Test

TEST Seat Tarraco XP 2,0 TSI 245k: Skvelé auto, ktoré nikdy nedostalo druhú šancu…

SEAT Tarraco sa lúči, no zanecháva silný dojem. Aj napriek vyššiemu veku sú jeho prednosti výrazné. Zaslúžilo si skončiť?

Text: Dávid Hecl
Vydané  Text: 

SEAT v posledných rokoch prechádza výraznými zmenami, ktoré sa dotkli nielen smerovania automobilky, ale taktiež aj viacerých kľúčových modelov. Jedným z nich bolo práve veľké SUV Tarraco. Jeho osud bol spečatený už dávnejšie, a v posledných mesiacoch sa skôr už len vypredávali skladové zásoby. SEAT Tarraco sa tak zaradil medzi modely, ktoré nedostali druhú šancu, a to aj napriek tomu, že patrili medzi tie obľúbenejšie. Poďme sa teda spoločne pozrieť na posledné stovky kilometrov, ktoré som s týmto autom odjazdil.

Nenápadne

Prvý septembrový týždeň tohto roka som sa rozhodol zobrať SEAT Tarraco na dovolenku pri Jadranskom mori. Pod kapotou čierneho, a trochu nenápadného Španiela, pracoval dvojlitrový benzínový motor s výkonom 245 konských síl. Inými slovami, importér si na rozlúčku s modelom pripravil to najlepšie, čo produktová línia mohla ponúknuť, aspoň po motoristickej stránke. Aj keď testované SUV malo najsilnejší motor, stále som sa nevedel zbaviť pocitu, že na ňom niečo nesedí…

 

245 koní? Áno, ale…

Test: Škoda Kodiaq RS je jedno z najlepších áut koncernu. Táto vec ma ale skutočne rozčuľovala!

 

Inzercia

Obklopí vás pohodlie

¡Adiós SEAT Tarraco!

 Presne tak. Adiós, alebo aj dovidenia. SEAT Tarraco sa na trhu ohrial len pár rokov. S jeho koncom sa uzatvára aj kapitola veľkých SUV s označením SEAT. Auto, ktoré by si zaslúžilo druhú šancu, ju žiaľ, nedostane. Nech sa snažím, ako chcem, Tarraco je proste tak dobré rodinné auto, že sa na ňom hľadajú negatíva len ťažko. Jedným z nich je spomenutý softvér prevodovky či pomalé reakcie systému štart/stop. Inak ide stále o špičkové SUV pre rodiny s deťmi, ktoré hľadajú veľkopriestorové auto za dobrú cenu. 51 800 eur za Tarraco v tejto výbave môže byť na prvý pohľad veľa, no po prejdení si cenníkov konkurencie zistíte, že ide už skôr o strednú cenovú reláciu než o najdrahšie autá z ponuky.

Každopádne, Tarraco svojím šarmom očarilo mnohých. Jeho štafeta zostane aspoň nateraz neprebratá. Preto tí, čo si ho kúpia teraz zo skladových zásob, určite neurobia chybu. Aj napriek vyššiemu veku sú jeho prednosti výrazné. Zaslúžilo si skončiť? Podľa mňa určite nie!

Deus Vayanne: Ako vzniklo prvé rakúske superauto s výkonom 2 230 koní?







Inzercia