Aktualita
Spolupráca gigantov: Toyota a Hyundai sa pozerajú na vodík ako na palivo budúcnosti
Toyota a Hyundai spájajú svoje úsilie na podporu vodíkovej technológie a skúmajú možnosti ďalšej spolupráce v oblastiach autonómnej a leteckej mobility.
Vydané Text: Eva Karolčíková
Toyota a Hyundai zvažujú spoločne meniť budúcnosť automobilového priemyslu. Predseda Toyoty, Akio Toyoda, sa v dňoch 24. až 26. októbra vydal na pracovnú návštevu Južnej Kórei, kde sa stretol s predstaviteľmi kórejskej divízie Toyoty a najdôležitejšími obchodnými partnermi spoločnosti. Najväčšiu pozornosť však púta jeho plánované rokovanie s predsedom skupiny Hyundai Motor, Chongom Eui-sungom. Tento líder automobilovej trojky má na programe ambiciózny cieľ – spoluprácu, ktorá by mohla formovať budúcnosť celého odvetvia.
Hlavnou oblasťou záujmu oboch spoločností je rozvoj globálneho vodíkového ekosystému. Toyota aj Hyundai už dlhšie pracujú na technológiách vodíkových palív a obaja vidia v tejto oblasti veľký potenciál. Hyundai Motor Group má v pláne investovať až 9,3 miliardy dolárov na podporu vývoja vodíkových vozidiel a palivových článkov do roku 2030, čím chce posilniť svoj vplyv v tomto sektore.
Toyota taktiež napreduje v oblasti vodíka a prednedávnom sa spojila s BMW Group v rámci aliancie Hyder Alliance, ktorá má urýchliť vývoj vodíkových technológií a urobiť z vodíka kľúčový prvok budúcej mobility. Podľa analytikov by stretnutie Toyodu a Chonga mohlo priniesť nové partnerstvo aj v iných oblastiach. Očakáva sa, že by mohli spoločne skúmať možnosti zdieľania know-how v oblasti hybridných a elektrických vozidiel, čo by mohlo zvýšiť efektivitu výroby ekologických áut.
Obe spoločnosti tiež zvažujú spoluprácu na vývoji technológií pre autonómne riadenie, ktoré by vylepšili bezpečnosť a komfort používateľov. No ich ambície idú ešte ďalej – Toyota a Hyundai by mohli v rámci projektu tzv. Advanced Air Mobility (AAM) rozvíjať aj nové riešenia v leteckej doprave, vrátane dronov a lietajúcich áut. Tento odvážny krok by naznačil významnú zmenu nielen pre automobilový priemysel, ale aj pre celú mobilitu budúcnosti.
Taliani to vedia: Je to neuveriteľné, ale 90 % všetkých Ferrari je stále na cestách