Aktualita
Katastrofa v bezpečnosti: Takto vyzerá crash test vozidla, ktoré dosiahlo nulové skóre v ochrane pasažierov
Pozrite na výsledky nárazových testov modelu, ktorý dosiahol šokujúce nulové skóre v ochrane posádky pri crash testoch.
Vydané Text: Ivan Kratochvíl
Bezpečnosť je dnes neoddeliteľnou súčasťou hodnotenia kvality vozidiel. Organizácie na celom svete pravidelne testujú nové modely, aby overili, či spĺňajú základné bezpečnostné normy. Väčšina nových áut dosahuje solídne hodnotenie, keďže výrobcovia vedia, aké štandardy musia splniť. No občas sa objaví model, ktorý prekvapí extrémne nízkym skóre v crash teste – v niektorých prípadoch dokonca nulovými hviezdičkami, čo je šok pre každého, kto sa s týmito výsledkami stretne.
Populárny YouTuber Lucas Abriata nedávno zdieľal svoju skúsenosť s nárazovým testom modelu Jac ES-1, známeho tiež pod názvami Jac S1, Jac E-JS1 či Jac E10x. Tento čínsky elektromobil dosiahol nulové skóre, pričom výsledky odhalili vážne nedostatky v ochrane posádky. Pri hodnotení ochrany dospelých pasažierov dosiahol šokujúce skóre 0 %, čo je naozaj rarita. Test odhalil, že vozidlo má vážne slabiny, ktoré ho zaraďujú medzi najnebezpečnejšie na trhu.
Inzercia
Crash testy Latin NCAP prebiehajú v štyroch hlavných kategóriách, podobne ako pri hodnotení Euro NCAP. Prvá oblasť, ochrana dospelých pasažierov, ukázala najhorší výsledok – spomínaných 0 %. Ochrana detí bola hodnotená na 6,34 %, zatiaľ čo ochrana zraniteľných účastníkov cestnej premávky dosiahla 20 %. Bezpečnostní asistenti, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu pri prevencii nehôd, dostali len 7 %.
Z výsledkov je jasné, že vozidlo je veľmi rizikové. Predný náraz v rýchlosti 64 km/h, pri ktorom sa predná časť vozidla prepadne až po A-stĺpik, ukazuje, aká nebezpečná môže byť jazda týmto autom. Pri bočnom náraze v rýchlosti 50 km/h sa naopak úplne zničí strana spolujazdca, čo len potvrdzuje nedostatočnú odolnosť karosérie. Na záver videa si vozidlo prešlo losím testom, v ktorom paradoxne obstálo, čo bolo jedno z mála pozitívnych prekvapení. No napriek tomu je z testov jasné, že tento model predstavuje značné riziko pre vodičov aj spolujazdcov. Na Slovensku sa našťastie nepredáva.
Výkon, ktorý zaujme: 12 najrýchlejších hot-hatchov na európskom trhu