Aktualita
Priestorový gigant Dacia Bigster: Najpriestrannejšie SUV v triede má naloženú výbavu
Dlho očakávaný Bigster je pokusom Dacie o dobytie veľmi populárneho segmentu C-SUV, nachádzajúceho zlatý stred medzi komfortom, priestorom a cenou.
Vydané Text: Peter Piar
Skutočne atraktívny vzhľad
Dacia Bigster zaujme robustným dizajnom, ktorý sleduje moderné dizajnové trendy spočívajúce v geometricky výrazných, no uhladených tvaroch. Tento nový model SUV v segmente C kladie dôraz na praktickosť a odolnosť. Pre čo najlepšiu odolnosť exteriér Bigsteru chránia plastové diely. Prahy, blatníky a spodné hrany nárazníkov sú pritom vyhotovené z nelakovaného materiálu zvaného Starkle, ktorý sa pri hĺbkovom poškodení neprejavuje zmenou farby. Exkluzivitou pre tento model je nová metalická farba Indigo. Vo vyšších verziách výbavy si môžete vybrať aj dvojfarebný dizajn s čiernou strechou a dokonca aj 19″ kolesá.
Naložený výbavou
Nový Bigster bude dostupný v štyroch stupňoch výbavy. Už základná výbava Essential vám pritom ponúkne výhody, ako napríklad pevné strešné nosiče, 10,1″ centrálnu obrazovku, 7″ digitálny prístrojový štít, zadnú parkovaciu kameru a senzory, či elektrické ovládanie všetkých okien.
Inzercia
O stupeň vyššia Expression vám okrem vyššie spomínaných výhod ponúkne napríklad aj dvojzónovú klimatizáciu, elektrickú parkovaciu brzdu, dažďový senzor a automaticky sa sklápajúce spätné zrkadlá. Výhodou tu sú hlavne modulárne zadné sedadlá rozdelené v pomere 40/20/40, ktoré sa vďaka funkcii Easy Fold dajú sklopiť priamo z batožinového priestoru. Stredné sedadlo zároveň môže slúžiť ako lakťová opierka s držiak na nápoje a telefón. Zadná lavica sa však posúvať nedá.
Výbava Extreme svoj základ stavia na výbave Expression. V otázke jazdných vlastností tu určite boduje prítomnosti asistenta zjazdu s kopca. Hlavnou hviezdou tu však je veľká panoramatická strecha, ktorá je vôbec prvou pre akýkoľvek model značky Dacia. „Panorámu“ si pomimo výbavy Extreme viete vybrať aj vo výbave Journey, kde je však za príplatok. Pozornosť si určite zaslúžia aj strešné nosiče, ktoré sa v tejto výbave dajú nastavovať medzi pozdĺžnou a priečnou polohou. Vďaka tomu zaniká potreba upevňovania strešnej výbavy pomocou osobitných priečnikov. Podstatné zmeny tu nájdete aj v infotainmente, ktorý v tejto výbave disponuje vstavanou navigáciou Media Nav Live a zvukovým systémom Arkamys 3D. Radosť vám určite spravia aj 18″ kolesá, hands-free karta, umývateľné čalúnenie, gumené koberčeky či medené vizuálne prvky.
Podobne ako Extreme, aj výbava Journey stavia základy na výbave Expression, pričom ide o najkomfortnejšiu výbavu. Medzi najzaujímavejšie prvky sa radí dvojfarebný lak, elektricky nastavovateľné sedadlo vodiča, vysoká stredová opierka s bezdrôtovou nabíjačkou či adaptívny tempomat. Do výbavy spadajú aj elektrické dvere batožinového priestoru, ktoré sa dajú ovládať vonkajším tlačidlom, tlačidlom na palubnej doske alebo tlačidlom na hands-free karte. V prípade potreby si elektrické dvere batožinového priestoru viete ako príplatok dať aj do výbavy Extreme.
Pre vyšší komfort a lepšie odhlučnenie Bigster dostal akustické čelné okno, silnejšie okná a silnejšiu zvukovú izoláciu na priečku medzi kabínou a motorovým priestorom. V závislosti od stupňa výbavy taktiež dostanete aj chladenú priehradku v stredovej opierke.
Nádielka nových motorov
Dacia Bigster príde so štyrmi elektrifikovanými motorizáciami. Na vrchole sa nachádza motor HYBRID 155. Jedná sa o 1,8 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 79 kW (107 k) a krútiacim momentom 170 Nm. Je kombinovaný s dvoma elektromotormi. Jeden z nich je klasický elektromotor s výkonom 36 kW (50 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Druhý je zas štartér/generátor s výkonom 15 kW (22 k) a krútiacim momentom 50 Nm. Spojený je s elektrifikovanou automatickou prevodovkou, ktorá má 2 prevody pridelené elektromotoru a 4 zas spaľovaciemu motoru. Vozidlo sa vždy rozbieha v 100% elektrickom režime. Bigster je prvým modelom skupiny Renault, ktorý tento nový motor využíva.
Uprostred sa výkonovo umiestňujú motory TCe 140 a ECO-G 140. V oboch prípadoch sa jedná o elektrifikované 1,2-litrové benzínové trojvalce kombinované so 48V mild-hybridným systémom. ECO-G 140 však okrem benzínu dokáže spaľovať aj kvapalný propán-bután, teda LPG. Pri spaľovaní benzínu disponuje výkonom 103 kW (140 k) a pri spaľovaní LPG má o 10 koní menej, teda 96 kW (130 k). Spomínaný mild-hybridný systém obsahuje štartér/generátor s výkonom 12 kW (16 k). Spárovaný je so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. ECO-G 140 disponuje 50-litrovou nádržou na benzín a 49-litrovou nádržou na LPG. Vďaka tomu má pri plnom natankovaní dojazd až 1450 kilometrov. TCe 140 je verzia rovnakého motora s mild-hybridným systémom. Spaľuje výhradne čistý benzín a disponuje výkonom 103 kW (140 k). Rovnako je spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Na spodku zoznamu sa nachádza 1,2-litrový trojvalec TCe 130 4×4. Nenechajte sa však odradiť, nakoľko sa jedná o jediný motor, ktorý je skombinovaný s pohonom všetkých štyroch kolies. Spárovaný je so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pri rozjazdoch a zrýchľovaní mu taktiež pomáha 48V mild-hybridný systém.
Priestorom triumfla konkurenciu
Bigster sa pýši rozmermi, ktoré uspokoja potreby zákazníkov v segmente C-SUV. S dĺžkou 4,57 metra a rázvorom 2,7 metra poskytuje najväčší priestor pre nohy a hlavu vo svojej triede. Objem batožinového priestoru dosahuje 667 litrov, pričom po sklopení sedadiel sa vytvára rovná ložná plocha dlhá 2,7 metra. Pohodlne pojme päť osôb spolu s batožinou.
Netradičné vychytávky
Nový Bigster prichádza so systémom YouClip, patentovaným systémom Dacie, ktorý umožňuje pripevnenie rôzneho príslušenstva v interiéri vozidla. Štandardne je vybavený piatimi bodmi pre pripevnenie držiakov, s možnosťou rozšírenia na sedem. Medzi príslušenstvo patria držiaky na telefón s indukčnou nabíjačkou, držiaky na tablet či inteligentné zariadenie, ktoré kombinuje držiak na nápoje, tašky a prenosné svetlo.
Nezabudnite vymeniť sezónne palivo! Vaše auto to môže pocítiť už pri prvom mraze