Aktualita

Čína síce vyváža do EÚ najviac áut, ale na krk jej dýcha táto krajina. Opäť mimoeurópska

S významným podielom na európskom trhu a perspektívou pre budúcnosť? Ktorá krajina vám napadne ako prvá?

Vydané  Text: 

Určite by ste si ako prvé s automobilovým priemyslom nespojili práve Maroko, však? No, možno sa to čoskoro zmení! Africká krajina prežíva rozmach v oblasti výroby áut a jej význam vo svetovom rebríčku rastie ako nikdy predtým. V roku 2023 vyrobilo Maroko približne 700 000 vozidiel, z ktorých až 536 000 putovalo na európsky trh – podľa renomovaného ForbesuEUobserver ide o slušný podiel.

Vývoz marockých automobilov do EÚ dosiahol hodnotu 15,1 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 30 % oproti minulému roku. Na prvom mieste síce zostáva Čína s počtom 782 000 exportovaných vozidiel, ale Maroko už jasne patrí medzi top hráčov.

S významným podielom na európskom trhu a perspektívou pre budúcnosť? Ktorá krajina vám napadne ako prvá? Maroko zrejme nie.

Inzercia

Kto by čakal, že autá ako Renault Clio, Dacia Sandero alebo Dacia Jogger, ktoré vídame denne na našich cestách, majú svoje korene práve v marockých továrňach? Renault a Stellantis (výrobca značiek Peugeot, Opel a Fiat) majú svoje výrobné kapacity práve tu, pričom Maroko priťahuje aj mnohých ďalších producentov dielov z Číny, Japonska, USA a Kórei.

A nielen to – očakáva sa, že výroba elektrických vozidiel z Maroka bude mať v budúcnosti čoraz väčší podiel na trhu. Hlavné trhy pre marocký export sú pritom krajiny ako Španielsko, Francúzsko, Nemecko a Taliansko, kde sa tieto autá stávajú čoraz bežnejšími. Vyzerá to, že táto krajina má pred sebou veľkú budúcnosť, minimálne v automobilovom svete.

10 najbezpečnejších SUV na trhu: Tieto vám ponúknu najlepšiu ochranu

Inzercia

Inzercia







Inzercia