Aktualita

Trojvalec a 127 koní: Toto má byť náhrada za Clio RS? Toto je Mitsubishi Colt Performance

Farebný, dynamický a nostalgický. Mitsubishi Colt Performance chce zaujať, ale športové ambície mu ešte chýbajú.

Vydané  Text: 

Mitsubishi sa rozhodlo okoreniť svoj kompaktný model Colt športovou verziou s prívlastkom Performance. Ak vám tento názov zaváňa spomienkou na Lancer Evo a drsné časy v rally, nie ste ďaleko. Je to ako keby Mitsubishi kývlo na staré dobré časy a s úsmevom povedalo: „Pamätáte si, ako sme to vedeli roztočiť? No, tak tu máte niečo na zahriatie.“ Má to však svoje „ale“…

Farebný, dynamický a nostalgický. Mitsubishi Colt Performance chce zaujať, ale športové ambície mu ešte chýbajú.

Clio v japonskom obale

V prvom rade treba povedať, že Colt Performance je v podstate Renault Clio V v mierne prelakovanej podobe. Mitsubishi, člen slávnej Aliancie, si vzalo Clio a snažilo sa mu vdýchnuť vlastnú dušu. A u našich susedov v Česku mu dali športový facelift. A výsledok? Výrazné farby, veľké nápisy „Performance“ a odkazy na ikonické Ralliart logo.

Farebný, dynamický a nostalgický. Mitsubishi Colt Performance chce zaujať, ale športové ambície mu ešte chýbajú.

Červená, biela a čierna sú farby, ktoré kričia „rally legenda“ – možno tak trochu ako odkaz na Lancer Evolution, ktorý je pre Mitsubishi rovnakou ikonou ako Schumacher pre Ferrari. Na auto sa obuli 18-palcové disky OZ Superturismo GT (áno, vyzerajú parádne) a dostalo zopár karbónových doplnkov, aby vyzeralo viac „rýchlo a zbesilo“. Žiadne obrázky interiéru sa však do sveta nedostali. Takže ešte stále nevieme, či je tam pocit „športovej arény“ alebo „víkendovej jazdy na chatu“.

A pod kapotou? Jemne zvýšený výkon, ale žiadna šelma

Teraz si poďme povedať pravdu – ak ste čakali poriadnu RS-kovú nádielku, musím vás mierne schladiť. Pod kapotou Coltu Performance totiž nájdeme trojvalcový benzínový 1.0 TCe motor (alebo ak chcete po Mitsubishi: MPI-T). Výkon? 127 koní. Krútiaci moment? 222 Nm.

Farebný, dynamický a nostalgický. Mitsubishi Colt Performance chce zaujať, ale športové ambície mu ešte chýbajú.

Ak si predstavíte, že štandardné Clio má 91 koní, áno, tento upgrade cítiť. Hlavne preto, že Colt Performance váži len 1 120 kilogramov. Je to ľahká váha, takže tých pár koní navyše dokáže auto rozhýbať celkom slušne. Ale… a tu prichádza ten háčik – stále to nie je RS. Nie je to ani Clio s 200 koňmi, ktoré fanúšikovia poznali v IV. generácii. A ešte menší detail: Colt Performance zostáva pri manuálnej prevodovke. Pre puristov paráda.

Inzercia

Zbohom, Clio RS? Vitajte alternatívy…

Keď sa pozrieme na Renault, ktorý sa rozhodol RS pohrebne odprevadiť, tento Colt Performance pôsobí ako taká nostalgická alternatíva. Renault totiž teraz ponúka športové deriváty ako Alpine A290 – plne elektrický – a všetkým nostalgickým zákazníkom šepká: „Choďte ďalej, my sme už v budúcnosti.“ Navyše, pre nadšencov športových Clio verzií tu je ešte verzia (Cup, Rally2, Rally3, Rally4) s úžasným 1.3 turbo štvorvalcom, ktorý zvládne až 264 koní a 415 Nm. To už je iná káva.

Farebný, dynamický a nostalgický. Mitsubishi Colt Performance chce zaujať, ale športové ambície mu ešte chýbajú.

Stále by to chcelo by to viac

Colt Performance je skvelým pokusom Mitsubishi pripomenúť svetu, že má stále športového ducha. Je to ako človek, ktorý si oblečie staré tenisky a tričko z maratónu, aj keď už roky nebeháva. Vyzerá dobre, má trochu viac výkonu a pár pekných detailov. Ale ak čakáte pravú športovú jazdu, toto je len rozcvička. Možno sa Mitsubishi jedného dňa rozhodne, že chce skutočného nástupcu legendy. Dovtedy si môžeme vychutnať aspoň túto šikovnú úpravu.

Cenová vojna na čínskom trhu má novú obeť: Ďalšiu značku vystrčili na okraji priepasti