Novinka
Audi bez ikonických štyroch kruhov? Nový koncept nesie už iba nápis AUDI
Audi spolu s čínskym SAIC predstavilo nový koncept, ktorý predznamenáva príchod troch modelov pre čínsky trh, čím posilňuje svoje postavenie na rýchlo sa meniacom trhu elektromobilov.
Vydané Text: Marek Lehmann
Čo špeciálne chystá Audi pre čínsky trh? Nejde o hocijaký projekt – tentokrát sa Audi spojilo s čínskou spoločnosťou SAIC, aby vytvorilo úplne novú značku, ktorá sa v mnohých ohľadoch líši od toho, čo poznáme z Európy. Predstavte si to ako nový začiatok, ale s logom Audi napísaným veľkým písmom namiesto ikonických štyroch kruhov na prednej maske.
Audi vstúpilo na čínsky trh už v roku 1988, čo im dalo náskok pred mnohými konkurentmi. Dnes sa však situácia zmenila, čínske automobilky posilňujú a ich konkurencieschopnosť v oblasti elektromobility narastá. Audi teda reaguje – a to celkom inovatívne. Nová značka a nové modely, všetko prispôsobené čínskym zákazníkom, ktorí sú v priemere o dve dekády mladší než kupujúci v Európe.
Čo presne to teda znamená? Audi a SAIC spoločne vyvinuli modernú 800-voltovú platformu, ktorá umožňuje rýchlejšiu digitalizáciu a skracuje vývoj nových áut o celých 30 %. Na tejto platforme majú vzniknúť tri modely: kombi, sedan a SUV. Kombi príde na trh už budúci rok, takže ak by ste sa ocitli v Číne, môžete očakávať, že takéto auto uvidíte na cestách už čoskoro.
Koncept, ktorý Audi predstavilo, nie je len na efekt. Jeho rozmery sú grandiózne – dĺžka 4,8 metra a šírka takmer dva metre. Čo je ale ešte zaujímavejšie, tento elektrický kolos disponuje výkonom 570 kilowattov a krútiacim momentom 800 Nm. Zrýchlenie? Neuveriteľných 3,6 sekundy na stovku. A s batériou s kapacitou 100 kWh sa majitelia nemusia obávať ani dlhších výletov.
Audi touto spoluprácou neotáľa a vkladá do nej veľké nádeje, čo môže predstavovať nový impulz pre značku na náročnom čínskom trhu. Ale v Európe? Tam očakávajú znižovanie počtu zamestnancov v oblasti vývoja. Približne 4 500 miest v Nemecku má byť zrušených, keďže sa automobilka viac sústredí na transformáciu. Tento projekt je dôkazom, že Audi sa stále snaží byť o krok vpred, a hoci je cesta niekedy hrboľatá, cieľ je jasný.
Nečakané spory o názvy modelov! Kto komu „ukradol“ meno? Čo ak by neexistovalo Porsche 911?