Novinka

Najvýkonnejší kombík M3 v histórii! BMW M3 CS Touring má viac výkonu, menej hmotnosti a lepšiu aerodynamiku

Doteraz bolo označenie CS vyhradené pre M2, sedan M3, M4 a M5. Teraz prvýkrát v histórii dostáva viac výkonu aj model Touring.

Vydané  Text: 

Pred dvoma rokmi BMW po prvý raz vo svojej histórii predstavilo M3 vo forme kombi. M3 Touring si jednoznačne našla veľké množstvo kupcov, pretože teraz BMW obohatilo portfólio o nový, výkonnejší model M3 CS Touring. Má viac výkonu, lepšie odpruženie, vylepšenú aerodynamiku a nižšiu hmotnosť. To všetko sú vlastnosti, ktoré tradične prichádzajú s označením CS.

Doteraz bolo označenie CS vyhradené pre M2, sedan M3, M4 a M5 a teraz prvýkrát v histórii dostáva viac výkonu aj model Touring.

Po nedávnom prepracovaní má trojlitrový biturbo radový šesťvalcový motor S58 už v bežnom M3 Touring výkon 530 k . Vďaka zvýšeniu maximálneho preplňovacieho tlaku na 2,1 baru a upravenej elektronike motora teraz M3 CS Touring vyvinie výkon 550 k pri 6250 ot./min. Maximálny krútiaci moment zostáva rovnaký – na úrovni 650 Nm medzi 2750 a 5950 ot./min.

Doteraz bolo označenie CS vyhradené pre M2, sedan M3, M4 a M5 a teraz prvýkrát v histórii dostáva viac výkonu aj model Touring.

Nové CS zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, čo je o jednu desatinu rýchlejšie ako M3 Touring. Rozdiel od 0-200 km/h je však citeľne väčší a tam už má M3 CS Touring náskok 0,7 s (11,7 oproti 12,4 s). Maximálna rýchlosť je 300 km/h, čo je o 20 km/h viac, než je možné s konvenčným M3 Touring s voliteľným balíkom M Drivers Package.

Doteraz bolo označenie CS vyhradené pre M2, sedan M3, M4 a M5 a teraz prvýkrát v histórii dostáva viac výkonu aj model Touring.

Museli ale znížiť hmotnosť. M3 CS Touring má oveľa agresívnejší predný splitter, predné prívody vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel, kapotu aj zadný difúzor vyrobené z polyméru vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Vnútri nájdeme špeciálne navrhnuté karbónové sedadlá, radiace páčky na volante a novú karbónovú stredovú konzolu. Celkovo CS zhodilo 15 kilogramov v porovnaní so štandardným modelom, no stále váži s vodičom a kvapalinami statných 1 920 kilogramov.
Doteraz bolo označenie CS vyhradené pre M2, sedan M3, M4 a M5 a teraz prvýkrát v histórii dostáva viac výkonu aj model Touring.

Ďalšími vylepšeniami pre lepšie jazdné správanie sú adaptívne tlmiče, upravený systém riadenia a vylepšené brzdy. Úpravou prešlo aj elektronické riadenie stability. V sérii M3 CS Touring prichádza so špeciálne navrhnutými 19-palcovými kolesami vpredu a 20-palcovými vzadu, v zlatej bronzovej alebo matnej čiernej farbe. Majú pneumatiky 275/35 ZR19 a 285/30 ZR20.

Zvonku CS Touring spoznáte podľa už spomínaných karbónových dielov , červeno orámovaných „CS ľadviniek“, strešného spojlera, ktorý je taktiež orámovaný červenou farbou a žltých LED denných svetiel. Dostupné farby zahŕňajú British Racing Green, Laguna Seca Blue (na obrázku), Frozen Solid White a Sapphire Black. Vnútri má CS čiernu a červenú farebnú schému.

Cena pre Slovensko ešte nebola zverejnená, no nový M3 CS Touring v Nemecku stojí od 152 900 eur. To znamená, že je o 46 600 eur drahší ako bežná M3 Touring, ale aj o 7 100 eur lacnejší ako M4 CS. Na trhu by sme ho mali vidieť už v marci.