Novinka
Japonská legenda od Subaru sa vracia – má to však háčik
STI sa vracia v limitovanej rade 500 kusov. Manuál však nečakajte, v ponuke je iba automat.
Vydané Text: Michal Porubčan
Na svet sa po viac ako dvoch rokoch vracia japonská legenda Subaru WRX Sti. Aby sme boli féroví, ten „svet“ znamená len japonský trh, zvyšok má smolu. O čo vlastne prichádzame?
Čím zaujme S210 už na prvý pohľad?
V exteriéri vám do oka hneď udrie karbónové krídlo s lesklými čiernymi plastmi, ktoré nahradili matné prevedenie v bežnom Subaru WRX. Vozidlo sa bude dodávať na kovaných 19-palcových diskoch značky BBS, ktoré budú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S.O brzdy sa postarajú červené brzdové strmene Brembo so športovým obložením.
Inzercia
Inzercia
Čo sa skrýva pod kapotou?
Pod kapotou buráca benzínový 4-valec FA24, ktorý prenáša výkon na všetky štyri kolesá. Problém ale nastáva hneď pri agregáte – výkon 300 koní a 377 Nm je síce nárast oproti bežnej verzii ponúkanej na našom trhu, ale ani zďaleka neprekonáva predchodcu ponúkaného v Japonsku s menom Subaru WRX STi S209, ktorý disponuje výkonom 341 koní a 447 Nm. S210 taktiež pribralo. oproti S209, ktoré vážilo 1 580 kg, nová S210 váži 1 630 kg. Ďalším problémom je voľba prevodovky: automatická CVT-čka, ktorú si síce kritici celkom chvália, ale nám tam chýba možnosť manuálu.
Zaujme nové S210 aj v interiéri?
Interiér má športový nádych vďaka karbónovým sedačkám Recaro a alcantatare, ktorá je použitá na niektorých detailoch. obtiahnutými detailmi. Samozrejme, ako každá správna limitovaná edícia, aj v S210 nájdete mnoho ornamentov s číslom modelu.
Koľko však bude ST210 stáť? Oficiálne čísla nie sú stále známe, ale cena sa odhaduje na 65 000€ bez DPH. A to je najväčší problém. Konkurencia v segmente malých až stredne veľkých športových áut je silná. Len z hlavy ma napadá niekoľko lepších kandidátov, ktorí by ponúkli lepší pomer ceny/výkonu. Začneme teda klasikou: Golf R. Ten ponúka silnejší motor, DSG prevodovku a samozrejme nemeckú kvalitu s utlmenejším dizajnom a v neposlednom rade nižšiu cenu. Ďalší silný konkurent: Honda Civic type R. Opäť má cenovú výhodu, avšak zanedbateľnú, je výkonnejšia o 50 koní, ale hlavne sa ponúka s manuálom. Ako posledného konkurenta som si vybral auto, oproti ktorému nové STi vyzerá žalostne: Toyota GR Yaris. Tá váži o 350 kg menej, pričom stráca necelých 40 koní. Opäť je výhodou aj možnosť manuálnej prevodovky a 10-20 000€ nižšia cena podľa verzie.
Napriek tomu treba dodať, že nové STi už nemá korene v Rally športe, ale vo vytrvalostných závodoch 24h Nürburgringu, kde vyhrali v triede SP4T. S210 sa snaží poctiť si túto výhru, nie roky vo WRC.