NOEMOVA ARCHA. Predstavujeme novú Toyotu Land Cruiser

Ak existuje automobilový ekvivalent k biblickej arche, ktorý by spolu s posádkou prežil aj to najhoršie, je to práve legendárna Toyota Land Cruiser. Jej dedičstvo s novým modelom presahuje aj do moderného sveta, avšak ctí si všetky tradičné hodnoty, na ktorých stojí jej sláva.

Vydané  Text: 

T oyota Land Cruiser – meno, ktoré v automobilovom svete rezonuje už vyše sedem dekád. Tento legendárny off-road bol vždy synonymom spoľahlivosti, robustnosti a schopnosti zvládnuť aj tie najdrsnejšie podmienky. A to nie sú len marketingové reči. tačí sa pozrieť, kde a komu rôzne modely Land Cruiseru skutočne slúžia. príchodom najnovšej generácie tento ikonický model ukazuje, že dobrodružstvo nikdy nezostarne.

Nová Toyota Land Cruiser pôsobí hneď na prvý pohľad nekompromisne. Ostré línie a robustná stavba odkazujú na klasický dizajn pôvodného modelu BJ z roku 1951, ktorý sa preslávil ako spoľahlivý spoločník v neprístupných terénoch. Výrazná predná maska a mohutné blatníky zdôrazňujú jej silu, no moderné prvky ako L svetlomety a aerodynamické detaily dodávajú autu štýl, ktorý osloví aj mestských dobrodruhov. rozmermi ideálnymi na zdolávanie divočiny, ale aj pohodlné mestské manévrovanie s 5- alebo 7-člennou posádkou ostáva Land Cruiser verný svojej povesti univerzálneho.

Navyše, v interiéri ponúka všetko, čo potrebujete na dlhé cesty – od kvalitných materiálov, po najmodernejšie technológie, vrátane veľkého dotykového displeja s intuitívnym ovládaním. od kapotou novej generácie nájdeme spoľahlivý 2,8-litrový naftový motor, ktorý najmä vďaka novej 8-stupňovej automatickej prevodovke a redukcii poskytuje dostatok výkonu na zdolanie akéhokoľvek terénu. odel ponúka pokročilý systém pohonu všetkých štyroch kolies s uzávierkami diferenciálu a režimami jazdy pre rôzne typy povrchov. Bez ohľadu na to, či ste na kamenistej horskej ceste, v bahne, alebo brodíte rieku, Land Cruiser vás nesklame.

Je pripravený na všetko, a ešte viac. Ak by vám nestačila svetlá výška 215 mm (verzia Executive), všetko je prispôsobené pre jednoduché úpravy. Alebo opravy, čo sa na expedíciách stáva.

Novinkou je aj moderný bezpečnostný balík Toyota Safety Sense, ktorý by bez nového elektrického posilňovača riadenia nemohol v aute existovať. Zahŕňa adaptívny tempomat, asistent pri jazde v pruhoch a systém monitorovania mŕtvych uhlov. týmito funkciami budete mať nielen istotu, ale aj pocit absolútnej kontroly. Toyota Land Cruiser si vydobyla svoje miesto v histórii nielen ako spoľahlivý terénny automobil, ale aj ako verný partner v extrémnych podmienkach. ôvodne vznikol pre japonskú armádu, no čoskoro získal obľubu po celom svete – od afrických saván, po austrálske púšte. Jeden z najznámejších momentov v jeho histórii je dobytie hory Fuji, kde sa ukázala jeho výnimočná výdrž a odolnosť. novou Toyotou Land Cruiser nemusíte robiť kompromisy. i už plánujete expedíciu do neznáma, alebo potrebujete spoľahlivého partnera na každodenné jazdy, toto auto vám poskytne slobodu a istotu na každom kilometri. A priehrštia štýlu popri tom. Je to viac než len vozidlo – je to symbol dobrodružstva, ktoré čaká za každým rohom. Nový Land Cruiser už dorazil nielen ku slovenským predajcom, ale aj k niekoľkým zákazníkom. Jeho cena sa začína na hranici 84 990 eur.

ová Toyota Land Cruiser stojí na platforme GA-F a novom ráme. Ten má o 84 bodových zvarov viac, pričom prvýkrát sa k slovu dostali aj spoje so štrukturálnym lepidlom – až 11,9 m! To všetko pre extrémnu tuhosť celej konštrukcie. amotný rám je tuhší o 50 %, pričom celé auto získalo až 30 % na torznej tuhosti. Cieľom bolo zaistiť vynikajúcu funkčnosť v oblasti vozenia nákladu a pasažierov, ako aj zabezpečiť vodičovi skvelý výhľad. Boky kapoty vystupujú, aby mal lepšiu predstavu o tom, kde sú predné kolesá.

