AKTUALITA
Tento head-up displej má byť bezpečnejší ako tradičné zobrazovanie na čelnom okne
Na zníženie rozptýlenia vodiča prichádza Harman s novým systémom Ready Vision Qvue, ktorý ponúka alternatívu k tradičným riešeniam.
Bezpečnosť na cestách je prvoradá, čo si uvedomuje aj spoločnosť Harman.
Vydané Text: Redakcia (sp)
Pri rýchlosti 60 míľ za hodinu (cca 97 km/h) auto prejde takmer 27 metrov za sekundu. To je ekvivalent dĺžky grandslamového tenisového kurtu. Mnoho vodičov si tieto fakty neuvedomuje, a práve preto patria ľahké rozptýlenia a spomalené reakcie k najčastejším príčinám nehôd. Kvôli zníženiu rizika súvisiaceho s rozptýlením vodiča prichádza spoločnosť Harman s novým systémom nazvaným Ready Vision Qvue, ktorý ponúka alternatívu k tradičnému head-up displeju (HUD).
Na rozdiel od bežného systému, ktorý zobrazuje údaje priamo pred vodičom v zornom poli, Ready Vision Qvue využíva čierny reflexný pás na spodnej strane čelného skla (tzv. „frit“). Takýto displej by sa v produkčnej verzii potom posunul o niečo vyššie kvôli lepšej viditeľnosti. Hlavným prínosom je, že tento displej je bližšie k pohľadu na cestu, takže vodič nemusí sklopiť oči k centrálnemu displeju či prístrojovému panelu na palubnej doske. Autori tvrdia, že pohľad na nový displej zaberie vodičovi približne 0,5 až 1,0 sekundu, zatiaľ čo na bežný displej infotainmentu musí pozerať 1 až 2 sekundy, a na externé zariadenie dokonca až 2,5 sekundy.
Je toto naozaj budúcnosť?
Toto ušetrené časové okno teoreticky môže zvýšiť bezpečnosť na ceste, keďže každá sekunda, ktorú vodič venuje jazde, môže byť rozhodujúca. Systém využíva displeje od Samsungu, ktoré projektujú obraz s vysokým rozlíšením a nízkym takzvaným halo efektom. To znamená, že obrysy čísiel či piktogramov sú ostré a dobre čitateľné v akýchkoľvek podmienkach. Týmto spôsobom je informácia vždy jasne viditeľná a menej rušivá než zložitejší head-up displej.
Harman navyše plánuje spojiť Ready Vision Qvue s technológiou Ready Care, ktorá dokáže detekovať vysokú kognitívnu záťaž vodiča a automaticky znižovať množstvo zobrazovaných informácií, kým sa jeho pracovné zaťaženie nezníži. Tento systém by mohol zásadne zlepšiť bezpečnosť jazdy a zvýšiť celkový komfort za volantom. Aj keď už zo štatistík vieme, že head-up displej má pozitívny vplyv na bezpečnosť jazdy pre celú posádku.
Zdroj: Autocar