Aktualita
Európa príde o dve veľké batériové továrne, čínsky výrobca Svolt sa vzdáva svojich plánov
Svolt Energy ukončuje plány na výstavbu tovární v Európe a zameriava sa na služby a logistiku, pričom čelí výzvam pri expanzii na zahraničné trhy.
Vydané Text: Ivan Kratochvíl
Čínska spoločnosť Svolt Energy, ktorá sa pred niekoľkými rokmi odčlenila od automobilky Great Wall Motor, oznámila, že v Európe definitívne končí. Rozhodnutie, ktoré má nadobudnúť účinnosť 31. januára 2025, prichádza po sérii náročných rozhodnutí a po tom, čo Svolt pozastavil plány na dve výrobné prevádzky v Nemecku.
Tieto projekty zahŕňali továreň na výrobu batériových modulov a balíkov v Sársku a ďalšiu fabriku na batériové články v Brandenburgu, ktoré mali byť významným krokom v expanzii firmy na európsky trh. V Číne patrí SVOLT medzi významných výrobcov, ale v domácom prostredí čelí náročným podmienkam. Dodáva batérie napríklad pre Citroen e-C3 a v rámci európskej expanzie sa uvažovalo aj o spolupráci s BMW.
Inzercia
Už v minulosti Svolt oznámil ambiciózny plán investícií do európskeho trhu, pričom celkové náklady na projekty v Nemecku mali dosiahnuť až 30 miliárd RMB, čo je približne 4,2 miliardy dolárov. Pôvodne plánovaný závod v Sársku mal dosiahnuť kapacitu výroby 24 GWh, pričom druhý závod na články s ročnou kapacitou 16 GWh mal byť prvou zámorskou prevádzkou Svoltu pre produkciu batériových článkov. Avšak narastajúce finančné výzvy a pomalší než očakávaný rozvoj trhu s elektromobilmi v Európe viedli firmu k prehodnoteniu a nakoniec k odloženiu týchto projektov na neurčito.
Svolt plánuje v Európe naďalej poskytovať technické a logistické služby, ako aj podporu po predaji, čím si chce udržať dlhodobé vzťahy so svojimi európskymi zákazníkmi. Táto zmena stratégie umožní firme koncentrovať svoje zdroje efektívnejšie a sústrediť sa na rast na domácom čínskom trhu, kde spoločnosť naďalej čelí silnej konkurencii.
Svolt, založený v roku 2018, sa rýchlo etabloval ako významný hráč v oblasti batériových technológií a skladovania energie. V septembri tohto roku dosiahol inštalovanú kapacitu 1,29 GWh, čím si na čínskom trhu s batériami zabezpečil ôsme miesto s podielom 2,36 %. V roku 2022 dokonca plánoval vstúpiť na čínsky burzový trh STAR, kde chcel získať kapitál vo výške 15 miliárd RMB, no nakoniec bol tento IPO proces zastavený.
Rozhodnutie odísť z Európy nie je výsledkom technických alebo legislatívnych problémov, ale skôr vyplýva z interného finančného prehodnotenia a potreby vyriešiť otázky financovania. Zrušenie nemeckých závodov tak ukazuje, že čínski výrobcovia sa aj naďalej musia vyrovnávať s výzvami na domácom trhu, čo ich núti prehodnocovať svoje globálne expanzie.
Prezúvate auto doma? Tu je niekoľko tipov, ako to zvládnuť s prehľadom a bez stresu