Aktualita
Nový Jimny je taký hit, že Suzuki muselo po 4 dňoch uzavrieť knihy objednávok
Suzuki Jimny Nomad spôsobil v Japonsku obrovský ošiaľ. Už po štyroch dňoch výrobca stopol objednávky kvôli neuveriteľnému záujmu.
Vydané Text: Eva Bednáriková
Zdá sa, že Suzuki Jimny Nomad je v Japonsku žiadané viac než teplé rožky, respektíve tu skôr sedí ryža. Výrobca plánoval skromný mesačný predaj 1 200 kusov, no realita ho doslova prevalcovala – len za štyri dni prišlo neuveriteľných 50 000 objednávok! Výsledok? Suzuki muselo stlačiť brzdu a dočasne uzavrieť objednávky.
Keď dopyt zaskočí aj samotné Suzuki
Jimny už dlhé roky patrí medzi obľúbené malé SUV, no jeho päťdverová verzia Nomad, vyrábaná v Indii, spôsobila v Japonsku hotový ošiaľ. Kým v Európe sa kvôli emisným normám musíme s Jimnym v osobnej verzii rozlúčiť, japonskí zákazníci si ho chceli užiť naplno – a to tak intenzívne, že Suzuki muselo promptne zastaviť prijímanie objednávok.
„Snažíme sa situáciu čo najrýchlejšie vyriešiť a obnoviť predaj. Prosíme zákazníkov o trpezlivosť a úprimne sa ospravedlňujeme,“ uviedla automobilka vo svojom oficiálnom vyhlásení.
Propagačné akcie? Už netreba. Jimny sa predáva sám!
Suzuki pôvodne plánovalo veľkolepé marketingové podujatia, no tie sa ukázali ako úplne zbytočné. Keď máte produkt, ktorý sa vypredá skôr, než ho stihnete poriadne predstaviť, reklama je tak trochu zbytočná. Nový Jimny Nomad je oproti trojdverovému modelu väčší – s dĺžkou 389 cm a rázvorom 259 cm ponúka viac miesta pre pasažierov aj batožinu. Tým sa stáva praktickejšou voľbou pre tých, ktorí Jimnyho nechcú len na víkendové výlety, ale aj ako plnohodnotné auto na každý deň.
Otázkou zostáva, kedy Suzuki zvládne tento ošiaľ spracovať a opäť otvorí knihy objednávok. Jedno je však isté – Jimny Nomad si získal srdcia Japoncov a jeho hviezda stúpa strmhlav nahor.
Turbo križovatky: Keď logika premávky dostane nový rozmer. Prečo sa ich netreba báť?