Novinka
Porsche 911 GT3 oslavuje 25 rokov: Je to najlepšie GT3 všetkých čias?
Porsche 911 GT3 oslavuje 25 rokov s dvoma verziami: pretekárska beštia alebo elegantná Touring. Aké novinky prinášajú?
Vydané Text: Ivan Kratochvíl
Porsche sa rozhodlo osláviť 25. výročie legendárneho 911 GT3 skutočne vo veľkom štýle. Pripravili dve verzie, ktoré spájajú pretekárske gény s každodenným komfortom: 911 GT3 s pevným zadným krídlom pre tých, čo milujú rýchlosť na trati, a 911 GT3 Touring pre tých, ktorí preferujú elegantnejšiu verziu bez krídla, no s nezmenenou dávkou adrenalínu.
Obidve verzie majú rovnaký motor: prirodzene nasávaný 4,0-litrový šesťvalcový boxer, ktorý ponúka 375 kW (510 koní) a krútiaci moment 450 Nm. Je to dosť na to, aby ste z nuly na stovku vystrelili za 3,4 sekundy (s PDK) alebo za 3,9 sekundy (s manuálom). Na diaľnici vás tento stroj dovedie až k rýchlosti 313 km/h. Je to naozajstná lahôdka pre tých, čo si chcú užiť rýchlosť naplno.
Inzercia
Dizajn? Nové predné a zadné partie, prepracované aerodynamické prvky a optika LED svetiel – všetko to vyzerá úchvatne, no zároveň funkčne. Zadné krídlo 911 GT3 dostalo novú geometriu, ktorá zvyšuje prítlak, a nové špičkové športové pneumatiky zabezpečujú perfektný grip aj na mokrej ceste.
Čo je nové? Po prvýkrát je Weissach balík dostupný pre model 911 GT3, čo prináša možnosti ešte väčšej personalizácie pre náročných zákazníkov, ktorí radi jazdia na trati. Zároveň Touring balík zachováva klasickú siluetu 911, no pridáva pár trikov ako napríklad výsuvný zadný spojler s aerodynamickým prvkom zvaným Gurneyho klapka.
Aj keď je nové 911 GT3 zamerané na trať, nesklame ani na bežných cestách. Walter Röhrl, legendárny ambasádor Porsche, si užíval nový model na kľukatých vidieckych cestách. „Riadenie je lepšie naladené, auto reaguje pokojnejšie, a kratší prevodový pomer prináša ešte väčšiu radosť z jazdy,“ hovorí.
V interiéri nájdete nielen kvalitu, ale aj praktickosť. Touring verzia môže byť vybavená zadnými sedadlami, takže si túto krásu užijete aj s rodinou. A ak si chcete ešte viac prispôsobiť auto, môžete si vybrať medzi rôznymi ľahkými materiálmi, vrátane hliníkových a dokonca magnéziových kolies.
Technické čerešničky na torte
Porsche sa zameralo na zníženie hmotnosti – model váži v najľahšej konfigurácii iba 1 420 kg. Nová 40 Ah lítiová batéria a odľahčené kolesá pomáhajú znížiť neodpruženú hmotu, čo prispieva k rýchlejším reakciám a lepšiemu ovládaniu. Rovnako dôležitý je aj motor. Vďaka prísnejším emisným normám dostal GT3 nový výfukový systém so štyrmi katalyzátormi a dvomi filtrami pevných častíc, čo ale na rýchlosti neuberá.
Boxer motor naďalej ponúka svoj charakteristický zvuk, ktorý poteší každého nadšenca rýchlych áut. Porsche nám ukazuje, že aj po 25 rokoch vedia stále prekvapiť.
Priestorový gigant Dacia Bigster: Najpriestrannejšie SUV v triede má naloženú výbavu