NOVÝ ZÁKLAD: Nová Toyota Land Cruiser stojí na platforme GA-F a novom ráme. Ten má o 84 bodových zvarov viac, pričom prvýkrát sa k slovu dostali aj spoje so štrukturálnym lepidlom – až 11,9 m! To všetko pre extrémnu tuhosť celej konštrukcie. Samotný rám je tuhší o 50 %, pričom celé auto získalo až 30 % na torznej tuhosti. Cieľom bolo zaistiť vynikajúcu funkčnosť v oblasti vozenia nákladu a pasažierov, ako aj zabezpečiť vodičovi skvelý výhľad. Boky kapoty vystupujú, aby mal lepšiu predstavu o tom, kde sú predné kolesá.

Inzercia

Inzercia

MYSLELO SA NA VŠETKO: Toyota pozná svojich zákazníkov. modely Land Cruiser podstupujú často extrémnu záťaž a nejeden exemplár nezostane v sériovej podobe. preto je auto navrhnuté tak, aby boli kľúčové komponenty ľahko opraviteľné, alebo vymeniteľné za komponenty upravené na mieru podľa potreby.

MYSLELO SA NA VŠETKO: Toyota pozná svojich zákazníkov. modely Land Cruiser podstupujú často extrémnu záťaž a nejeden exemplár nezostane v sériovej podobe. preto je auto navrhnuté tak, aby boli kľúčové komponenty ľahko opraviteľné, alebo vymeniteľné za komponenty upravené na mieru podľa potreby.

DO ŤAŽKÝCH PODMIENOK: predné hmlovky sú pre ochranu zapustené hlboko do nárazníka. Aerodynamické kryty pred kolesami sú deformovateľné, aby prežili jazdu v ťažkom teréne. prvýkrát je pre Toyotu k dispozícii systém elektronického odpojenia predného stabilizátora pre maximálnu trakciu prednej nápravy. Maximálny bočný náklon predstavuje až 44 stupňov a brodiť sa môžete až do hĺbky 700 mm.

DO ŤAŽKÝCH PODMIENOK: predné hmlovky sú pre ochranu zapustené hlboko do nárazníka. Aerodynamické kryty pred kolesami sú deformovateľné, aby prežili jazdu v ťažkom teréne. prvýkrát je pre Toyotu k dispozícii systém elektronického odpojenia predného stabilizátora pre maximálnu trakciu prednej nápravy. Maximálny bočný náklon predstavuje až 44 stupňov a brodiť sa môžete až do hĺbky 700 mm.

Inzercia

PRACANT: pod kapotou nájdete overený 2,8-litrový turbodiesel s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 500 NM spojený s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. hravo potiahne aj 3 500 kg príves. neskôr má prísť aj 48 v model.

PRACANT: pod kapotou nájdete overený 2,8-litrový turbodiesel s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 500 Nm spojený s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. hravo potiahne aj 3 500 kg príves. neskôr má prísť aj 48 v model.

FIRST EDITION: na počesť pôvodného Land Cruiseru ponúka verzia First edition okrúhly tvar predných svetlometov miesto tradičného hranatého. Týchto kusov však vznikne pre európu iba približne 3 000. Aj bežný Land Cruiser však vyznáva tradičné tvary úspešných predchodcov, s krátkym predným a dlhým zadným previsom, s trapezoidnými blatníkmi, či so zvyšujúcou sa líniou zadných okien

FIRST EDITION: na počesť pôvodného Land Cruiseru ponúka verzia First edition okrúhly tvar predných svetlometov miesto tradičného hranatého. Týchto kusov však vznikne pre európu iba približne 3 000. Aj bežný Land Cruiser však vyznáva tradičné tvary úspešných predchodcov, s krátkym predným a dlhým zadným previsom, s trapezoidnými blatníkmi, či so zvyšujúcou sa líniou zadných okien.

