Prvá jazda

Prvá jazda I Hybrid za rozumnú cenu? MG ZS Hybrid+ je presne to, čo hľadáte

MG ZS Hybrid+ prináša solídne jazdné vlastnosti, nízku spotrebu a hybridnú technológiu za cenu Dacie Duster. Aké sú jeho prednosti?

Vydané  Text: 

Čínska automobilka MG vstúpila na trh s hybridným modelom ZS Hybrid+, ktorý kombinuje tradičný spaľovací motor a modernú elektrifikáciu. Na prvý pohľad by ste možno čakali niečo jednoduché, ale tento model má v rukáve zopár tromfov, ktoré ho robia konkurencieschopným aj v európskej konkurencii. Poďme si ho teda rozobrať trochu detailnejšie.

Hybrid, ktorý vie zaujať

Pod kapotou MG ZS Hybrid+ nájdeme 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 128 Nm, ktorý spolupracuje s elektromotorom. Ten pridáva slušných 100 kW (136 k) a 250 Nm, pričom systémový výkon vrcholí na hodnote 145 kW (197 k). To všetko je podporené lítiovo-iónovou batériou s kapacitou 1,83 kWh, čo je na full hybrid viac než slušné. Automatická trojstupňová prevodovka posiela výkon na predné kolesá, čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy. Maximálna rýchlosť 168 km/h síce nenadchne športových nadšencov, ale pre bežnú jazdu je úplne postačujúca.

Inzercia

Čo ma však najviac prekvapilo, je kombinácia pružného zrýchlenia a efektivity systému. Pri pokojnejšej jazde zvládne ZS Hybrid+ prejsť niekoľko kilometrov len na elektrinu, čo sa hodí najmä v meste. Benzínový motor by si zaslúžil lepšiu akustickú izoláciu – pri vyšších otáčkach vás zvuk vie trochu rušiť.

Interiér, ktorý poteší

MG urobilo v interiéri krok správnym smerom. Materiály pôsobia solídne a spracovanie nie je na zahodenie. Volant je pohodlný, na sedadlách sa sedí príjemne, a ak si sadnete dozadu, oceníte dostatok priestoru na nohy aj nad hlavou. Toto je auto, ktoré zvládne aj vyšších pasažierov bez toho, aby si museli skladať kolená za uši.

Technológie, ktoré MG ponúka, sú trochu zmiešané. Systém varovania pred opustením jazdného pruhu nie je úplne najpresnejší, ale asistenčné systémy dokážu byť rovnako aktívne ako u iných moderných áut. Super vec je, deaktivácia cez dotykový displej je pomerne jednoduchá.

V rámci testu sme prešli so ZS Hybrid+ niekoľko sto kilometrov, od hladkých diaľnic až po dedinské cesty s výtlkmi veľkosti menšieho jazierka. Podvozok príjemne prekvapil – je naladený tuhšie, ale zvládne aj výraznejšie nerovnosti bez toho, aby sa pasažieri cítili ako na horskej dráhe. Riadenie by som označil za nenápadné – nenadchne, ale ani nesklame. Pri bežnej premávke model ZS Hybrid+ pôsobí svižne a dynamicky. Predbiehanie na okreskách je hračka, a keď potrebujete prudko zrýchliť, hybridný systém ochotne spolupracuje.

Záver: Áno alebo nie?

MG ZS Hybrid+ je cenovo konkurencieschopný model, ktorý svojou cenou atakuje napríklad Daciu Duster. Za túto sumu však ponúka o niečo viac – hybridnú technológiu, slušný priestor, moderný dizajn a solídne jazdné vlastnosti. Nie je to dokonalé auto, ale za dané peniaze mu možno odpustiť niektoré nedostatky. Ak hľadáte auto, ktoré ponúkne niečo iné ako klasické európske značky a dokáže vás spoľahlivo previezť po slovenských cestách, MG ZS Hybrid+ určite stojí za zváženie. Má svoje muchy, ale aj svoj šarm – a presne o to v tejto kategórii ide.