Rebríček

TOP20: Toto sú najhodnotnejšie značky áut na svete. Mercedes-Benz bol zosadený z trónu…

Mercedes-Benz, ktorý vlani dominoval automobilovému rebríčku, sa tento rok umiestnil na druhom mieste medzi automobilkami a celkovo na 23. priečke.

Vydané  Text: 

Každoročná štúdia Brand Finance Global 500 odhalila, že rok 2025 priniesol veľké prekvapenia vo svete automobiliek. Japonská Toyota využila dynamickú situáciu na trhu a stala sa najhodnotnejšou automobilovou značkou sveta. S hodnotou 64,7 miliardy dolárov obsadila Toyota celkové 18. miesto medzi najlepšími značkami. Prekonala Mercedes-Benz aj Hyundai.

Mercedes-Benz, ktorý vlani dominoval automobilovému rebríčku, sa tento rok umiestnil na druhom mieste medzi automobilkami a celkovo na 23. priečke. Jeho hodnota dosiahla 53 miliárd dolárov. Hyundai sa prepracoval na tretie miesto, obsadil 29. priečku globálne a jeho hodnota stúpla na 46,3 miliardy dolárov. Tesla, kedysi číslo jedna, tento rok skončila na štvrtom mieste medzi automobilkami a na 36. priečke globálne. Jej hodnota klesla na 43 miliárd dolárov. Tento pokles môžeme pripísať čínskej konkurencii, najmä zo strany BYD, a kontroverziám spojeným s Elonom Muskom.

Mercedes-Benz, ktorý vlani dominoval automobilovému rebríčku, sa tento rok umiestnil na druhom mieste medzi automobilkami a celkovo na 23. priečke. Vyhrala Toyota.

Poradie top automobiliek 2025

Kompletný rebríček automobiliek vyzerá nasledovne (celkové miesto spomedzi všetkých značiek je uvedené v zátvorke):

  1. (18.) Toyota
  2. (23.) Mercedes-Benz
  3. (29.) Hyundai
  4. (36.) Tesla
  5. (37.) BMW
  6. (40.) Porsche
  7. (61.) Volkswagen
  8. (70.) Honda
  9. (86.) Ford
  10. (127.) Audi
  11. (158.) Ferrari
  12. (167.) BYD
  13. (176.) Chevrolet
  14. (200.) Kia
  15. (203.) Volvo
  16. (226.) Nissan
  17. (230.) Lexus
  18. (346.) Renault
  19. (385.) Jeep
  20. (391.) Subaru

Rast čínskych značiek a dominancia Applu

Správa Brand Finance tiež poukazuje na rastúcu dôležitosť čínskych značiek, ako sú BYD alebo TikTok, ktoré menia dynamiku globálneho trhu. Podľa generálneho riaditeľa Brand Finance Davida Haigha majú čínske značky silný potenciál konkurovať tradičným európskym a americkým automobilkám. Výraznou dominantou zostáva Apple, ktorý si so svojou hodnotou 574,5 miliardy dolárov udržal prvenstvo v rebríčku značiek na celom svete. Nasledujú Microsoft (461 miliárd dolárov) a Google (413 miliárd dolárov). Rebríček Brand Finance Global 500 zohľadňuje viacero faktorov vrátane finančných výnosov, cien akcií, prognóz rastu a vnímania značky u spotrebiteľov. Dôraz sa kladie aj na udržateľnosť a emocionálnu spojitosť so zákazníkmi, čo poskytuje komplexný pohľad na skutočnú hodnotu.