NEPORAZITEĽNÝ POHON 4X4: odolnejší a zároveň tichší kardanový hriadeľ, vylepšený stredový diferenciál a zosilnený zadný diferenciál: to všetko v mene väčšej odolnosti a zároveň ekonomickejšej prevádzky. uzávierky diferenciálov sa teraz aktivujú cez solenoid, vďaka čomu sa reakčný čas skrátil na 0,15 sekundy

NEPORAZITEĽNÝ POHON 4X4: odolnejší a zároveň tichší kardanový hriadeľ, vylepšený stredový diferenciál a zosilnený zadný diferenciál: to všetko v mene väčšej odolnosti a zároveň ekonomickejšej prevádzky. uzávierky diferenciálov sa teraz aktivujú cez solenoid, vďaka čomu sa reakčný čas skrátil na 0,15 sekundy.

ELEKTRICKÉ RIADENIE: pointou elektrického posilňovača riadenia býva úspora paliva, avšak v prípade off-roadu sú výhodou aj menšie rázy do volantu pri prejazde extrémnych nerovností a jednoduchšie ovládanie. plusom je možnosť použiť nové asistenčné systémy, ako napríklad udržiavanie v jazdnom pruhu.

ELEKTRICKÉ RIADENIE: pointou elektrického posilňovača riadenia býva úspora paliva, avšak v prípade off-roadu sú výhodou aj menšie rázy do volantu pri prejazde extrémnych nerovností a jednoduchšie ovládanie. plusom je možnosť použiť nové asistenčné systémy, ako napríklad udržiavanie v jazdnom pruhu.

PRE KAŽDÚ SITUÁCIU: multi-Terrain select je volič jazdných režimov, ktorý upravuje riadenie, výkon motora, stratégiu brzdenia a ďalšie aspekty podľa zvoleného terénneho režimu. K dispozícii je aj inteligentný automatický režim, ktorý sám rozpozná terén a vykoná vhodné nastavenia. Crawl Control je niečo ako tempomat do ťažkého terénu. v preklade ide o kontrolu plazenia. Auto samo ovláda plyn aj brzdu a udržuje nastavenú rýchlosť v teréne, zatiaľ čo vy sa môžete sústrediť na prácu s volantom.

PRE KAŽDÚ SITUÁCIU: multi-Terrain select je volič jazdných režimov, ktorý upravuje riadenie, výkon motora, stratégiu brzdenia a ďalšie aspekty podľa zvoleného terénneho režimu. K dispozícii je aj inteligentný automatický režim, ktorý sám rozpozná terén a vykoná vhodné nastavenia. Crawl Control je niečo ako tempomat do ťažkého terénu. v preklade ide o kontrolu plazenia. Auto samo ovláda plyn aj brzdu a udržuje nastavenú rýchlosť v teréne, zatiaľ čo vy sa môžete sústrediť na prácu s volantom. 

Nový brzdný systém: nová brzdná jednotka riadi spoluprácu elektronického a hydraulického ovládania bŕzd, všetko pri zachovaní maximálne prirodzenej a lineárnej odozvy na brzdový pedál. K dispozícii je asistent zjazdu z kopca, ktorý ovláda brzdy nezávisle pre každé koleso a umožňuje udržiavať presne stanovenú rýchlosť aj v extrémne náročnom teréne pri plnej kontrole nad vozidlom.

Komfort na cestách: Toyota Land Cruiser je teraz ešte lepšia aj na spevnených cestách. Lepšie odhlučnenie, istejšie jazdné vlastnosti a celkovo kultivovanejší prejav spríjemnia aj dlhú jazdu k prvej odbočke z asfaltovej cesty.

PRIPRAVENÝ NA EXPEDÍCIE: Až 80-litrová nádrž na naftu a 17-litrová nádrž na AdBlue zabezpečujú dlhý dojazd. Kufor s objemom 742 litrov (5-miestna verzia po výšku krytu) pojme všetko vaše vybavenie, a keby niečo, nájdete v ňom aj zásuvku na 230 v.

PRIPRAVENÝ NA EXPEDÍCIE: Až 80-litrová nádrž na naftu a 17-litrová nádrž na AdBlue zabezpečujú dlhý dojazd. Kufor s objemom 742 litrov (5-miestna verzia po výšku krytu) pojme všetko vaše vybavenie, a keby niečo, nájdete v ňom aj zásuvku na 230 V.




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.