Test

TEST: BMW 330e xDrive Sedan ponúka tradičné jazdné vlastnosti v modernej podobe

BMW 330e je prémiový sedan s plug-in hybridným pohonom, vynikajúcou dynamikou a inovatívnym interiérom. Stále redefinuje radosť z jazdy?

Vydané  Text: 

BMW som vždy považovala za značku, ktorá kladie dôraz na jazdné vlastnosti svojich vozidiel. Ani nový model 330e v plug-in hybridnej verzii nie je výnimkou. Aj keď nová platforma s pohonom predných kolies môže u niektorých modelov spôsobiť stratu typického charakteru, séria 3 si stále zachováva svoju jedinečnosť. Tento 4,7-metrový sedan je perfektným príkladom vyváženosti medzi tradíciou a inováciami, a plug-in hybridná verzia ponúka ďalší pohľad na to, ako BMW integruje ekologickejšie technológie bez kompromisov v jazdných vlastnostiach.

Súčasná generácia 330e sa vyznačuje subtilnými, no efektívnymi detailmi, ktoré umožňujú rozpoznať tento model medzi ostatnými. Jeho dizajn je moderný, no zároveň elegantný, s prednou časťou, ktorá v kombinácii s ostrými tvarmi predných svetlometov, detailne prepracovanou maskou chladiča a 18-palcovými kolesami vytvára dojem dynamiky a jemnej športovosti. Tento sedan nevolí cestu extrémneho extroverta, ako to vidíme u niektorých iných súrodencov v portfóliu BMW, ale skôr sa drží v rovnováhe medzi štýlom a eleganciou.

BMW 330e xDrive Sedan

Inzercia

 

V interiéri sa prejavil posun smerom k moderným technológiám, ktoré sú zároveň kvalitné a príjemné na používanie. Nový zakrivený displej, ktorý spája dve obrazovky, predstavuje vrchol komfortu a funkčnosti. 14,9-palcová obrazovka infotainmentu s najnovším operačným systémom BMW 8.0 je nielen rýchla a vysoko prispôsobiteľná, ale aj veľmi intuitívna. Aj keď určité ponuky môžu pôsobiť zložito, ide o systém, ktorý vás rýchlo pohltí, ale na jeho detailné spoznanie treba viac ako jeden týždeň. K dispozícii sú aj funkcie ako bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto, ktoré umožňujú plynulé pripojenie a využívanie potrebných mobilných aplikácií.

Súčasťou výbavy je aj viaczónová automatická klimatizácia (čo ocenia najmä rodičia s deťmi, keď zaznie hláška „Je mi zima“), elektricky nastaviteľné sedadlá potiahnuté kvalitnou koženkou, strešné okno, špičkový 10-reproduktorový hi-fi audio systém a ambientné osvetlenie, ktoré zvyšujú pocit luxusu a pohodlia. Ergonomicky je pozícia za volantom výborná, i keď pre niektorých môže byť sedadlo v nižšej polohe trochu náročnejšie na vstup a výstup, najmä ak nie ste zvyknutí na takýto dizajn.

BMW 330e xDrive Sedan

Bezpečnostné prvky sú na vysokej úrovni, no treba poznamenať, že na rozdiel od iných modelov ako iX3, 330e neponúka pokročilé asistenčné systémy už v štandarde. Tieto funkcie je potrebné objednať ako voliteľné príslušenstvo, čo môže byť výhodou pre tých, ktorí uprednostňujú vyšší stupeň personalizácie, ale zároveň to môže byť nevýhodou v porovnaní s konkurenciou, ktorá tieto systémy ponúka už v základnej výbave.

BMW 330e xDrive Sedan

Na zadných sedadlách je dostatok miesta pre dospelých, hoci štruktúra pohonného ústrojenstva a preferencia pre pohon zadných kolies môže ovplyvniť dostupný priestor v kabíne, ako aj objem kufra. Tento faktor však v skutočnosti nepreráža do zážitku z jazdy, ktorý je naozaj pútavý. Na ceste je 330e obratné, rýchle a reaguje s presnosťou, ktorá je typická pre BMW.

BMW 330e xDrive Sedan

Jazdné vlastnosti sú úctyhodné, aj keď nie každý ocení trochu pevnejší podvozok. Tento kompromis medzi pohodlím a dynamikou sa prejavuje pri vyšších rýchlostiach, kedy sa 330e drží pevne na ceste a ponúka vzrušujúci zážitok z jazdy. Brzdy sú niekedy trochu agresívne, ale po niekoľkých kilometroch si na tento štýl jazdy zvyknete. Auto ani po 600 kilometrovej jazde po diaľniciach nestratilo svoje kúzlo, z auta som nevystúpila dolámaná (iba deprimovaná z posledných kilometrov v kolóne).

Pod kapotou sa skrýva 2,0-litrový štvorvalcový motor s turbodúchadlom. Jediný plug-in hybridný motor, ktorý zostal v katalógu, po vypustení menej výkonného variantu 320e, je v skutočnosti založený na lítiovom bloku, ktorý akumuluje 19,5 kWh (predtým iba 11,2 kWh). Agregát spolu s elektromotorom produkuje celkový výkon 292 koní ( 215 kW) a krútiaci moment 420 Nm. Automatická 8-stupňová prevodovka prenáša výkon na zadné kolesá, čo zaručuje vynikajúcu dynamiku. Maximálna rýchlosť dosahuje 230 km/h, pričom v elektrickom režime je to 140 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 5,9 sekundy.

BMW 330e xDrive Sedan

Batéria s kapacitou 19,5 kWh umožňuje dosiahnuť dojazd na jedno nabitie až 89 km podľa cyklu WLTP, hoci v reálnych podmienkach môžeme očakávať skôr 62 km. Spotreba v meste sa pohybuje okolo 21 až 23,5 kWh/100 km, čo je veľmi slušné na vozidlo tejto veľkosti a hmotnosti. Pri mojej každodennej jazde (okolo 50 km) sa spotreba pohybovala okolo 22 kWh/km, čo je skvelý výsledok, ak sa vozidlo nabíja pravidelne. ak ho ale nabíjať prestanete, alebo skôr nemáte kde (napríklad na českých nabíjacích staniciach, ktoré sú buď „mimo provoz“, alebo tam parkujú zamestnanci pumpy), spotreba sa zastaví niekde okolo 8 litrov. Nie zlé, ale v tomto prípade naozaj dáva zmysel auto nabíjať.

BMW 330e xDrive Sedan

Verdikt

BMW 330e je výborné riešenie pre tých, ktorí hľadajú efektívne, ale zároveň dynamické vozidlo v prémiovej strednej triede. S jeho kombinovaným hybridným pohonným ústrojenstvom získavate nielen výhody ekologickejšej jazdy, ale aj nízke prevádzkové náklady a špičkový zážitok za volantom. Ak vám neprekáža o niečo menší vnútorný priestor a občasné obetovanie komfortu, 330e je vynikajúcou voľbou pre vodiča, ktorý sa nebojí hybridného pohonu.