Pred dvoma rokmi BMW po prvý raz vo svojej histórii predstavilo M3 vo forme kombi. M3 Touring si jednoznačne našla veľké množstvo kupcov, pretože teraz BMW obohatilo portfólio o nový, výkonnejší model M3 CS Touring. Má viac výkonu, lepšie odpruženie, vylepšenú aerodynamiku a nižšiu hmotnosť. To všetko sú vlastnosti, ktoré tradične prichádzajú s označením CS.
Po nedávnom prepracovaní má trojlitrový biturbo radový šesťvalcový motor S58 už v bežnom M3 Touring výkon 530 k . Vďaka zvýšeniu maximálneho preplňovacieho tlaku na 2,1 baru a upravenej elektronike motora teraz M3 CS Touring vyvinie výkon 550 k pri 6250 ot./min. Maximálny krútiaci moment zostáva rovnaký – na úrovni 650 Nm medzi 2750 a 5950 ot./min.
Nové CS zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, čo je o jednu desatinu rýchlejšie ako M3 Touring. Rozdiel od 0-200 km/h je však citeľne väčší a tam už má M3 CS Touring náskok 0,7 s (11,7 oproti 12,4 s). Maximálna rýchlosť je 300 km/h, čo je o 20 km/h viac, než je možné s konvenčným M3 Touring s voliteľným balíkom M Drivers Package.
Museli ale znížiť hmotnosť. M3 CS Touring má oveľa agresívnejší predný splitter, predné prívody vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel, kapotu aj zadný difúzor vyrobené z polyméru vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Vnútri nájdeme špeciálne navrhnuté karbónové sedadlá, radiace páčky na volante a novú karbónovú stredovú konzolu. Celkovo CS zhodilo 15 kilogramov v porovnaní so štandardným modelom, no stále váži s vodičom a kvapalinami statných 1 920 kilogramov.
Ďalšími vylepšeniami pre lepšie jazdné správanie sú adaptívne tlmiče, upravený systém riadenia a vylepšené brzdy. Úpravou prešlo aj elektronické riadenie stability. V sérii M3 CS Touring prichádza so špeciálne navrhnutými 19-palcovými kolesami vpredu a 20-palcovými vzadu, v zlatej bronzovej alebo matnej čiernej farbe. Majú pneumatiky 275/35 ZR19 a 285/30 ZR20.
Zvonku CS Touring spoznáte podľa už spomínaných karbónových dielov , červeno orámovaných „CS ľadviniek“, strešného spojlera, ktorý je taktiež orámovaný červenou farbou a žltých LED denných svetiel. Dostupné farby zahŕňajú British Racing Green, Laguna Seca Blue (na obrázku), Frozen Solid White a Sapphire Black. Vnútri má CS čiernu a červenú farebnú schému.
Cena pre Slovensko ešte nebola zverejnená, no nový M3 CS Touring v Nemecku stojí od 152 900 eur. To znamená, že je o 46 600 eur drahší ako bežná M3 Touring, ale aj o 7 100 eur lacnejší ako M4 CS. Na trhu by sme ho mali vidieť už v marci.