Aktualita

Viac ako 100-tisíc vymenených batérii denne?! Táto značka s tým nemá problém

Pre predstavu, funguje to tak, že elektromobil s vybitou batériou príde na autonómnu stanicu, kde mu celú batériu stroj odmontuje a vymení ju za nabitú.

Spoločnosť tento koncept rozširuje už aj do Európy.
Vydané  Text: 

Spoločnosť Nio, patrí k tým, ktoré sa snažia od svojej konkurencie v oblasti výroby a fungovania automobilov. Celkom sa im to darí, dokonca zaznamenali dňa 23. januára viac ako 100 000 výmen batérií za jediný deň, čím ukázali svoju pozíciu lídra v tejto oblasti. Úspech prichádza v čase, keď sa blíži Čínsky nový rok, ktorý tradične predstavuje najväčší nápor na infraštruktúru nabíjacích a výmenných staníc.

Podľa údajov spoločnosti Nio pochádzalo viac ako 80 % energie pridanej do vozidiel na diaľniciach práve z ich staníc na výmenu batérií. V súčasnosti má automobilka v Číne 3 064 staníc na výmenu batérií, z toho 955 na diaľniciach. Spoločnosť prevádzkuje aj rozsiahlu sieť nabíjacích staníc, ktorá zahŕňa 2 639 rýchlonabíjacích staníc s 12 222 nabíjacími stojanmi a 1 684 menej výkonných nabíjacích staníc s 13 118 stojanmi.

Nio stanica na výmenu batérií

Nebolo to prvýkrát

Počas minuloročného Národného dňa v Číne Nio prvýkrát prekonalo hranicu 100 000 výmen batérií za deň. Pre predstavu, funguje to tak, že elektromobil s vybitou batériou príde na autonómnu stanicu, kde mu celú batériu stroj odmontuje a vymení ju za nabitú. Tento proces netrvá viac ako 5 minút. V tomto roku sa očakáva ešte vyšší počet takýchto výmen, keďže sa predpokladá, že počas sviatkov podniknú dokopy Číňania až 9 miliárd jázd.

graf nio

Výhodou siete Nio je jej otvorenosť pre všetky značky elektromobilov. Množstvo výrobcov, vrátane Exeed, čo je sub-značka Chery, spolupracuje s Nio na využívaní tejto technológie. Modely Exeed kompatibilné s výmennými stanicami Nio by mali byť dostupné už v treťom kvartáli roku 2025. Prevratná stratégia robí z výmeny batérií niečo ako cloudovú službu, čo zvyšuje atraktivitu celej siete. Hlavní konkurenti Nio v tejto oblasti sú značky ako Tesla a BYD, no tie však vsádzajú skôr na tradičné nabíjanie a budovanie siete vlastných nabíjačiek.

Zdroje:  CNEVpost