Novinka
856 koní, 6 sedadiel a podvozok s AI. To je nový Lynk & Co 900
Lynk & Co 900 je doteraz najväčším vozidlom značky. Odvezie až 6 cestujúcich v troch radoch.
Lynk & Co 900 je doteraz najväčším vozidlom značky. Odvezie až 6 cestujúcich v troch radoch.
Vydané Text: Redakcia (PK)
3. januára v Šanghaji predstavila spoločnosť Lynk & Co vlakovú loď s označením loď Lynk & Co 900. Toto luxusné SUV meria na dĺžku 5 240 mm, 1 999 mm na šírku a 1 810 mm na výšku. Rázvor disponuje veľkorysou dĺžkou, konkrétne 3 160 mm. SUV na prvý pohľad pôsobí luxusne a elegantne. Predok je z veľkej časti uzavretý, s prívodom vzduchu v spodnej časti nárazníka. Z profilu je tento model veľmi podobný Range Roveru.
Maska chladiča bola inšpirovaná slnečným žiarením a obsahuje interaktívnu obrazovku, prostredníctvom ktorej je možné si prispôsobiť zobrazovaný obsah. Nateraz nie je známe, aké ďalšie funkcie bude táto obrazovka obsahovať. Taký istý displej sa nachádza aj v zadnej časti. Okrem zobrazovaného obsahu má aj funkciu zadných svetiel. Ako to vyzerá v praxi? To si pozrite na priloženom videu na konci článku.
Vonkajšie spätné zrkadlá sú namontované na ramenách vychádzajúcich z predných dverí a kľučky dverí sú zapustené do karosérie. Model je postavený na platforme SPA Evo určenej pre veľké elektrické a hybridné vozidlá. Táto platforma ma široké využitie. Dá sa využiť pri výrobe automobilov s rázvorom od 3 050 mm do 3 300 mm. To značí, že celková dĺžka daného modelu bude nad 5 metrov. Taktiež podporuje funkcie ako je riadenie zadných kolies, špičkové inteligentné riadenie a digitálny podvozok AI.
A práve spomínaný model 900 využíva riadenie zadných kolies a podvozok podporovaný umelou inteligenciou. Vďaka digitálnemu AI podvozku Lynk & Co môže automobil natáčať zadné kolesá v rozsahu až 20 stupňov. To umožňuje využívať tzv. krabiu chôdzu a iné druhy jazdy, ako napríklad valčíkový obrat. To všetko majú na starosť čipy od spoločnosti Nvidia Orin X alebo Thor.
SUV taktiež využíva AI na plynulé ovládanie tlmenia, ktoré aktívne upravuje pruženie podľa stavu cesty. Uzavretý dvojkomorový systém vzduchového odpruženia dokáže prepínať medzi dvojkomorovým a jednokomorovým systémom, čo pomáha zlepšovať komfort pri jazde a znižovať náklony karosérie v zákrutách. Usporiadanie platformy umožňuje umiestniť veľké batérie tak, aby vznikla rovná podlaha v interiéri.
Viac informácii o AI podvozku výrobca nateraz neprezradil. Na oficiálnych obrázkoch aj videu je Lynk & Co 900 vybavený Lidarom. Ďalšou informáciu ohľadom exteriéru je farebná škála. Zákazníci budú mať na výber z piatich farebných možností – Polar Night Black, Cloudy Grey, Morning Dawn Blue, Dawn White a Sunlight Silver.
Televízor vpredu aj vzadu
Z oficiálne dostupných fotografií interiéru najviac zaujme palubná doska. Dominuje jej širokouhlá 30-palcová (76,2 cm) obrazovka s rozlíšením 6K. Slúži ako obrazovka infotainmentu a zároveň ako displej pre spolujazdca. Tento „televízor“ umožňuje rozdeliť obrazovku s viacerými zobrazeniami. Podobne ako je obraz v obraze (PiP) v televízoroch.
Pre vodiča je k dispozícii aj tenký 12,66-palcový prístrojový panel. Takmer určite bude Lynk & Code 900 obsahovať širokouhlý head-up displej (pravdepodobne s rozšírenou realitou). Srdcom palubnej dosky, resp. obrazovky a panelu, sú dva čipy Qualcomm Snapdragon 8295. Na dvojramennom volante sú namontované ovládacie podložky. Z fotografie žiaľ nie je jasné, čo všetko sa bude dať na volante ovládať.
Na stredovej konzole sa nachádzajú podložky na bezdrôtové nabíjanie dvoch mobilných telefónov a výrobca tvrdí, že v interiéri sa nachádza celkovo 42 odkladacích priestorov. Pre pasažierov vzadu sú pripravené dve samostatné sedadlá. Zo strechy sa vysúva ďalšia 30-palcová obrazovka s rozlíšením 6K. Druhý rad sedadiel bude mať k dispozícii aj chladničku, ktorá sa vysúva zo stredovej konzoly.
Výrobca na prezentácii poznamenal, že model 900 má vo svojej triede špičkový priestor pre hlavu a nohy. Vnútorná plocha je podľa údajov 6,16 m² a efektivita priestoru je 88,2 %. S posuvnými koľajničkami majú sedadlá v druhom rade rozsah pohybu 550 mm. Okrem toho má tretí rad nastavenie operadla v rozsahu 125 mm.
Batožinový priestor má objem 300 litrov, hĺbku 590 mm, šírku 1 130 mm a výšku 786 mm. Pod podlahou je navyše skrytý úložný priestor s ďalšími 20 litrami. Dvere batožinového priestoru sú delené, čo znamená, že spodnú časť je možné použiť ako policu. Sedadlá budú čalúnené s imitáciou semišu, kože alebo kožou Nappa. Obloženie kabíny je vyrobené pomocou technológie PVD s cieľom chrániť zdravie používateľov a zároveň zabrániť znečisteniu životného prostredia.
Len ako PHEV
Kupujúci majú na výber z troch rôznych pohonných jednotiek. Modely s nižšími špecifikáciami majú systém PHEV založený na motore s objemom 1,5 litra. V prednej časti sa nachádza okrem spaľovacieho motora aj elektromotor s výkonom 218 koní a vzadu ďalší elektromotor s výkonom 313 koní. Celkový výkon základného modelu je 720 koní.
Výkonnejšie prevedenie používa benzínový motor s objemom 2,0 l a výkonom 735 koní. Najvýkonnejší variant kombinuje 2,0-litrový motor s jedným predným a dvoma zadnými elektromotormi. Dohromady dosahujú úctyhodných 856 koní. Podľa údajov výrobcu tento variant dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 sekundy.
Vzhľadom na to, že oficiálne fotografie sú zhoršenej kvality, prinášame vám aj krátke video o novom modeli. Predaj nového luxusného SUV začne v marci 2025. Nateraz však nie sú známe ceny ani to, na ktorých trhoch (okrem domáceho) sa bude predávať.