Aktualita
Prieskum: Polovica ľudí sa vidí za volantom elektromobilu už do desiatich rokov
Európske krajiny sa v prístupe k elektromobilom líšia, no v Číne je trend jasný. Prieskum ukazuje, že až 65 % vodičov verí v budúcnosť elektrických áut.
Na Slovensku by boli tieto štatistiky veľmi odlišné.
Vydané Text: Redakcia (sp)
Záujem o elektromobily globálne rastie aj napriek istým pochybnostiam, ktoré vznikli v poslednom období. Nový prieskum spoločnosti Accenture priniesol zaujímavé zistenia o preferenciách vodičov, ktoré naznačujú, že stále viac ľudí zvažuje prechod na elektrické vozidlá. Kde všade sú zákazníci elektro-pozitívni?
V USA sa až 54 % vodičov plánuje stať majiteľmi elektromobilov do desiatich rokov, pričom iba 11 % uviedlo, že o takýto typ auta nemá záujem. Celosvetovo sú výsledky ešte optimistickejšie, a to hlavne vďaka vysokému záujmu o elektromobily v Číne. Dokonca až 23 % opýtaných respondentov (celosvetovo), ktorí zatiaľ nemajú elektromobil, si ho chce kúpiť už v nasledujúcich piatich rokoch.
Inzercia
Európske krajiny sa v prístupe k elektromobilom líšia. V Číne je trend jasný, až 65 % vodičov verí v budúcnosť elektrických áut a 44 % z tých, čo zatiaľ nevlastnia elektromobil, plánuje jeho kúpu v blízkej budúcnosti. Naopak, Nemecko a Francúzsko vykazujú oveľa väčšiu rezervovanosť. Iba 37 % Nemcov a 36 % Francúzov sa plánuje pridať k majiteľom elektromobilov. Tento postoj odzrkadľujú aj predajné čísla, kde Nemecko hlási pokles registrácií, zatiaľ čo Belgicko a Holandsko zaznamenávajú rast.
Hlavné kritériá pri výbere
Americký trh s elektromobilmi sa medzičasom stal druhým najväčším po Číne. Pri výbere prvého vozidla s týmto pohonom kladú vodiči dôraz na spoľahlivosť (83 %), bezpečnosť (82 %) a hodnotu za peniaze (82 %). Tieto faktory sú kľúčové aj pri klasických vozidlách so spaľovacím motorom, čo ukazuje, že ekológia už nie je hlavnou motiváciou pri nákupe, ako tomu bolo v minulosti.
Rovnako dôležitou témou je nabíjanie. Až 70 % opýtaných očakáva možnosť nabíjať svoje auto kdekoľvek parkujú, či už doma alebo na verejných miestach. Významným faktorom je aj dojazd, keďže 81 % vodičov považuje kapacitu batérie a dojazd za rozhodujúci pri výbere nového elektromobilu.