AKTUALITA

Opustené továrne v Rusku ožívajú: Kto ťaží z odchodu západných automobiliek?

Po odchode západných automobiliek zostali v Rusku opustené továrne. Svojej príležitosti sa preto chytili čínske značky.

Sú spoločnosti, ktoré sa chopili šance a do prázdnych hál nasťahovali svoju výrobu.
Vydané  Text: 

Odpoveď je jednoduchá. Kým západné automobilky sa Rusku vyhýbajú a odmietajú s nim mať čo i len málo spoločného, ostali po nich voľné obrovské továrne. V niektorých z nich sa výroba zastavila úplne, iné začali využívať rôzne ďalšie automobilovo orientované spoločnosti. Napríklad čínska automobilka Chery začala montovať vozidlá v troch ruských továrňach, ktoré predtým patrili západným značkám ako Volkswagen a Mercedes-Benz.

Tento krok prišiel po odchode viacerých západných automobiliek z ruského trhu po invázii Moskvy na Ukrajinu v roku 2022. Chery, ktoré teraz tvorí významnú časť ruského trhu s osobnými autami, využíva kapacity opustených tovární a montuje tam modely ako Tiggo a Exeed. Zatiaľ čo niektoré vozidlá Chery sú dovážané, veľká časť montáže prebieha priamo v Rusku, pričom sa používajú takmer hotové diely, čo umožňuje rýchle dokončenie výroby. Táto stratégia pomáha firme vyhnúť sa rastúcim poplatkom za dovoz vozidiel, ktoré Rusko zaviedlo na podporu lokálnej výroby.

Viacero tovární ostalo opustených

Jedným z príkladov tejto produkcie je továreň v Kaluga, ktorá po takmer dvojročnej nečinnosti začala opäť vyrábať SUV modely Tiggo, a v Esipove sa vyrába luxusný crossover Exeed VX. Montáž týchto modelov prebieha pod dohľadom čínskych inžinierov, čo umožňuje spoločnosti rýchlo expandovať na ruskom trhu. V roku 2023 sa predaj vozidiel Chery v Rusku štvornásobne zvýšil na viac ako 200 000 kusov.

Inzercia

Inzercia

Po odchode západných automobiliek zostali v Rusku opustené továrne. Svojej príležitosti sa preto chytili čínske značky.

Táto stratégia nielenže posilňuje automobilový trh v Rusku, ale tiež zdôrazňuje rastúcu spoluprácu s Čínou. Západ sa na túto spoluprácu pozerá s obavami, keďže by mohla posilniť ruskú ekonomiku v čase sankcií. Európske automobilky sa však jednotne vyjadrili, že v blízkej dobe ani nepremýšľajú nad návratom výroby do Ruska.







Inzercia

Inzercia