešte umocňuje mäkké pruženie a riadenie, ktoré je síce presné, ale tak ľahké, že ho otočíte takmer jedným prstom. Podvozok dobre filtruje nerovnosti aj napriek väčším kolesám (závisí samozrejme od výbavy) a neodskakuje ani na rozbitejšom asfalte. Hybridná verzia je navyše príjemné tichá a pri plynulej jazde často ide len na elektrinu. 

Spotreba? Výrobca tvrdí, že by sa mala pohybovať v rozmedzí 5,5 – 6,7 l/100 km (podľa WLTP), ale realita je trošku iná… Pri bežnej jazde v rôznych podmienkach sme sa pohybovali skôr v rozmedzí 8,5 l/ 100 km, čo je ale stále veľmi slušný výsledok na takto veľké SUV. 

A ako sa na moderné auto patrí, Tucson je vybavený množstvom bezpečnostných a asistenčných systémov. Ponúka poloautonómnu jazdu úrovne 2, čiže všetko, čo dnes vodič od auta očakáva – adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, sledovanie mŕtveho uhla či aktívnu kontrolu jazdných pruhov. 

Tá posledná funkcia je v praxi mimoriadne ostražitá a občas až prehnane starostlivá. Máte pocit, že stačí, aby ste sa len jemne priblížili k čiare a už sa ozýva výstraha. Ale úprimne – radšej nechať auto varovať až príliš, ako by malo mlčať, keď to bude najviac potrebné.

Cena modelu ako takého začína na čiastke 27 690 eur, to sa ale bavíme o vstupnej verzii bez pohonu 4×4, s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou. Pokiaľ si chcete dopriať už niečo viac, ako v prípade testovaného Tucson Hybrid FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium, prehupneme sa na 46 450 €. Je to síce viac, no stále je to veľmi konkurencieschopné v porovnaní s inými modelmi v tejto triede. 

Verdikt

Hyundai Tucson posledné roky žne úspech. A to nielen vďaka marketingovým sloganom, ale predovšetkým preto, že si ho obľúbili vodiči po celom svete. Za štyri roky sa ich predalo takmer milión, čo je číslo, ktoré sa nedá ignorovať. Lenže práve popularita dokáže niekedy facelift poriadne skomplikovať – čo vylepšiť, aby to malo zmysel, a čo naopak nechať tak, aby sa nepokazilo to, čo funguje? 

Facelift Tucsonu sa podaril presne tak, ako mal – auto si zachovalo svoje silné stránky a pridalo sa pár vylepšení, ktoré ho posúvajú bližšie k ideálu. Stále ide o mimoriadne komfortné SUV s úsporným hybridným pohonom a modernými technológiami. Ak ste fanúšikom pohodlia, spoľahlivosti a moderného vzhľadu, Tucson vás nesklame.

Hyundai rozširuje svoju elektrickú základňu pri Nürburgringu, Kórejci to myslia s N-kovou divíziou vážne


Inzercia