Aktualita
Iba výkon nestačí: Xiaomi SU7 Max odhalilo svoju najväčšiu slabinu, sú ňou krehké brzdy
Výkon 663 koní, ale problémy s brzdami. Brzdy, ktoré jednoducho nezvládajú výzvy pretekárskych tratí. Výrobca sa vyjadril.
Vydané Text: Eva Karolčíková
Xiaomi SU7 Max sa tvári ako elektrický superšport s výkonom 663 koní, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a hmotnosťou približne 2 000 kg. Na prvý pohľad pôsobí ako konkurencia pre luxusné modely od Porsche či Tesly. Avšak, nedávne udalosti poukazujú na prekvapivú slabinu – brzdy, ktoré jednoducho nezvládajú výzvy pretekárskych tratí.
Brzdy vhodné skôr pre rodinné SUV?
Ako uvádza portál Autopian, SU7 Max má brzdové doštičky, ktoré kvalitatívne pripomínajú tie na rodinnom aute Honda CR-V. Zatiaľ čo konkurenčné Porsche Taycan Turbo GT využíva špičkové brzdové komponenty, Xiaomi zvolilo tzv. NAO doštičky (Non-Asbestos Organic). Tieto ekologické a tiché brzdy majú jednu zásadnú nevýhodu – pri vysokých teplotách strácajú účinnosť a rýchlo sa opotrebujú.
Incidenty na trati odhaľujú pravdu
Na šanghajskej Tianma Road zachytili incident, kde čínsky influencer za volantom SU7 Max narazil do bariéry po tom, čo mu zlyhali brzdy. Auto, zjavne nevybavené na intenzívne zaťaženie, stratilo kontrolu už po piatich kolách. Druhý influencer mal podobnú skúsenosť – jeho nehoda okrem slabých bŕzd odhalila aj problém s airbagmi, ktoré sa neaktivovali. Xiaomi na situáciu reagovalo vyhlásením: „Pripomíname, že SU7 Max je vysokovýkonné luxusné vozidlo určené na cestnú premávku, nie na pretekárske okruhy.“
Inzercia
Ako to zvládli na Nürburgringu?
Paradoxne, Xiaomi nedávno oslavovalo rekord na Nürburgringu, kde sa ich špeciálny model SU7 stal najrýchlejším elektromobilom na okruhu. Tu však použili iné, vysoko výkonné brzdové komponenty. To len podčiarkuje fakt, že štandardná výbava SU7 Max nie je stavaná na extrémne zaťaženie.
Prípad Xiaomi SU7 Max nás učí dôležitú lekciu – výkon na papieri a realita sú dve rozdielne veci. Luxusné elektromobily s vysokým výkonom si vyžadujú nielen výnimočné motory, ale aj špičkové brzdy, ktoré zvládnu dynamické jazdy bez kompromisov. Otázkou zostáva, či je ekologický prístup NAO bŕzd dostatočný na udržanie bezpečnosti v každodennej prevádzke.